Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Szeregowanie jako wykrywanie różnic między przedmiotami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5200 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Scenariusz zajęć
metodą prof. M. Kielar- Turskiej


Temat: Szeregowanie jako wykrywanie różnic między przedmiotami.

I. Demonstracja opracowanego problemu

Nauczycielka przygotowała niespodziankę- woreczki podpisane imionami dzieci, umieszczając je w różnych miejscach sali. Każdy woreczek zawiera przedmioty o różnych cechach np. trzy wstążki, o tej samej długości, a różnej szerokości itp.
N-ka ukierunkowuje badania dzieci poprzez zadawanie pytań:- Zobaczcie co znajduje się w woreczkach? - Czy rzeczy te są takie same , czy różne? Jakie są? Zadaniem dzieci jest obejrzenie przedmiotów i wykrycie różnic pomiędzy nimi oraz stosowanie określeń wg wybranej cechy np. mały- mniejszy- najmniejszy, szeroki- szerszy- najszerszy

II. Eksploracja na inne obszary

Dzieci otrzymują koperty z kartonikami przedstawiającymi konturowo różne przedmioty. N-ka informuje dzieci, że ona również otrzymała paczkę, w której znajdują się różne pojedyncze obrazki pytając: - Co możne do tego pasować, odszukajcie na kartonikach?, jakie to jest, a jakie na waszym kartoniku?

III. Utrwalenie opracowanego problemu w zabawie ruchowej.

N-ka proponuje dzieciom zabawę w przedstawienie różnych przeciwstawnych czynności. Zadaniem dzieci jest wykonanie czynności przeciwstawnych do czynności demonstrowanych przez n-kę lub chętne dziecko np.: chód do przodu – do tyłu, małe kroczki – duże kroki, pełna buzia – chuda buzia, radość – smutek

IV. Dziecięce egzemplifikacje

Bajka rysowanka- ćwiczenia w sferze werbalnej. Każde dziecko otrzymuje kartkę i kredkę. Nauczycielka opowiada o przygodach misiów, z których jeden był tłuściochem, drugi gruby, a trzeci chudy. W trakcie opowiadania dzieci rysują wskazane przez nauczycielkę przedmioty w odpowiedniej wielkości.


BAJKA:
Były sobie trzy misie. Jeden był chudy, drugi gruby, trzeci tłuścioch. Pajacyk zaprosił misie na urodziny. Misie przyniosły prezenty i położyły paczki obok siebie. Pajacyk od razu wiedział, która paczka jest od misia chudego, która od grubego, a która od tłuściocha. Pomyślcie, po czym pajacyk rozpoznał paczki i narysujcie paczki od misia chudego, od grubego, od tłuściocha. ( nauczycielka zwraca uwagę na odpowiednią kolejność paczek). Posłuchajcie co było dalej. Pajacyk przygotował na stole miski z poczęstunkiem. Ciekawa jestem, czy zgadniecie, jaka miska była dla misia chudego, jaka dla tłuściocha , a jaka dla grubego. Narysujcie!. Po pysznym poczęstunku misie . bawiły się piłkami. Pajacyk podał im różne piłki do zabawy. Pomyślcie jaka piłka była dla misia grubego, jaka dla tłuściocha, a jaka dla chudego. Po zabawie misiom bardzo chciało się pić. Pajacyk przyniósł trzy kubki ,jak myślicie jaki kubeczek był dla misia grubego, jaki dla chudego ,a jaki dla tłuściocha. Misie pożegnały pajacyka, podziękowały za gościnę i założyły szaliki. Jaki szalik miał miś gruby, jaki chudy, a jaki tłuścioch. Narysujcie szalik dla misia grubego, chudego i dla tłuściocha. W drodze do domu zaczął padać deszcz i każdy z misiów rozpiął parasol. Narysuj parasol tłuściocha, potem misia grubego, a potem misia chudego. Kiedy misie przyszły do domu, była już noc i misie położyły się spać. Ciekawa jestem, czy poznalibyście , które łóżko było tłuścioch, które dla misia chudego, a które dla grubego. Narysujcie !

POMOCE
I część
Wstążki różnej długości a tej samej szerokości
Wstążki tej samej długości a różnej szerokości
Sznurki różnej długości
Papier o różnej fakturze
Zamki błyskawiczne różnej długości
Klocki różnej wielkości
Korale różnej długości
Szpulki nici o różnej wielkości
Babuszki ( matrioszki)
Guziki o różnej wielkości
Woreczek miękki i twardy
Woreczki o różnym ciężarze
Klocki z mozaiki geometrycznej gruby i chudy
Patyczki o różnej długości
II części
Obrazki
Piłka mała i duża
Książka gruba i cienka
Kredka gruba i cienka
Kwiatek i łodyga
Pasek wąski i szeroki

Opracowała:Anna Waszkiewicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie