Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Analiza przypadku dydaktycznego ucznia zdolnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 972 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Opracowała: Ewa Alonczyk, nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na nauczyciela dyplomowanego z Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu



Analiza przypadku dydaktycznego ucznia zdolnego


Mariusz ................ uczęszcza obecnie do klasy piątej Liceum Handlowego w Zespole Szkół nr 3 we Wrocławiu. Jest uczniem bardzo koleżeńskim, miłym, uprzejmym i lubianym przez rówieśników, jak również przez nauczycieli.
Jego przypadek zainteresował mnie już 3 lata temu.
Wtedy to właśnie cała klasa uczestniczyła w zajęciach w Centrum Kształcenia Praktycznego, w ramach pracowni ekonomiczno-informatycznej. Mariusz jako jedyny nie miał problemu z wypełnianiem dokumentacji i prowadzeniem własnej firmy podczas symulacji. Sprawdził się również jako doskonały prezes firmy, który potrafił współpracować ze swoimi podwładnymi, aby osiągnąć jak najwyższe zyski.
Po dokładnej obserwacji Mariusza, już nie tylko w pracowni, ale również na lekcjach ekonomiki i godzinach wychowawczych oraz po rozmowach z innymi nauczycielami stwierdziłam, że jest uczniem zdolnym. Wykazywał cechy wyróżniające go w grupie rówieśniczej. Zauważyłam, że łatwo przyswajał nowe treści programowe, wykorzystywał wiedzę i umiejętności nabyte na innych przedmiotach. Był oryginalny w podejmowanych działaniach i pełen inicjatywy.
To zadecydowało o tym, że namówiłam go do udziału, po raz pierwszy, w Olimpiadzie Wiedzy Ekonomicznej.
Uczeń wyraził zgodę, a co więcej namówił jeszcze na wspólne przygotowania do olimpiady swoich kolegów. Zabraliśmy się, więc do pracy. Wspólnie rozwiązywaliśmy testy, studiowaliśmy literaturę i zbieraliśmy materiały i informacje z Internetu.
Niestety wtedy zabrakło 2 punktów, aby przeszedł do etapu ogólnopolskiego.
Ale Mariusz, wspierany również przez rodziców i ja nie zniechęcaliśmy się do dalszej pracy. Nadal wspólnie pogłębialiśmy naszą wiedzę (swój udział mieli również inni nauczyciele), już nie tylko na potrzeby olimpiad i konkursów.
Przez okres opisywanych trzech lat Mariusz brał udział w następnych OWE, Konkursach ze znajomości Małego Rocznika Statystycznego jak również w Turniejach Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menedżerskiej. W roku ubiegłym uczeń został wyróżniony za udział w etapie wojewódzkim. Jednak to nie wystarczyło. Po kolejnym roku wspólnej pracy okazało się, że praca Mariusza została wreszcie ukoronowana.

W tym roku uczeń, jako jedyny z okręgu wrocławskiego, zakwalifikował się do Ogólnopolskiego Finału Turnieju Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menedżerskiej.
W kwietniu razem wyjechaliśmy do Szczecinka na finały Turnieju. W finale startowało 59 uczniów ze szkół handlowych całej Polski. Spośród nich po pierwszym etapie wyłoniono 12 laureatów. Wśród nich był Mariusz. Po kolejnym etapie Mariusz zajął ostatecznie 8 miejsce w Polsce. Ta zaszczytna lokata dała Mariuszowi zwolnienie
z egzaminu z przygotowania zawodowego jak i możliwość studiowania w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie-specjalność finanse i zarządzanie organizacjami (jedną z nagród był indeks na tę uczelnię).


Należałoby wspomnieć również, że Mariusz wykazuje zdolności nie tylko z przedmiotów ekonomicznych. Doskonale posługuje się językiem niemieckim, czego dowodem jest zdany egzamin państwowy „Zentrale Mittelstufenprϋfung”.
Ponadto uczeń za swoje osiągnięcia w nauce ( w roku szkolnym 2002/2003 był najlepszym uczniem wśród licealistów) i postawę moralną został uhonorowany stypendium Prezesa Rady Ministrów.
Zainteresowania Mariusza znalazły odzwierciedlenie również w życiu prywatnym. Wspomaga od roku swojego ojca w firmie - prowadzi w niej księgowość.
Po skończeniu szkoły Mariusz zamierza uruchomić własną firmę, oraz podjąć dalszą naukę, ale już nie na kierunku ekonomicznym, ale na historii sztuki związanym
z renowacją antyków. Jest to jeszcze jedna dziedzina, która pochłania Mariusza bez reszty. Wspierają go w tym również jego rodzice.
Mam nadzieję, że mój uczeń doskonale da sobie radę w trakcie dalszej nauki i życiu prywatnym, gdyż wszystko, co robił i robi do tej pory, robił i robi z wielką pasją i z wielkim zamiłowaniem.

Na podstawie obserwacji i rozmów z Rodzicami opracowała mgr Ewa Alonczyk
wychowawca i nauczyciel przedmiotów zawodowych

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie