Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dobre rady na złe odpady.

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 575 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

1. TEMAT: Dobre rady na złe odpady. Wycieczka badawcza połączona z wielkim sprzątaniem ? ?Sprzątanie Świata?

2. DZIAŁ PROGRAMU: Wychowanie umysłowe (poznanie przyrody- ochrona środowiska);
3. CELE OPERACYJNE:
Dydaktyczne:
a) Ogólne:
- Zapoznanie z koniecznością sortowania odpadów wytwarzanych
przez ludzi;
- Uświadomienie potrzeby ograniczenia ilości śmieci poprzez stosowanie opakowań wielokrotnego użytku;
b) Pośrednie
- Uświadomienie zagrożeń wynikających z nadmiernego zaśmiecania środowiska.
- Reagowanie na sygnały, dzielenie przestrzeni z innymi;
c) Szczegółowe:
Dziecko wie(zna, rozumie)? pojęcie śmieci i ich szkodliwości; - Zabawa ruchowa; - Treść objaśnień dotycząca potrzeby sprzątania i sortowania śmieci; - Kosz na śmieci; Dziecko potrafi (umie, stosuje, wykonuje) - Uważnie słuchać i reagować na sygnały i polecenia; - Przestrzegać zwyczaju spokojnego wyczekiwania na swoją wypowiedź;

Wychowawcze:
Poznawczy: zna znaczenie i potrzebę zdrowego środowiska
d) Zapoznanie:
- Pozna wartości zdrowego i czystego środowiska;
e) Emocjonalne:
- Nabywanie zwyczaju kolejnego wypowiadania się w zespole;
- Przestrzeganie zwyczajów zgodnego współdziałania
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wszystko, co nas otacza;
f) Motywacyjno ? działaniowy:
? Podjęcie postanowienia: będziemy sortować śmiecie i dbać o czystość naszego otoczenia;
4. METODY WSPIERANIA AKTYWNOŚCI EDUKACYJNEJ DZIECKA:
a) Informacyjne:
Narracja: rozmowa, objaśnienia;
Pokaz : Historyjka obrazkowa;
b) Heurystyczne:
Problemowa:
Dyskusji przy omawianiu pojęcia odpadów, zaśmiecania środowiska
5. FORMY ORGANIZACYJNE NAUCZANIA I AKTYWNOŚCI DZIECI;
a) Indywidualna: wypowiadanie się na podstawie pytania;
b) Zbiorowa: rozmowy przy pokazie; udział w zabawie ruchowej, rozwiązywanie zagadki, prace porządkowe podczas akcji;
6. ŚRODKI DYDAKTYCZNE W INICJOWANIU CZYNNOŚCI UCZENIA SIĘ DZIECI:
Konwencjonalne: kubeczki plastikowe, gazety, butelki szklane, jabłko-ogryzek, opakowania papierowe, kosze kolorowe do segregacji śmieci, rękawiczki,

PRZEBIEG ZAJĘCIA
Nawiązanie do tematyki zajęcia:
o O czym dzisiaj porozmawiamy dowiecie się, gdy odgadniecie zagadkę w postaci ilustracji;
o pokaz ilustracji : Widok ogródka przedszkolnego całego w kwiatach i pięknej trawie;
o Widok ogródka przedszkolnego całego zaśmieconego różnymi odpadkami.
o Zabawa ruchowa ?wrzuć do kosza?
o Rozmowa na temat zaśmieconego ogródka i o zaśmiecaniu naszego otoczenia;
o Wyjaśnianie konieczności sprzątania i sortowania śmieci;
o Zabawa pt: Posegreguj odpadki.
o Wyjście na wycieczkę badawczą połączoną z akcją ?Wielkiego Sprzątania Świata?
o Zbieranie i segregacja -prawdziwych śmieci.

Autor: Iwona Gerus

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie