Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wędrujemy z Małym Księciem

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1779 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 SCENARIUSZ LEKCJI
Klasa II

Temat lekcji: Wędrujemy z Małym Księciem.

Cele lekcji:
a) ogólny – poznanie celów i wartości wędrówki Małego Księcia w oparciu o utwór „Mały Książę” Antoine de Saint-Exupery.
b) operacyjne – formułowanie zasad kodeksu
- kształcenie umiejętności pracy z tekstem literackim
- kształcenie umiejętności definiowania i precyzowania pojęć
- kształcenie umiejętności samodzielnego myślenia
- kształcenie umiejętności budowania dłuższych ustnych wypowiedzi
- dbałość o poprawną pisownię
-uświadomienie uczniom celów i wartości podróżowania

Metody pracy:

- podająca, heurystyczna, „burza mózgów”, poszukująca, zajęć praktycznych, oglądowa

Formy pracy:

- indywidualna, grupowa

Pomoce dydaktyczne:

- lektura , plansze, rekwizyty, słownik języka polskiego

Tok lekcji:

1. Wprowadzenie do tematu.
Z czym kojarzy się uczniom wędrówka? – „burza mózgów”
(podróż, przemieszczanie się, zwiedzanie, znajomości, zdobywanie doświadczeń, dorastanie, życie)
2. Podanie i zapisanie tematu lekcji.
3. Zdefiniowanie pojęcia „wędrówka”.
4. Przygotowanie przez uczniów kolejnych etapów wędrówki Małego Księcia – praca w grupach.
5. Mapa wędrówki Małego Księcia – prezentacja efektów pracy przez lidera grupy.
6. Zebranie i usystematyzowanie zgromadzonych wniosków i spostrzeżeń dotyczących celów wędrówki Małego Księcia – zapisanie notatki.
7. Wyszukiwanie w tekście sentencji, maksym życiowych będących potwierdzeniem celów i wartości wędrowania jako gromadzenia życiowych doświadczeń, poznawania siebie, dorastania.
8. Wspólne zredagowanie „Kodeksu Małego Księcia”.
9. Podsumowanie lekcji.
10. Zadanie pracy domowej.
Którą z zasad „Kodeksu Małego Księcia” chciałbyś się w życiu kierować? Uzasadnij swoją wypowiedź.

Opracowała: Marzena Jędrzejeska
Samorządowe Gimnazjum w Bolszewie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie