Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Zespół Szkół "Bednarska"

im. Maharadży Jam Saheba Digvijay Sinhji "Bednarska"

ul. Raszyńska 22, 02-026 Warszawa
tel./fax (22) 822-25-15, tel. (22) 828-96-01, tel. (22) 828-90-99
ul. Bednarska 2/4, 00-310 Warszawa
www:   http://www.bednarska.edu.pl
http://www.bdnr.pl
e-mail:   gimnazjum@rasz.edu.pl
liceum@bednarska.edu.pl

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 21776 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie


SPOŁECZNE GIMNAZJUM NR 20
"Raszyńska"

SPOŁECZNE GIMNAZJUM STARTOWA

 

I SPOŁECZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
"Bednarska"

- naszą ofertą edukacyjną nie są „klasy”, lecz grupy przedmiotowe.
- grupy przedmiotowe z dowolnie wybranymi przedmiotami rozszerzonymi
- klasa z rozszerzoną ścieżką artystyczną
- klasa językowa (angielski)

SPOŁECZNE LICEUM Z MATURĄ MIĘDZYNARODOWĄ

- tel./fax (48) (22) 668 54 52
- klasa przygotowawcza preIB
- klasa z programem IB DP

WIELOKULTUROWE LICEUM HUMANISTYCZNE
im. Jacka Kuronia

ATMOSFERA SZKOŁY -RASZYŃSKA
  • wszystko znajduje się na jednym piętrze - mamy duży hol, na którym odbywa się niemalże całe życie szkolne
  • tutaj znajduje się również sklepik szkolny
  • nie mamy dzwonków na lekcje - sami pilnujemy naszego czasu i przerw
  • w stołówce jak i w holu stoją kanapy
  • jesteśmy szkołą tolerancyjną pod względem kultur, wyznań, orientacji, ubioru...
  • absolwenci związani są ze szkołą, często przychodzą też na imprezy szkolne
  • posiadamy własną encyklopedię szkolną (bednarpedię - powstałą na bazie znanej Wikipedii) - wszystkie jej hasła związane są z bednarską
  • mamy swój kanał filmowy na YouTube
  • nasze klasy tak jak i roczniki posiadają swoją własną i oryginalną nazwę (nie ma systemu klas I, II, II; a, b, c... itd.)
  • ławki w klasach ustawione są w tzw. podkówkę, wszyscy siedzimy wspólnie i widzimy siebie nawzajem - ułatwia to branie udziału w dyskusjach
  • w naszej szkole uczą absolwenci
  • do wielu naszych nauczycieli mówimy po imieniu
  • możesz rozwijać swoje pasje na najróżniejszych bezpłatnych fakultetach, które są u nas prowadzone (na niektóre z nich chodzimy razem z licealistami, a nawet rodzicami i nauczycielami!)
  • w stołówce oferowany jest szeroki wybór dań, codziennie trzy posiłki do wyboru + stałe pozycje, takie jak: zapiekanka, pierogi różnego rodzaju, naleśniki, spaghetti, sałatki
  • znajduje tu się wiele stołów i ław, po holu jest to drugie miejsce, w którym podczas przerwy spotyka się dużo osób

Pragniemy, aby wszyscy nauczyciele naszej Szkoły, wszyscy uczniowie, ich rodzice, a także ci, którzy dopiero ubiegają cię o przyjęcie do naszego gimnazjum lub liceum, zdawali sobie jasno sprawę z idei, jakie w naszej społeczności stanowią podstawę działań wychowawczych i programów nauczania.

Idee te zostały sformułowane w pierwszym roku istnienia szkoły.
  • Szkoła nasza nie jest nastawiona na ostrą rywalizację między uczniami i na osiąganie spektakularnych sukcesów.
  • Podstawową ideą wychowawczą jest w naszej szkole szacunek dla godności każdej osoby ludzkiej i poszanowanie praw człowieka.
  • Pragniemy kształtować w naszych uczniach postawę życzliwości, tolerancji i wrażliwości wobec innych.
  • Ważną ideą, wokół której koncentruje się program wychowawczy szkoły, jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie demokratycznym.
  • Szkolny system wychowawczy nastawiony jest na kształtowanie w uczniach umiejętności samodzielnego działania, niezależnego myślenia i odpowiedzialności za własny rozwój.

LEKCJE W NASZEJ SZKOLE

Na lekcjach mamy inne ustawienie ławek niż w większości szkół. Ustawiamy je w podkowę. Wynika to z tego, że lepiej, aby każdy uczeń widział drugiego w czasie jakiejś dyskusji. Poza tym, nauczyciel ma wtedy więcej przestrzeni do dyspozycji, dzięki czemu, jeśli jest potrzeba zaprezentowania czegokolwiek, można to zrobić bez długiego, żmudnego i hałaśliwego przestawiania ławek.
Ponadto, lekcje prowadzone są w bardzo przyjaznej atmosferze. Każdy z nas może zapytać nauczyciela, jeśli czegoś nie rozumie. Każdy nauczyciel podchodzi do naszych problemów bez lekceważenia.

Fakultety
Aby rozwijać zainteresowania uczniów, mamy w szkole różne zajęcia dodatkowe, nie tylko z przedmiotów, które są na lekcjach. Jeśli zgłosi się osiem osób, dyrekcja stara się znaleźć nauczyciela z wybranego przez nie przedmiotu, również uczniowie mogą prowadzić fakultety i dostają za to "Bednary".

Konsultacje
Każdy nauczyciel ma wyznaczone godziny (bądź dostosowuje je do potrzeb) dla uczniów, którzy mają problemy ze zrozumieniem jakiegoś tematu czy problemu naukowego. Jest to jeden z przykładów potwierdzających to, że działa u nas indywidualne podejście do ucznia. Często nauczyciele widząc, że uczeń ma problem, na te konsultacje go wysyłają.

PROJEKTY
Co roku, bierzemy udział w projektach interdyscyplinarnych. Zazwyczaj są one wynikiem pracy uczniów nad wybranym zagadnieniem z głównego tematu identycznego dla całej szkoły. Prezentacja projektów to olbrzymie święto; tego dnia chodzi się po różnych salach, gdzie prezentowane są różnorakie zagadnienia, można wybierać, oglądać i różnych ciekawych rzeczy się dowiedzieć. Praca nad projektami jest rozłożona na cały rok lub przeznaczany jest na nią specjalny "tydzień projektowy" (nie ma wtedy normalnych lekcji, wszyscy pracują w swoich zespołach tematycznych).

CLIL (Content & Language Integrated Learning)
CLIL jest metodą wykorzystującą język obcy w nauczaniu innych przedmiotów. Z reguły chodzi o język angielski, od którego i my zaczynamy. Istotą projektu jest wprowadzanie słownictwa i poprawnych struktur gramatycznych w tok zajęć prowadzonych również po polsku. W zależności od poziomu językowego grupy "angielski wkład" w np. lekcje historii, matematyki czy biologii jest zróżnicowany. CLIL nie ma nic wspólnego z klasami dwujęzycznymi, prowadzi do "normalnej", polskiej matury. Jego zadaniem jest wyrobienie łatwości w posługiwaniu się językiem obcym w różnych sytuacjach szkolnych i akademickich. CLIL to nauka języka angielskiego na różnych płaszczyznach. Uczeń, który na początku swojej kariery szkolnej zaklasyfikował się np. do grupy upper-intermediate uczy się języka angielskiego w wymiarze 5h tygodniowo (4h z podręcznikiem i nauczycielem Polakiem + 1h konwersacji z nativem). Dodatkowo jego wiedza językowa poszerza się na innych przedmiotach.

Od roku szkolnego 2010/2011 nauczanie w systemie CLIL obejmuje wszystkie klasy I na Bednarskiej.

Po ukończeniu gimnazjum na Raszu masz ułatwioną drogę do naszych liceów:
  • I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska”
  • Społecznego Liceum z Maturą Międzynarodową (IB) na Raszyńskiej
  • Wielokulturowego Liceum Humanistycznego im. Jacka Kuronia na Kłopotowskiego

JAKIE SĄ KLASY NA BEDNARSKIEJ - I SPOŁECZNE LO

Jak to jest na Bednarskiej
Przede wszystkim, naszą ofertą edukacyjną nie są "klasy", lecz grupy przedmiotowe. W I SLO każdy uczeń jest współtwórcą własnego planu zajęć.

W klasie I
W pierwszym trymestrze (wrzesień – grudzień):
uczysz się wielu podstawowych przedmiotów: matematyki, historii, polskiego, chemii, biologii, fizyki, geografii, filozofii, wos-u, wok-u, dwóch języków obcych. Uczysz się w klasie albo (języki obce i wiedza o kulturze) w grupach. Najlepsi matematycy mają swoją grupę, pozostali uczą się jej w klasach.

W
drugim trymestrze, do końca roku szkolnego: uczysz się tylko (i aż) matematyki, polskiego, historii, biologii, języków obcych, przedsiębiorczości (to przedmiot szkolny, nie tylko stan ducha), oraz przedmiotów, które ROZSZERZYSZ zgodnie ze swoimi upodobaniami i uzdolnieniami. Zwróć uwagę, że jesteśmy jedną z bardzo niewielu szkół w Polsce, w których można będzie spróbować w pierwszej klasie nauki na poziomie rozszerzonym.

Klasa II
Nauka obejmuje przedmioty rozszerzone, zgodnie z Twoim indywidualnym planem zajęć. To dobra wiadomość. Mniej dobra: aby otrzymać i utrzymać miejsce w grupach rozszerzonych musisz mocno się postarać. Rozszerzenia w drugiej klasie nie muszą być te same, co w I klasie.

Uczymy również przedmiotów „przyroda” (dla uczniów, którzy nie rozszerzyli żadnego z przedmiotów „przyrodniczych”) oraz „historia i społeczeństwo” (dla tych, którzy nie rozszerzyli historii). Jako jedna z nielicznych szkół w Polsce mamy sporą praktykę w prowadzeniu przedmiotów interdyscyplinarnych. Uczymy również języków obcych oraz, co chyba nie jest niespodzianką, polskiego i matematyki, czyli obowiązkowych przedmiotów maturalnych.

Klasa III
Uczymy języków obcych, „historii i społeczeństwa” (do grudnia) oraz przedmiotów rozszerzonych, ukierunkowanych na maturę, nie zapominając o polskim i matematyce.

Krotko
mówiąc: poziom często wyższy, niż przeciętnie, elastyczność systemu znacznie wyższa, niż przeciętnie, przykręcona śruba, jak należy, nauczycielki i nauczyciele bardzo dobrzy. Reszta zależy od Ciebie.

SPOŁECZNE LICEUM Z MATURĄ MIĘDZYNARODOWĄ

Klasa przygotowawcza "Pre-IB Diploma"
Nasza szkoła już od początku roku szkolnego 2003/04 realizuje program przygotowawczy ("Pre-IB Diploma") w pierwszych klasach liceum. Po roku przygotowań (tj. po pierwszej klasie licealnej) uczniowie przystępują do właściwego, dwuletniego kursu kończącego się maturą międzynarodową. Każdy rocznik uczniów planujących edukację w systemie IB przejdzie przez klasę przygotowawczą.

IB DP - Diploma Programme
Uczeń wybiera 1 przedmiot z każdej z 6 grup przedmiotowych. Zamiast przedmiotów z grupy 6 uczeń może wybrać informatykę lub dodatkowy przedmiot z grupy 2-4. Z 6 wybranych przez siebie przedmiotów uczeń musi zdać:
  • 3 na poziomie wyższym (Higher Level)
  • 3 na poziomie niższym (Standard Level)

Higher Level i Standard Level różnią się ilością materiału, poziomem trudności oraz wymiarem godzin.
  • HL - 5/6 godzin tygodniowo
  • SL - 4 godziny tygodniowo

Dodatkowo każdy uczeń:
  • uczęszcza na zajęcia z Teorii Wiedzy (TOK - Theory Of Knowledge)
  • realizuje program CAS (Creativity - Action - Service)
  • pisze obszerną (4000 słów) pracę maturalną (Extended Essay)

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie