Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Do zobaczenia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 703 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Prowadzącymi są:
Prowadzący 1: - Uczennica ...................................................
Prowadzący 2: - Uczeń ..........................................................

Prowadzący 1:
Witamy serdecznie przybyłych na tę uroczystość gości: dyrekcję szkoły, całe grono pedagogiczne, wszystkich pracowników szkoły, rodziców, koleżanki i kolegów z klas młodszych. Witamy wszystkich, którzy wierzyli, że uda nam się przejść kruchy most nad rwącą rzeką wiedzy.

Prowadzący 2:
Nie wierzyłem,
Stając nad brzegiem rzeki,
Która była szeroka i rwista,
Że przejdę ten most,
Spleciony z cienkiej, kruchej trzciny.
Powiązanej łykiem.
Szedłem lekko jak motyl,
I ciężko jak słoń,
Szedłem pewnie jak tancerz,
I chwiejnie jak ślepiec.
Nie wierzyłem, że przejdę ten most,
I gdy stoję już na drugim brzegu,
Nie wierzę, że przeszedłem.

Prowadzący 1:
Trudno uwierzyć, że to już drugi brzeg. Szliśmy przez te lata lekko jak motyl i wtedy były szczęśliwe dni z piątkami i szóstkami, ale zdarzało się, że kroczyliśmy ciężko jak słoń, kiedy nie udała się klasówka lub czegoś się nie nauczyliśmy.

Prowadzący 2:
W chwilach radosnych i smutnych wy – nauczyciele, zawsze byliście z nami. Spędziliśmy razem z wami wiele wspólnych godzin. Dziękujemy wam za to serdecznie.

Prowadzący 1:
Już za chwile otrzymamy świadectwa ukończenia gimnazjum. Dokumenty, które jasno i precyzyjnie określają poziom osiągniętej przez nas wiedzy, zaangażowanie, jakie wykazaliśmy w czasie jej zdobywania.

Prowadzący 2:
Ale zanim to nastąpi, przed nami jeszcze jedna mała uroczystość. Postanowiliśmy, na wzór Amerykańskiej Akademii Filmowej, która przyznaje wybitnym ludziom filmu Oskary, przyznać i wręczyć naszym nauczycielom Ildefonsiki.

Prowadzący 1:
Postanowiliśmy przyznać nagrody w dwudziestu kategoriach. Do Ildefonsa w każdej kategorii nominowanych jest czterech nauczycieli. Nauczyciele nominowani to osoby, które w danej kategorii zdobyły największą liczbę głosów. Głosowanie było anonimowe, brali w nim udział uczniowie klas trzecich.

Prowadzący 2:
Kochani, nasze Ildefonsiki nie błyszczą tak jak filmowe Oskary. Nie wiążą się też z nimi żadne wymierne korzyści finansowe. Jednak ci, których postanowiliśmy nimi wyróżnić, mogą być pewni, że osiągnęli coś równie cennego – dzięki cechom swojej osobowości, sposobowi bycia, podejściu do nas – uczniów, na bardzo długi czas pozostaną w naszej pamięci.

Prowadzący 1:
Ale nie przedłużajmy, otwieramy wielką galę nauczycielskich Ildefonsików!
Za chwilę pierwsza kategoria.

Prowadzący 2:
Szyk, nienaganne maniery, elegancja, elokwencja, rycerska postawa wobec słabej płci – to cechy prawdziwego „DŻENTELMENA 2000-2003” – kto według uczniów klas trzecich zasługuje na nagrodę w tej kategorii – na to pytanie odpowie ....................................................................

Prowadzący 1:
Są wśród nas nauczyciele, którzy przekazują swą wiedzę głosem bardzo donośnym, dzięki temu mają znakomity posłuch, a informacje przez nich przekazywane szybko docierały do naszych szarych komórek. Nawet wtedy, gdy pojemnik na te komórki, czyli uczniowska głowa, znajdował się na drugim końcu klasy. Nauczyciela, którego słychać wszędzie, postanowiliśmy uhonorować Ildefonsikiem – „KRZYK IV” Nominacje przedstawi i nagrodę wręczy .................................................................

Prowadzący 2:
Różne są techniki przekazywania informacji i wiedzy opornym umysłom – są tacy nauczyciele, którzy by je lepiej przekazać i nam uzmysłowić - lubią popierać to przykładami z własnego życia. Jednej z takich osób wręczymy „Ildefonsika – za „OPOWIEŚCI Z ŻYCIA WZIĘTE” Kto zdobył nagrodę w tej kategorii – zdradzi nam ...................................................

Prowadzący 1:
Bardzo wiele ze zgromadzonych tu osób pamięta doskonale słowa piosenki „CICHA WODA BRZEGI RWIE...” Uczniowie, dostrzegli takie cechy u nauczycieli. Niby to spokojny, niby w pełni przewidywalny, a jednak , co pewien czas.... Wysłuchajmy nominacji i poznajmy taką osobę - poprosimy ..................................................................

Prowadzący 2:
Czy pamiętacie, jak filmowy MacGyver radził sobie w kryzysowych sytuacjach, jak w mgnieniu oka potrafił zaradzić wszystkim awariom i wypadkom. Trudno może uwierzyć we wszystkie sztuczki i wyczyny tego filmowego bohatera. Faktem jednak pozostaje, że są normalni, prawdziwi ludzie, którzy muszą w codziennym życiu okazać się przysłowiową „złotą rączką”. ........................................................ wymieni nam nominowanych do Ildefonsa „MACGYVER 2000-2003”

Prowadzący 1:
Uśmiech zdobi człowieka i jest bardzo potrzebny w codziennym życiu. Pozwala zachować twórczy optymizm i pogodę ducha. W dodatku nic nie kosztuje. Nauczyciela, któremu uśmiech stale towarzyszy w codziennej pracy nagradzamy Ildefonsikiem za „ZNIEWALAJĄCY UŚMIECH”. Nominacje przedstawi.....................................

Prowadzący 2:
Nasze umysły nie zawsze bardzo szybko chłonęły wiedzę, nie zawsze były gotowe do intensywnej pracy – bywały chwile, gdy oczekiwaliśmy od naszych nauczycieli troszkę wyrozumiałości , zrozumienia. Poprosimy ................................................., aby przedstawił nam tych, którzy zostali nominowani do nagrody „NAJBARDZIEJ TOLERANCYJNY NAUCZYCIEL”

Prowadzący 1:
Aby uczeń dobrze chłonął wiedzę potrzebna jest odpowiednia komunikacja między nim a nauczycielem. Polecenia muszą być jasne i zrozumiałe dla wszystkich, jednak gdy nauczyciel trzyma się zapisanego tematu, jak zaprawa tynkarska muru – lekcje mogą stać się okropnie nudne. Przyjemnie jest, gdy co pewien czas z potoku słów wyrwie się jakiś żarcik czy anegdotka. .............................................ma w swych rękach nazwiska nauczycieli, których nominowano do nagrody „ZGRYWUS 2000-2003”

Prowadzący 2:
Nie myślcie sobie jednak, że przez te 3 lata nauki ciągle nas pieszczono i pobłażano nam w każdej sytuacji. Nauczyciel też potrafi pokazać swój „ostry pazur” i trzymać dyscyplinę bardzo rygorystycznie. Uwaga młodsi koledzy! ....................................................zapozna was z tymi, których postanowiliśmy wyróżnić Ildefonsikiem w kategorii „ŻYLETA 2000-2003”

Prowadzący 1:
Podczas przebywania w szkolnych murach nie tylko nauka nas zajmowała. Nasze uczniowskie głowy, wyposażone w bystre oczy wypatrzyły kandydatów do nagrody. „PRZYSTOJNIACHA 2000-2003” - Już za chwilkę tajemnicę, kto zdobył ten tytuł - zdradzi nam.............................................................

Prowadzący 2:
Następna kategoria to „SPRINTER 2000-2003”, sprawdźmy zatem, kto kojarzy się uczniom z szybkością wypowiedzi, błyskawicznym działaniem i błyskawicznym tempem przekazywaniem informacji. Prosimy ...................

Prowadzący 1:
Starsi pamiętają z pewnością prezentowany kiedyś w telewizji program prowadzony przez Adama Słodowego pod znaczącym tytułem „ZRÓB TO SAM”. Sama zastanawiam się, co uczniowie brali pod uwagę, typując nauczycieli do nagrody w tej właśnie kategorii. Coś mi się jedna zdaje, że nie wygra tu pan czy pani od techniki. Niech kres naszym wątpliwościom położy .................................................................

Prowadzący 2:
Poszanowanie, respekt dla nauczyciela, te i podobnego typu zasady niektórzy nauczyciele starają się wprowadzać w życie z właściwym tylko sobie zapałem. Nasi uczniowi w czasie głosowania przypominali sobie tych, którym należy przyznać „Ildefonsika w kategorii „POWIAŁO GROZĄ” ......................................... przedstawi nam nominacje w tej kategorii.

Prowadzący 1:
Drodzy nauczyciele, jak widzicie uczniowie to jednak doskonali obserwatorzy, którzy potrafią dostrzec w was wiele różnych cech. Zobaczmy, kogo postrzegaliśmy jako kandydata do „Ildefonsika w kategorii „DBAJĄCY O WYPOCZYNEK UCZNIÓW”. Nominowanych i zwycięzcę zaprezentuje .........................

Prowadzący 2:
Oryginalność i nietuzinkowe poglądy na wiele spraw, może nawet dość specyficzny i właściwy tylko jemu (a może jej) sposób bycia – to cechy, jakie brano pod uwagę przyznając nagrodę dla „INDYWIDUALNOŚCI 200-2003” – Już teraz dzięki ...................................... poznamy tych, którzy według uczniów są takimi właśnie indywidualistami

Prowadzący 1:
Czy pamiętacie, ile razy po rozmowie z kimś pomyśleliście sobie - Obiecanki-cacanki... Uważajcie! Nominowanymi w następnej kategorii nie będą „rzucać słów na wiatr”. Za chwilę poznamy nominowanych i zwycięzcę kategorii „WSZYSTKO CI ZAŁATWIĘ”. Szczegóły zna........................

Prowadzący 2:
Poznaliśmy już większość kategorii, jednak nie tylko krzyki, pobłażliwość czy też rozbrajający uśmiech nauczycieli zwróciły naszą uwagę. Poznajmy teraz typy głosujących w kategorii „SEKSAPIL TO MOJA BROŃ...” Listę nominowanych, jak i nazwisko osoby, która otrzyma nagrodę w tej kategorii ma ze sobą .........................

Prowadzący 1:
W zdrowym ciele zdrowy duch, do słuszności tego powiedzenia nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Poznajmy zatem tych, którzy według głosujących najściślej wprowadzali tę zasadę w życie i własny przykładem zachęcali do czynnego uprawiania różnych dyscyplin sportu, pomagali w organizowaniu zawodów. Pomagali - . Za kilka sekund ....................................... odczyta listę nominowanych oraz zwycięzcę kategorii „SPORTOWIEC 200-2003”

Prowadzący 2:
Uczyć się bez stresu, może niech nauczyciele zaprzestaną odpytywania i robienia klasówek? Zejdźmy na ziemię, sądzimy, że jeszcze przez długi czas pozostanie to tylko marzeniem. Ale już dziś wiemy, że i nauczyciele nie mieli z nami lekko. Dlatego też postanowiliśmy przyznać Ildefonsa w kategorii „STALOWE NERWY” Listę tych najbardziej wytrzymałych i odpornych na nasze – nie zawsze rozsądne zachowanie, ma ze sobą .........................................................

Prowadzący 1:
Szanowni goście! Drodzy nauczyciele! Akademia Filmowa co roku przyznaje nagrodę specjalną, dla osób których wkład w sztukę filmową jest raczej trudny do przecenienia. Podobnie i my postanowiliśmy przyznać specjalnego Ildefonsika osobie, która dzięki swemu doświadczeniu i uporowi, sprawia, iż cała ta skomplikowana maszyneria, jaką jest nasze gimnazjum, nadal funkcjonuje. Prosimy do nas panią dyrektor naszej szkoły...................

Prowadzący 2:
To była ostatnia nagroda przyznana w tym roku. Sądzimy, że tak samo jak wy - przez swój sposób bycia, i podejścia do nas uczniów – na bardzo długi czas utkwicie w naszej pamięci; tak te nasze skromne Ildefonsiki sprawią, że może za jakiś czas, gdy spojrzycie na nagrodę - przypomnicie sobie całą tę niesforną gromadę.

Prowadzący 1:
Mamy nadzieję, że zapamiętacie nas z tej pozytywnej strony – Tak samo, jak my was.
Na koniec nagródźmy gorącymi brawami wszystkich pracowników szkoły za okazane nam serce. W kategorii „SERCE NA DŁONI” wszyscy jesteście nominowani, wszyscy jesteście zwycięzcami. Dla Was wraz z naszymi podziękowaniami - BRAWA

opracowała: E. Harasim

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie