Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedmiotowy system oceniania

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1345 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 KRYTERIA OGÓLNE NA OCENĘ:

CELUJĄCĄ

1. Uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą.
2. Posiada wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania.
3. Reprezentuje szkołę na zawodach sportowych.
4. Osiąga sukcesy w zawodach sportowych na różnych szczeblach.
5. Uczestniczy w sportowych zajęciach pozalekcyjnych.
6. Wykazał się znajomością przepisów w zakresie dyscyplin sportowych uprawianych w szkole.
7. Swą postawą, zaangażowaniem i stosunkiem do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń.
8. Posiada nawyki higieniczno-zdrowotne.
9. Przestrzega zasad BHP obowiązujących na hali.

BARDZO DOBRĄ

1. Uczeń posiada wiedzę i umiejętności określone w programie nauczania.
2. Aktywnie uczestniczy w lekcji i zajęciach sportowych pozalekcyjnych.
3. Systematycznie doskonali swoje umiejętności i wykazuje duże postępy.
4. Wykazał się znajomością przepisów w zakresie dyscyplin sportowych uprawianych w szkole.
5. Swą postawą, zaangażowaniem i stosunkiem do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń.
6. Posiada nawyki higieniczno-zdrowotne.
7. Przestrzega zasad BHP obowiązujących na hali

DOBRĄ

1. Opanował częściowo wiedzę i umiejętności określone w programie nauczania.
2. Bierze czynny udział w lekcjach wychowania fizycznego.
3. Stara się podnosić swoją sprawność fizyczną.
4. Nie wykazuje większych braków w zakresie znajomości przepisów sportowych poznanych na lekcjach.
5. Swą postawą i stosunkiem do przedmiotu nie budzi zastrzeżeń.
6. Posiada nawyki higieniczno-zdrowotne.
7. Przestrzega zasad BHP obowiązujących na hali

DOSTATECZNĄ

1. Uczeń opanował materiał programowy na przeciętnym poziomie.
2. Jest mało aktywny w czasie lekcji, bywa nie przygotowany.
3. Wykazuje braki w znajomości przepisów sportowych poznanych na lekcjach.
4. Swoją postawą i stosunkiem do przedmiotu budzi czasem zastrzeżenia.
5. Wykazuje braki w dbałości o zdrowie oraz nawykach higienicznych.
6. Czasami nie przestrzega zasad bezpieczeństwa obowiązujących na lekcjach.




DOPUSZCZAJĄCĄ

1. Uczeń w ograniczonym stopniu spełnia wymagania programowe.
2. W niewielkim stopniu angażuje się w pracę na lekcji.
3. Często bywa nie przygotowany do lekcji lub je opuszcza.
4. Nie zna przepisów sportowych.
5. Wykazuje duże braki w zakresie wychowania społecznego.
6. Dbałość o zdrowie, nawyki higieniczne i bezpieczeństwa budzą duże zastrzeżenia.


NA OCENĘ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO MA WPŁYW:

I. Stosunek do przedmiotu:
• uczeń ma prawo być nieprzygotowany do lekcji bez podania powodu dwa razy w semestrze, za każde następne nieprzygotowanie dostaje ocenę niedostateczną
• uczeń nie przystępując do sprawdzianu, bez uzasadnionego usprawiedliwienia otrzymuje ocenę niedostateczną
• nauczyciel na koniec semestru lub roku szkolnego wystawia ocenę za stosunek do przedmiotu
• uczeń, który przez cały semestr był zawsze przygotowany do lekcji może otrzymać podwyższoną ocenę semestralną lub końcoworoczną

II. Aktywność i zaangażowanie na lekcji:
1. uczeń może otrzymać „plusy” za:
• aktywny udział w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych
• dbanie o sprzęt sportowy
• zdyscyplinowanie
• pomoc w organizacji zajęć i sędziowaniu
• inwencję twórczą
• wykonywanie ćwiczeń i zadań w sposób zbliżony do maksimum możliwości
2. uczeń może otrzymać „minusy” za:
• brak dyscypliny
• niszczenie sprzętu sportowego
• negatywny stosunek do uczestnictwa w zajęciach
• brak stosowania zabiegów higienicznych
Uczeń za trzy „plusy” otrzymuje ocenę bardzo dobrą, a za trzy „minusy” ocenę niedostateczną.
Nauczyciel na koniec semestru lub roku szkolnego biorąc pod uwagę ilość zdobytych plusów i minusów wystawia ocenę podsumowującą aktywność i zaangażowanie na lekcji.










III. Umiejętności sportowe zgodne założeniami programowymi.
Ocenie mogą podlegać następujące umiejętności:
1. Piłka siatkowa:
• odbicia piłki sposobem górnym
• odbicia piłki sposobem dolnym
• zagrywka
• zbicie dynamiczne
• zastawienie

2. Piłka nożna:
• uderzenie piłki wewnętrzną częścią stopy
• strzał na bramkę prostym podbiciem
• przyjęcie piłki wewnętrzną częścią stopy
• prowadzenie piłki
3. Piłka ręczna:
• podania i chwyty piłki w ruchu
• rzut na bramkę po wyskoku
• zwód pojedynczy z rzutem na bramkę
4. Piłka koszykowa:
• podania i chwyty piłki w ruchu
• kozłowanie
• rzut do kosza po dwutakcie
• rzut do kosza z miejsca i z wyskoku
5. Gimnastyka:
• przewrót w przód
• przewrót w tył
• stanie na rękach
• skok przez kozła
• skok przez skrzynię
• odmyk
• umiejętność asekuracji

Ocenie podlega przeprowadzenie przez ucznia odpowiedniego fragmentu lub całej rozgrzewki przygotowującej organizm do wysiłku.

IV. Poziom sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej
W tabelach nr 1 i 2 znajdują się sprawdziany, jakie przeprowadza się w szkole i normy na poszczególne oceny.

V. Postęp sprawności i umiejętności indywidualnych
Uczeń otrzymuje ocenę za postęp w sprawdzianach przeprowadzanych w szkole:
• 6 – wybitna poprawa wyniku
• 5 – wynik lepszy od diagnozy wstępnej
• 4 – wynik na stałym poziomie z tendencją do poprawy
• 3 – wynik trochę słabszy od diagnozy wstępnej
• 2 – wynik dużo słabszy od diagnozy wstępnej


VI. Wiadomości

 wpływ ruchu na adaptację organizmu do wysiłku(układ ruchowy, oddechowy, krążenia, nerwowy)
 właściwy strój do ćwiczeń
 czystość i higiena osobista warunkiem zdrowia
 zasady bezpiecznego zachowania się na zajęciach ruchowych
 prawidłowe przygotowanie organizmu do wysiłku (rola rozgrzewki)
 sposoby udzielania pierwszej pomocy
 dobór ćwiczeń kształtujących i korygujących postawę ciała
 znaczenie stosowania ćwiczeń oddechowych podczas wysiłku
 wypoczynek czynny i bierny, różnice, zasady stosowania w życiu codziennym
 sposoby spędzania czasu wolnego
 racjonalne odżywianie jako nie zbędny element prawidłowego funkcjonowania organizmu
 podstawowe przepisy gier zespołowych
 prawidłowe rozumienie pojęć: szybkość, siła, wytrzymałość, zwinność, równowaga, koordynacja ruchowa, rytm, czucie, orientacja
 posługiwanie się przyborami pomiarowymi
 zapoznanie uczniów z różnymi testami sprawnościowymi
Uczeń otrzymuje za trzy „plusy” ocenę bardzo dobrą, a za trzy „minusy” ocenę niedostateczną.
Uczeń otrzymuje oceny za w/w wiadomości zawarte w wymaganiach programowych ponadpodstawowych.

VII. Ocena za udział i osiągnięcia w innych formach związanych z kulturą fizyczną
• uczeń otrzymuje oceny lub plusy w zależności od włożonej pracy za organizację zajęć sportowo-rekreacyjnych lub pomoc w nich
• uczeń otrzymuje „plusy” za udział w zawodach na różnym szczeblu
• uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą lub celującą za „dobre” lub „bardzo dobre” wyniki na poszczególnych szczeblach rozgrywek tj. miejsko-gminnym, powiatowym, rejonowym, regionalnym i wojewódzkim
• nauczyciel na koniec semestru lub koniec roku szkolnego biorąc pod uwagę osiągnięcia sportowe ucznia może podwyższyć ocenę końcową



Opracował: Mirosław Rolka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie