Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusze zabaw dla dzieci i rodziców w grupie przedszkolnej.

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 34188 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

CELE:
• integracja rodziny i przedszkola w działaniach na rzecz dzieci
• stwarzanie rodzicom możliwości poznania przyjaciół swego dziecka i ich rodzin
• doskonalenie okazji do nawiązania bliższych znajomości z rodzicami, jak również skonkretyzowania wyobrażeń rodziców o środowisku , w którym przebywają ich dzieci
• integracja grupy
• dawanie rodzicom poczucie współodpowiedzialności za pracę w placówce
• poznawanie pomysłów i propozycji rodziców
• wzbogacanie rodziców o nowe doświadczenia obcowania ze swoim dzieckiem, spędzania z nim wolnego czasu

PROPOZYCJA I

SCENARIUSZ ZABAWY DLA DZIECI I RODZICÓW

„Zabawy ruchowe na wesoło”


Informacje ogólne

Przeprowadzenie zabaw może odbyć się na świeżym powietrzu lub na sali gimnastycznej – w zależności od pogody ( jesienią lub wiosną).
Wcześniej przygotowujemy scenariusz z propozycjami zabaw oraz potrzebne pomoce ( kartki papier A 4, kredki, flamastry, piłki, duże worki, chusta animacyjna, gazety lub papier toaletowy, chustka do zawiązania oczu, i drobne nagrody ( sponsorami mogą być chętni rodzice).
Jeżeli jest to spotkanie na powietrzu, należy zadbać o to, by nie zabrakło jednorazowych kubeczków i talerzyków, które będą wykorzystane przy degustacji potraw z grilla. Organizując zabawy w sali, również nie można zapomnieć o napojach.
Wszystkich uczestników obowiązują stroje sportowe.



PRZEBIEG:

1. Powitanie
• Na kartkach A 4 rodzice ze swoim dzieckiem rysują do wyboru: swoją postać, dziecka lub tylko zaznaczają owal twarzy ( mogą podpisać kartkę imieniem dziecka). W ten sposób sygnalizują swoją obecność.
• Wspólne powitanie – wszyscy stoją w kole, prowadząca wita wszystkich, którzy, np.: mają krótkie włosy, długie włosy, noszą okulary, mają czerwone bluzki itp. Wymienia charakterystyczne rzeczy tak, by przywitać się z każdym.
2. Zabawy integracyjne w kole:
• Zabawa ruchowa ze śpiewem „Smerfy”
Prowadząca śpiewa piosenkę, pozostali włączają się i próbują śpiewać wspólnie.

Teraz sobie zaklaszczemy raz i dwa ( wszyscy klaszczą w dłonie)
Teraz sobie zaklaszczemy raz i dwa ( jw.)
Teraz sobie zaklaszczemy, zaklaszczemy sobie
Teraz sobie zaklaszczemy raz i dwa ( jw.)
Teraz nóżką przytupniemy raz i dwa ( lekko uderzamy nogą o podłogę)
Teraz nóżką przytupniemy raz i dwa ( jw.)
Teraz nóżką przytupniemy, przytupniemy nóżką
Teraz nóżką przytupniemy raz i dwa.( jw.)

Teraz sobie zatańczymy raz i dwa ( lekko kołyszemy się na boki)
Teraz sobie zatańczymy raz i dwa (jw.)
Teraz sobie zatańczymy, zatańczymy sobie
Teraz sobie zatańczymy razi dwa (jw.)

Teraz smerfy wystraszymy raz i dwa ( wymawiając słowa hu - ha
odwracamy się do osób stojących obok)
Teraz smerfy wystraszymy raz i dwa ( jw.)
Teraz smerfy wystraszymy, wystraszymy smerfy
Teraz smerfy wystraszymy raz i dwa ( jw.)

Teraz wszystko powtórzymy raz i dwa ( powtarzamy gesty
od początku zabawy)
Teraz wszystko powtórzymy raz i dwa ( jw.)
Teraz wszystko powtórzymy, powtórzymy wszystko
Teraz wszystko powtórzymy raz i dwa( jw.).


• Zabawa „ Zuch”
Prowadząca śpiewa i jednocześnie ilustruje treść piosenki– wszyscy powtarzają:

Przygotował zuch dwie nogi
Do dalekiej wielkiej drogi
Noga lewa, noga prawa
Dla nas zuchów to zabawa.

Idzie zuch, a wicher dmucha
I do tyłu ciągnie zucha
Ale zuch się nie przejmuje
I do przodu maszeruje.

Przygotował zuch dwie ręce
Tylko dwie, bo nie miał więcej
Ręka lewa, ręka prawa
Dla nas zuchów to zabawa
Idzie zuch, a wicher...

3. Zabawy ruchowe z elementem sportowej rywalizacji.

• Bieg w workach- dwa rzędy, pary: dziecko z rodzicem lub innym
członkiem rodziny
• Rodzic z zawiązanymi oczami rozpoznaje swoje dziecko po dotyku
• Wyścigi stonóg - dzieci wraz z rodzicami podzieleni na dwa zespoły
• Podawanie piłki górą i dołem – uczestnicy w dwóch rzędach,
przeplatani rodzic– dziecko
• Przejście przez tunele utworzone przez stojących rodziców w rozkroku.
• „Mumie”- rodzic owija dziecko gazetami lub papierem toaletowym, tak by później mógł z nim zatańczyć
• Wyścigi z piłką między brzuchami
• Rzuty do celu – rodzic tworzy z rąk „ kosz”, do którego dziecko musi trafić piłką

Po każdej konkurencji wszyscy otrzymują nagrodę.

• Zabawy z chustą animacyjną:
- pod chustą przebiegają dzieci, które, np.: mają blond włosy, brązowe oczy itp.
- tworzenie fal i podrzucanie piłki w taki sposób, by nie spadła
- „Rybak i rybki”- dziecko jest „ rybką” i wchodzi pod chustę,
rodzic jest „ rybakiem”, który musi złowić rybkę – wchodzi na chustę

4. Zakończenie

Poczęstunek, dzielenie się wrażeniami.
Dzieci wraz z rodzicami na swoich kartka A 4 dorysowują brakujące elementy: uśmiechniętą buzię, bądź smutną, mogą dorysować wesołe motylki lub inne wesołe rzeczy – w zależności od tego czy podobało im się spotkanie. W ten sposób wyrażają swoją opinię.

Posprzątanie po skończonej zabawie.




Opracowały: Halina Jakubowicz
Beata Obiedzińska
Przedszkole Miejskie nr 38
w Olsztynie





PROPOZYCJA II

SCEARIUSZ ZABAWY „ANDRZEJKOWEJ”



Informacje ogólne

Przygotowując zabawę „andrzejkową” należy pamiętać o tym, aby stworzyć specjalną atmosferę do wróżb ( lampiony lub świece) oraz odpowiednią dekorację. Zabawy poniżej zaprezentowane można przeprowadzić już z dziećmi 5 –letnimi. Przygotowujemy pomoce ( szary papier, flamastry, wosk, klucz duży, serduszka z imionami, chmurki z wróżbami, drobne monety, słomki, papierowe łódeczki, miska z wodą) oraz scenariusz spotkania.
Uczestnicy przychodzą w wygodnych strojach.




PRZEBIEG:

1. Powitanie
• Na dużych kartkach szarego papieru rodzice odrysowują dłoń swojego dziecka i podpisują imieniem. W ten sposób zaznaczają swoją obecność.

• Przy dźwiękach spokojnej muzyki prowadząca wyjaśnia wszystkim powód spotkania. Opowiada o tradycji obchodów andrzejkowego wieczoru wróżb i magii: „ Listopadowe wieczory od wieków zachęcały ludzi do wróżbiarskich spotkań. Wierzono, że jesienią, gdy przyroda zamiera, rozpoczyna się niezwykły czas, odpowiedni, by poznać swoją przyszłość”.

2. Zabawy i wróżby

• Uczestnicy stoją w kole, na chmurkach leżących przed każdym wypisane są wróżby dotyczące przyszłości. Kartki odwrócone są napisem do dołu. Koło przesuwa się w rytm muzyki, na przerwę w muzyce, każdy odwraca kartkę, przed którą stoi. Rodzice odczytują wróżby dzieciom (dzieci potrafiące czytać odczytują samodzielnie).
• Dwa serca z imionami chłopców i dziewcząt- dzieci i rodzice kolejno z zasłoniętymi oczami przekłuwają szpileczką serce odczytując imię sympatii.

• Wróżba ze sznurków– kto zawiąże najwięcej supełków w wyznaczonym czasie tyle będzie miał szczęśliwych wydarzeń w najbliższej przyszłości.

• Kolejno wszyscy chętni wrzucają monetę do słoika z wodą– jeśli spadnie na leżącą na dnie monetę – wielkie szczęście.

• Wróżby z mydlanych baniek- kto ma największą, ładnie w tym roku urośnie, kto kilka, będzie miał dużo kolegów, komu pęknie- czeka go niespodzianka.

• W misce z wodą dzieci puszczają papierowe łódeczki, dmuchają na nie, które się spotkają te dzieci zostaną przyjaciółmi.

• Wróżba z butów – dzieci z zawiązanymi oczami rozpoznają swoje buciki, kto rozpozna swój, tego czeka w najbliższym czasie ciekawa podróż.

• Przyszłość pod kubeczkami – pieniążek oznacza bogactwo, szyszka- życie pełne przygód, książeczka – karierę naukową, cukierek- słodkie beztroskie życie, pierścionek- szybkie zaręczyny.

• Losowanie z woreczka nieregularnych kształtów wyciętych z brystolu – „odczytywanie” kształtu z cienia (tak, jak w przypadku kształtów z wosku).

• Losy – Jaki zawód wybierzesz w przyszłości.

3. Poczęstunek przy stolikach.
Dzielenie się wrażeniami, pożegnanie.


Opracowały:
Beata Oabiedzińska
Halina Jakubowicz
Przedszkole Miejskie nr 38
w Olsztynie



Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie