Miejskie Przedszkole Nr 21 położone jest na obrzeżu miasta
w jego południowej części. Usytuowanie jest bardzo korzystne
z dala od centrum,
w miejscu zacisznym. Wokół przedszkola rozciąga się przestronny, ogrodzony teren
z dużą ilością zieleni przeznaczony do zabaw ruchowych, swobodnych
i prowadzenia obserwacji przyrodniczych. Budynek przedszkola
i otoczenie przyciąga uwagę estetycznym wyglądem.
W roku 2010 odbył się kapitalny remont wewnątrz
i zewnątrz przedszkola.
W przedszkolu znajduje się
cztery duże i jasne sale zajęć dla dzieci, bogato wyposażone
w zabawki, pomoce dydaktyczne, meble dziecinne. Sale są na bieżąco dekorowane ilustracjami nawiązującymi do pór roku oraz realizowanej tematyki
i tym samym przyciągają wzrok maluchów stwarzając te miejsca bardziej przyjazne dzieciom.
W przedszkolu znajduje się również sala gimnastyczna wyposażona
w sprzęt do ćwiczeń tj. drabinki, ławeczki, materace oraz przybory: piłki różnej wielkości, szarfy, woreczki, obręcze, krążki.
W przedszkolu znajduje się:
- gabinet terapii sensorycznej bogato wyposażony w specjalistyczny sprzęt i pomoce do ćwiczeń
- suchy basen z piłeczkami
- gabinet psychologa, pedagoga i logopedy
- biblioteka z literaturą dla dzieci i pedagogów
- pokój metodyczny z różnymi pomocami dydaktycznymi
W przedszkolu mieści się
obszerne zaplecze kuchenne z niezbędnymi pomieszczeniami nowocześnie wyposażone
w różnorodny sprzęt (sfinansowany przez środki unijne) do sporządzania zdrowych posiłków dla dzieci.
W piwnicy znajduje się kotłownia gazowa oraz wentylatornia. Przedszkole posiada
automatyczny system sygnalizacji pożaru.
Dzieci na co dzień biorą udział w różnych formach zabaw i zajęć. Niektóre zabawy podejmują spontanicznie, inne są proponowane przez nauczyciela. Sale wyposażone są w potrzebne i niezbędne do
wszechstronnego rozwoju dziecka zabawki i pomoce dydaktyczne. W salach tworzone są kąciki zainteresowań. Każda grupa organizuje w tygodniu dzień z własną zabawką.
Zajęcia w naszym przedszkolu podzielone są na
zajęcia podstawowe: różnego rodzaju zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego przez nauczyciela programu wychowania przedszkolnego oraz
zajęcia dodatkowe: język angielski, rytmika, gimnastyka korekcyjna, taniec.
Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami. Wychowanek naszego przedszkola jest przygotowany do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami, jest aktywny, dociekliwy i ambitny, rozumie świat i wartości w nim nagromadzone, dba o swoje zdrowie i sprawność fizyczną. Posiada wiedzę, umiejętności i sprawności pozwalające mu sprostać wymaganiom stawianym w szkole podstawowej i dorosłym życiu.
Potrafią poprawne nawiązać kontakty z innymi ludźmi, wyrażać swoje myśli i potrzeby, oraz umiejętnie kierują własnymi emocjami.
Nasz absolwent:
- ma poczucie własnej wartości
- zna swoje prawa i obowiązki wynikające z Kodeksu Przedszkolaka i Konwencji Praw Dziecka
- zna podstawowe normy społeczne
- jest zainteresowane otaczającym światem
- jest samodzielne i pomaga innym
- jest tolerancyjne
- dziecko rozumie i akceptuje uczucia swoje i innych
- potrafi radzić sobie z problemami w miarę tego jak się one przejawiają
- potrafi dbać o swoje zdrowie i bezpieczeństwo
- posiada odpowiedni zasób doświadczeń i umiejętności potrzebnych do dalszego rozwoju i edukacji