Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
PSO z konstrukcji budowlanych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1663 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Przedmiotowy system oceniania z konstrukcji pubowlanych w technikum Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Słupsku

KLASA III TECHNIKUM

rok szkolny 2004/2005

  1. Ocenianiu podlegać będą :
    • wypowiedzi ustne ( przynajmniej raz w semestrze, pod kątem rzeczowości oraz stosowania języka technicznego ) ;
    • sprawdziany pisemne – przeprowadzane na zakończenie każdego działu, zapowiadane co najmniej tydzień wcześniej ; sprawdziany mogą zawierać dodatkowe pytania (zadania) na ocenę celującą ;
    • kartkówki obejmujące materiał z ostatniego tematu, nie muszą być zapowiadane.
    • prace domowe – ćwiczenia projektowe – przynajmniej jedna w ciągu semestru ;
    • aktywność na lekcji ( uczeń gromadzi plusy , które w trakcie semestru zostają zamieniane na oceny . według klucza 5 plusów to ocena bardzo dobra ) ;
    • prace dodatkowe , w tym zadania będące inspiracją ucznia wzbogacające wyposażenie dydaktyczne z zakresu budownictwa ;
  2. Przy ocenie sprawdzianów i kartkówek przyjmuje się skalę punktową przeliczaną na oceny według kryteriów :
    100 % - 95% - ocena bardzo dobra
    94% - 75% - ocena dobra
    74% - 51% - ocena dostateczna
    50% - 30% - ocena dopuszczająca
    29% - 0% - ocena niedostateczna
  3. Ocenę celującą uczeń uzyskuje w przypadku, gdy osiągnie 100% punktów oraz rozwiąże zadanie dodatkowe . Nauczyciel oddaje sprawdzone prace pisemne w terminie dwóch tygodni .
  4. Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną i dopuszczającą ze sprawdzianów w ciągu dwóch tygodni po oddaniu sprawdzianu. Dla wszystkich chętnych ustala się jeden termin poprawy . W przypadku , gdy uczeń zgłosi chęć uzupełnienia braków z przedmiotu, nauczyciel chętnie udzieli mu pomocy , zwłaszcza korzystając z planowych cotygodniowych godzin konsultacji .
SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA
Uczeń powinien umieć :
  • określić sposób ochrony antykorozyjnej konstrukcji stalowych,
  • na podstawie normy ustalić wytrzymałość wybranego gatunku stali,
  • rozróżnić wyroby stalowe,
  • odszukać w tablicach dowolny profil walcowany, odczytać wymiary i charakterystyczne wielkości przekroju,
  • określić klasę przekroju elementu ściskanego i zginanego,
  • obliczyć nośność stalowych elementów konstrukcyjnych: belka, słup jednogałęziowy,
  • obliczyć połączenie spawane, na śruby w węźle kratownicy,
  • szkicować przykładowe przekroje słupów, belek, połączeń, prętów kratownicy,
  • sporządzić rysunek konstrukcyjny wybranego elementu konstrukcji stalowej,
  • odczytać z normy wytrzymałość obliczeniową stali i betonu,
  • dobrać klasę betonu i stali do określonego elementu konstrukcyjnego,
  • zaprojektować belkę żelbetową , obliczyć metodą uproszczoną i dobrać zbrojenie, rozmieścić je w przekroju, sporządzić rysunek konstrukcyjny oraz wykaz stali zbrojeniowej,
  • obliczyć zbrojenie płyty, naszkicować zbrojenie,
  • sprawdzić warunki normowe stanu granicznego użytkowania belek i płyt
  • zaprojektować strop płytowy jednokierunkowo zbrojony, sporządzić rysunki konstrukcyjne,
  • zaprojektować strop Akermana,
  • zaprojektować strop gęstożebrowy z elementów drobnowymiarowych,
  • określić nośność stropu żelbetowego,
  • rozplanować strop płytowo-żebrowy, ustalić schematy statyczne elementów składowych stropu,
  • wykonać rysunki konstrukcyjne stropów
  • odczytać z normy wytrzymałość obliczeniową stali i betonu,
  • dobrać klasę betonu i stali do określonego elementu konstrukcyjnego,
  • zaprojektować belkę żelbetową , obliczyć metodą uproszczoną i dobrać zbrojenie, rozmieścić je w przekroju, sporządzić rysunek konstrukcyjny oraz wykaz stali zbrojeniowej,
  • obliczyć zbrojenie płyty, naszkicować zbrojenie,
  • sprawdzić warunki normowe stanu granicznego użytkowania belek i płyt
  • zaprojektować strop płytowy jednokierunkowo zbrojony, sporządzić rysunki konstrukcyjne,


KRYTERIA OCEN
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który :
  • samodzielnie rozwija zainteresowania przedmiotem,
  • osiąga wyróżniające wyniki w eliminacjach wojewódzkich oraz centralnych OWiUB,
  • potrafi zastosować wiadomości w sytuacjach nietypowych do rozwiązywania problemów związanych z nowym tematem lekcji,
  • umie rozwiązywać problemy w sposób nietypowy,
  • jego wiedza i umiejętności wykraczają poza program nauczania
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń , który :
  • w pełnym zakresie opanował wiadomości i umiejętności programowe i potrafi to samodzielnie wykazać korzystając z różnych źródeł wiedzy
  • zna podstawowe pojęcia , wzory i wielkości,
  • sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie zadania rachunkowe i problemowe i projektowe,
  • potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach,
  • poprawnie wykonuje rysunki konstrukcyjne nietypowych elementów budowlanych, korzystając z literatury,
  • samodzielnie dobiera materiały i schematy statyczne projektowanych elementów
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń , który :
  • opanował w dużym zakresie wiadomości określone programem nauczania,
  • poprawnie stosuje wiadomości,
  • rozwiązuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne i projektowe
  • zna podstawowe pojęcia , wzory i wielkości,
  • potrafi korzystać z norm budowlanych,
  • poprawnie wykonuje rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów budowlanych
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który :
  • opanował w podstawowym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem
  • rozwiązuje zadania teoretyczne i projektowe typowe, o niewielkim stopniu trudności przy pomocy nauczyciela
  • zna podstawowe pojęcia , wzory i wielkości,
  • potrafi korzystać z norm budowlanych,
  • potrafi sporządzić rysunki konstrukcyjne prostych, typowych elementów budowlanych
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń , który :
  • ma braki w wiadomościach i umiejętnościach określonych w minimum programowym, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy z konstrukcji budowlanych
  • zna podstawowe pojęcia i wzory,
  • potrafi z pomocą nauczyciela wykonać proste zadania
  • potrafi odczytać z norm budowlanych i tablic wielkości,
  • potrafi przy pomocy nauczyciela sporządzić rysunki konstrukcyjne typowych elementów konstrukcyjnych,
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń , który :
  • nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej konstrukcji w klasie czwartej, braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z konstrukcji,
  • nie zna podstawowych pojęć i wzorów,
  • nie potrafi wykonać prostych zadań, o niewielkim stopniu trudności przy pomocy nauczyciela,
  • nie potrafi wykonać rysunków konstrukcyjnych elementów budowlanych przy pomocy nauczyciela,
  • nie potrafi odczytać rysunków konstrukcyjnych elementów budowlanych,
  • nie potrafi korzystać z norm budowlanych.
Kryteria zebrał i opracował : Zbigniew Laskus

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie