Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Czym jest gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7066 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

" Czym jest gimnastyka
korekcyjno – kompensacyjna?"

Kompensacja
Funkcja wyrównawcza przeciwdziałająca nieutrwalonym jeszcze odchyleniom od stanu prawidłowego, odchylenia te mają charakter zmian czynnościowych. Jest zorganizowany system bodźców dopełniających oraz anty bodźców mających zrównoważyć ślepe działanie zbyt daleko posuniętej adaptacji. Jest to działanie profilaktyczne.


Korekcja
Funkcja poprawcza przeciwdziałająca zmianom już istniejącym – strukturalnym. Jest interwencją w przypadkach odchyleń rozwojowych możliwych do zlikwidowania lub zahamowania drogą ćwiczeń. Są to działania typu terapeutycznego – interwencja oparta na rozpoznawaniu już istniejącej zmiany.

Celem gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej jest:

v Korygowanie zaburzeń statyki ciała i przeciwdziałanie utrwalaniu i pogłębianiu się ich;
v Wyrównywanie zaburzeń w rozwoju motorycznym;
v Zapobieganie powstawaniu zaburzeń statyki ciała oraz wyrównywanie niedoboru ruchu dzieci z odchyleniami w stanie zdrowia i rozwoju, które ograniczają ich udział w obowiązujących zajęciach wychowania fizycznego;

Wady postawy u dzieci i młodzieży to wielki zdrowotny i społeczny problem, który mimo swojej doniosłości nie został w pełni rozwiązany w szkole ani poza nią.
Z badań wynika, że co drugi uczeń wymaga indywidualnego potraktowania w czasie zajęć wychowania fizycznego ze względu na odchylenia od normy w rozwoju fizycznym.
Przejście ze swobodnego, indywidualnie przez dziecko regulowanego zapotrzebowania na ruch i odpoczynek, w narzucony kilkugodzinny system przebywania w szkole w pozycji siedzącej stwarza szczególne zagrożenie dla prawidłowej postawy ciała.
Drugim krytycznym okresem jest skok pokwitaniowy. Jednocześnie jest to ostatnia szansa na wyrównanie istniejących odchyleń.
W celu zapobiegania należy również wyeliminować wszelkie czynniki mogące spowodować lub utrwalić zaburzenia lub wady postawy – zapewnić dziecku - także w domu - odpowiednie, z punktu widzenia zdrowia, warunki pracy, pracy i wypoczynku po zajęciach szkolnych.

Opracowała: Hanna Rybciak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie