Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Hospitacja diagnozująca w klasie I

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3429 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Arkusz hospitacji diagnozującej
Nauczyciel - Dorota Nowak
Przedmiot - Kształcenie zintegrowane
Klasa -Ic
Data -16.04.2004
Cel ogólny -zorganizowana obserwacja wiedzy, umiejętności i postaw uczniów; badanie kompetencji uczniów na poziomie klasy I szkoły podstawowej.
Cele szczegółowe -sprawdzenie czy uczniowie:
· potrafią słuchać,
· potrafią współdziałać w grupie,
· czytają ze zrozumieniem,
· wypowiadają się na podany temat,
· układają z rozsypanki wyrazowej odpowiedzi na pytanie,
· stosują zasady pisowni wielką literą,
· odczuwają potrzebę dbania o Ziemię,
· uczestniczą aktywnie w zabawach ekologicznych,
· rozwiązują rebusy,
· potrafią logicznie myśleć,
· potrafią pamięciowo dodawać i odejmować w zakresie 20.
Stopień opanowania umiejętności (według WSO): wspaniale dobrze, słabo, więcej pracy.


Scenariusz zajęć zintegrowanych
Ośrodek tematyczny: Nasza planeta Ziemia.

Czas trwania: ok. 135 minut.

Temat dnia: Światowy Dzień Ziemi.

Formy: zbiorowa, indywidualna, w grupie.

Metody: praca z tekstem, operatywna (zadań stawianych do wykonania), zabawowa, rozmowa kierowana.

Środki dydaktyczne: zaadresowana koperta, rebusy, działania matematyczne, kolorowe plakietki, test, globus.


1. Powitanie gościa.
2. Wprowadzenie: rozmowa na temat kontaktów ludzi na odległość (e-maile, telefony, listy, sms)
3. Poinformowanie uczniów o nadejściu do nich listu. Pokazanie dużej koperty zaadresowanej do dzieci. Nauczyciel pyta:
a. czym jest niespodzianka?
b. Co znajduje się na pierwszej stronie koperty? (adresat: do kogo adresowany jest list, ulica, numer domu, kod pocztowy, nazwa miejscowości, znaczek).
c. Co zawiera koperta na drugiej stronie? (nadawca)

4. Pokaz prawidłowego adresowania listu. Przypomnienie o pisowni wielką literą nazwa ulic, miejscowości, imion i nazwisk.
5. Nauczyciel wraz z uczniami otwiera kopertę. Są w niej zadania dla poszczególnych grup. Każdy zespół otrzymuje zadanie do wykonania: dostaje fragment listu, który należy uzupełnić wyrazami, które są ,,zaszyfrowane,, w formie rebusu.
6. Aby odczytać list w odpowiedniej kolejności należy rozwiązać zadanie matematyczne przeznaczone dla danej grupy. Przewodniczący grup podchodzą do tablicy i wybierają wynik swojego działania, który znajduje się na tablicy. Następnie ustawiają się od wyniku najmniejszego do największego. Kolejność ta jest kolejnością odczytania całego listu przez grupy.
7. Odczytanie powstałego listu.
8. Rozmowa na temat treści listu:
a. kto napisał list?
b. jaką literą pisze się nazwy planet?
c. jaki kształt ma Ziemia? (pokaz globusa)
d. w jaki sposób możemy o nią dbać, aby zachować jej piękno?

9. Zabawa: czy postępuje ekologicznie? Przebieg zabawy. Dzieci dostają po kilka sztuk czerwonych i zielonych samochodów. Nauczyciel odczytuje pytania, a uczniowie w zależności od tego, jak postępują, układają zielone lub czerwone samochody. Zielone, jeśli postępują właściwie pod względem ekologicznym, a czerwone gdy nie zgodnie z zasadami ekologii. Pytania:
a. Rzucasz papierki tam gdzie stoisz?
b. Czy zdarzyło ci się łamać gałęzie drzew?
c. Wyłączasz światło, gdy ostatni wychodzisz z pokoju?
d. Zakręcasz kran podczas mycia zębów?
e. Czy kupujesz napoje w plastikowych butelkach?
f. Czy dokarmiasz zimą ptaki?
g. Czy łapiesz motyle?
h. Czy w lesie, parku zachowujesz się cicho?
i. Czy depczesz trawniki?
Dzieci układają oddzielnie samochody zielone i czerwone. Oceniają swoje postępowanie pod względem ekologicznym. Mówią, co powinny zmienić w swoim postępowaniu. Dzieci, które ułożyły większość samochodów zielonych otrzymują odznakę ,,Przyjaciela przyrody,,.
10. Sprawdzenie w kalendarzu, co znajduje się pod datą 22 kwietnia. Odczytanie napisu - Światowy Dzień Ziemi (wielka litera w pisowni nazw świąt).
11. Wyjaśnienia nauczyciela dotyczące Święta Ziemi. Po raz pierwszy Dzień Ziemi obchodzono w Stanach Zjednoczonych w dniu 22 kwietnia 1970 roku. W ten sposób ludzie chcieli wyrazić protest przeciwko dalszemu niszczeniu otaczającego nas środowiska.
12. Uzupełnienie przez uczniów kart pracy.
13. Grupowe wykonanie plakatu z okazji 22 kwietnia - ,,Ziemia na której chcę mieszkać,,.
Zadanie domowe. Pomyśl co chciałbyś napisać w liście do Ziemi.


Autor: Dorota Nowak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie