Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI „NASZA EUROPA” (nauczanie zintegrowane)

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2731 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Lucyna Orlik – nauczanie początkowe, wychowanie fizyczne

Katarzyna Góral – nauczanie początkowe, informatyka



Przedstawienie przygotowane w związku z serią konkursów przeprowadzonych w klasach I-III. Scenariusz został tak skonstruowany, aby dać dzieciom podstawy do dalszej pracy nad tematyką Unii Europejskiej.


  • Miejsce przedstawienia – sala gimnastyczna

  • Czas – 1 godzina lekcyjna

  • Dekoracje – plansze przedstawiające nazwę stolicy państwa i jej symbole

  • Postacie – narrator, przewodnicy po określonej stolicy państwa europejskiego, maszynista, konduktor, zawiadowca stacji kolejowej, dzieci.


Narrator

  • Spotkaliśmy się po to, aby zabrać was w daleką podróż po Europie. Europa jest kontynentem, na którym znajduje się wiele państw. Wśród nich jest Polska. Podróżować będziemy z klasą III D. Niektórzy z was również będą mogli wziąć udział w tej podróży.

  • Uwaga! Rozpoczynamy podróż!


(wjeżdża pociąg złożony z maszynisty, konduktora oraz dzieci, którzy trzymając się jeden drugiego, robią rundę po sali w rytm piosenki „Jedzie pociąg”; zatrzymuje się przy mapie Polski i napisie Warszawa)


Zawiadowca

  • Pociąg pospieszny Szamotuły – Warszawa wjeżdża na tor pierwszy przy peronie pierwszym!


Przewodnik po Warszawie

  • Dzień dobry! Witam serdecznie w Warszawie! Czym dla was jest Warszawa i co o niej wiecie?


(chodzi z mikrofonem między dziećmi z publiczności i słucha ich spontanicznych odpowiedzi np.: największym miastem Polski, stolicą, leży nad Wisłą, ma dużo zabytków,…)


  • Macie racie rację. Warszawa jest największym polskim miastem. Leży nad rzeką Wisłą. Godłem Warszawy jest Syrenka. Wielu turystów przyjeżdża zobaczyć naszą stolicę, ponieważ można zobaczyć tam ciekawe miejsca. Należą do nich: Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, Łazienki Królewskie, Pałac Kultury i inne. Będąc w stolicy Polski można się dowiedzieć wielu rzeczy o samym mieście jak i o naszej ojczyźnie.

  • Zwiedzając inne stolice europejskie możemy również dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o innych państwach, dlatego zapraszam was w podróż do Europy.


(następuje wymiana dzieci, które były w pociągu na wybrane z publiczności i w rytm piosenki „Jedzie…”, maszynista objeżdża salę zatrzymując się przy napisie Paryż i planszą przedstawiającą Wieżę Eiffla)


Przewodnik po Paryżu

  • Bon jour (bon żur)! Witamy w Paryżu, stolicy Francji. Jest to ogromne miasto, które leży nad rzeką Sekwaną. Słynie z wielu starych i nowych budowli. Tę, którą rozpoznaje każde dziecko (wskazuje na planszę),to Wieża Eiffla. Można na nią wjechać windą i oglądać wspaniałą panoramę Paryża. Można również wybrać się na wycieczkę do ogrodu wersalskiego, obejrzeć Luwr, Katedrę Notce Dame oraz centrumPompidu). Znajduje się tu znany uniwersytet Sorbona, gdzie uczyli się i nauczali bardzo sławni ludzie.


Dzieci (śpiewają pierwszą zwrotkę piosenki)


W szkole każą znów,

po francusku mów!”

A to zbrzydło mi,

Mam już dość „merci”.

Ref.

Jeśli mówić chcesz,

nie zniechęcaj się,

bo ten najlepiej ma,

co języki zna.


Konduktor

  • Ruszajmy w dalszą drogę!


(wymiana dzieci w pociąg u na te z publiczności, runda po sali i zatrzymanie się pod planszą z napisem Londyn i obrazem Big Bena)


Przewodnik po Londynie

  • Good morning! Witamy w Londynie stolicy Anglii. Leży on nad rzeką Tamizą. Można tu spotkać prawdziwą królową. Mieszka w Pałacu Buckingham. Ciekawe i sławne miejsca w Londynie to: Westminster Bridże, Tower, Parlament i oczywiście chyba najbardziej znany zegar świata Big Ben.

  • Jak wam się podoba wycieczka?


Dzieci

  • Jest wspaniale!

(śpiewają drugą zwrotkę piosenki)


Po angielsku ktoś

Mówi do mnie coś,

Co powiedzieć mu?

Chyba nie „tank you”.

Ref. …


(melodia „Jedzie…”, wymiana pasażerów pociągu i zatrzymanie się przy planszy z napisem Berlin oraz obrazem Bramy Brandenburskiej)


Przewodnik po Berlinie

  • Serdecznie witamy w Berlinie stolicy Niemiec. Jesteśmy w państwie, które graniczy z Polską. Przez Berlin przepływa rzeka Sprawa. Wszyscy chyba rozpoznają Bramę Brandenburską (pokazuje planszę). Można pod nią przejechać samochodem. W Berlinie znajdują się ciekawe muzea, pałace, Reichstag. Dzieci bardzo lubią odwiedzać berlińskie ZOO.


Dzieci (śpiewają kolejną zwrotkę piosenki)

Mówić sam na sam

Po niemiecku mam,

Rzucam się do drzwi

ich verstehe nicht!”.

Ref. …


Konduktor

  • Przed nami następny etap podróży. Wyruszamy!


(w rytm znanej już melodii, dzieci po rundzie wokół Sali zatrzymują się przed napisem Kopenhaga i obrazem małej syrenki oraz logo klocków LEGO)


Przewodnik po Kopenhadze

  • Witamy w Kopenhadze stolicy Danii. Kopenhaga leży nad cieśniną Sund. Młodszym dzieciom ta stolica na pewno kojarzy się z klockami LEGO. Właśnie w państwie, którego stolicy się znajdujemy, one powstały. W Danii urodził się i pisał Hans Chrystian Andersen, twórca baśni, które zna każde dziecko.


Dzieci (śpiewają dalsze zwrotki piosenki)


Chyba robisz źle,

Że wciąż mówisz nie;

Więc od dzisiaj już

Z językami rusz.

Ref. …

Więc, gdy znowu ktoś

Mówi do mnie coś,

Teraz to już wiem:

Powiem ”yes i can”.

Ref. …


Dzieci pojedynczo

  • Czy w Europie jest jeszcze dużo stolic do zwiedzania?



Przewodnik

  • Tak, lecz nie starczy nam już czasu, aby wszystkie zwiedzić podczas jednej podróży.


(runda z piosenką wokół Sali i zatrzymanie się na środku)


Nauczyciele prowadzący uroczystość (pytania do publiczności)

  • Czy pamiętacie w jakich stolicach byliśmy?

  • W jakich państwach się znajdują?

  • Co można tam obejrzeć?


(podanie przez nauczycieli informacji, jak ważne wydarzenia dla Polski miały miejsce w Kopenhadze oraz wytłumaczenie , czym jest Unia Europejska; dzieci przy akompaniamencie hymnu UE, zabierają żółto-niebieskie baloniki i tworzą krąg , tak jak gwiazdki na chorągiewce Unii; informacja o konkursach i terminach, rozdanie materiałów informacyjnych dla nauczycieli; wymarsz klas ze sali w rytm piosenki „Jedzie pociąg”)

przygotowały i przeprowadziły:

Lucyna Orlik

Katarzyna Góral

Szkoła Podstawowa nr 3 w Szamotułach

 

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie