Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pole magnetyczne magnesu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4435 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

mgr Jadwiga Pruchnik
Scenariusz lekcji fizyki


Temat: Pole magnetyczne magnesu.


Cele:
- zna pojęcie pola magnetycznego,
- wie, jak oddziaływają ze sobą bieguny magnetyczne,
- wie, że bieguny oznaczamy N i S,
- umie graficznie przedstawić linie pola magnetycznego wokół magnesu sztabkowego
i podkowiastego,
- wie, jak praktycznie znaleźć obraz linii pola (opiłki Fe),
- umie wykazać, ze Ziemia jest magnesem i ma bieguny,

Pomoce dydaktyczne:
magnesy różnego typu, opiłki żelaza, foliogramy, wydruki komputerowe,
Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne (uczniowie zostają podzieleni na grupy po 4 osoby)
2. Wstęp (krzyżówka)
3. Podanie tematu lekcji
4. Doświadczenie1: (igła magnetyczna, magnes sztabkowy, itp.)

Badanie oddziaływania biegunów magnetycznych.

Igła magnetyczna zostaje obrócona, jakby pociągnięta niewidzialna nitką. Siła, której działanie w tym wypadku dostrzegasz jest siłą magnetyczną. Jest to siła przyciągania lub odpychania.
Jednobarwne końce magnesów odpychają się a różnobarwne przyciągają się.
5. Co to jest magnes?
Magnes naturalny to kawałek namagnesowanej stali. Namagnesowanej tzn. mającej własności przyciągania lub odpychania innych magnesów i przyciągania innych ciał stałych wykonanych ze stali i żelaza. Każdy magnez ma dwa bieguny N- północny, S- południowy.

6. Doświadczenie2: (magnes podkowiasty i sztabkowy, żelazne opiłki, szklana szybka)

Badanie przestrzeni wokół magnesu sztabkowego i podkowiastego

Opiłki można traktować jak małe igiełki magnetyczne, są lekkie i układają się tak jak każą i siły magnetyczne.
(ilustracje do doświadczenia na folii)
7. Zapisanie notatki do zeszytu
8. Podsumowanie i podanie zadania domowego: Znajdź długość i szerokość geograficzną biegunów magnetycznych Ziemi.
9. Czynności końcowe, porządkowanie sali.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie