Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wymiana listów to rodzaj rozmowy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1752 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Cele - uczeń powinien:

    Zapoznać się z listem jako formą wypowiedzi,
    Wymienić elementy listu,
    Zapamiętać sposób pisania form grzecznościowych (np. Cię, Tobie, Was) wielką literą,
    Znać pojęcie akapitu,
    Poznać sposób adresowania kopert,
    Wyjaśnić znaczenie słów: data, miejscowość, nagłówek, treść listu, postscriptum, nadawca, adresat,
    Rozróżniać osobę nadawcy od odbiorcy,
    Uporządkować treść listu - wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
    Narysować schemat listu,
    Stosować odpowiednie wyrażenia i zwroty w liście w zależności od osoby i nadawcy,
    Zastosować zdobytą wiedzę adresowania kopert i pisania listów w praktyce,
    Zastosować termin akapit w wypowiedzi pisemnej,
    Według wzoru zredagować list do kolegi,
    Unikać błędów w pisowni nagłówków i form grzecznościowych (szacunek do adresata wyrażony estetyką listu),
    Ocenić przydatność prowadzenia korespondencji w dobie komputeryzacji,
    Przewidzieć reakcje adresata na komunikat zawarty w liście,
    Dowieść, że "wymiana listów to rodzaj rozmowy".
POZIOM WIADOMOŚCI
  1. Zapamiętywanie wiadomości

    Uczeń potrafi: Rozpoznać list jako formę wypowiedzi,
    Wymienić elementy listu,
    Zapamiętać sposób pisania form grzecznościowych wielką literą,
    Zdefiniować pojęcie akapitu.
  2. Zrozumienie wiadomości

    Uczeń potrafi: Zilustrować sposób adresowania kopert,
    Wyjaśnić znaczenie słów: data, miejscowość, nagłówek, treść litu, postscriptum, nadawca, odbiorca,
    Rozróżnić osobę nadawcy od odbiorcy,
    Uporządkować treść listu - wstęp, rozwinięcie, zakończenie.
    POZIOM UMIEJĘTNOŚCI
  3. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych

    Uczeń umie: Narysować schemat listu,
    Stosować odpowiednie wyrażenia i zwroty w liście w zależności od osoby nadawcy i odbiorcy,
    Zastosować zdobytą wiedzę adresowania kopert i pisania listów w praktyce,
    Zastosować termin akapit w wypowiedzi pisemnej,
    Zredagować list do kolegi według wzoru.
  4. Stosowanie umiejętności w sytuacjach problemowych

    Uczeń umie: Unikać błędów w pisowni nagłówków i form grzecznościowych,
    Ocenić przydatność prowadzenia korespondencji,
    Przewidzieć reakcję adresata na komunikat zawarty w liście,
    Dowieść, że "wymiana listów to rodzaj rozmowy".
OCENIANIE PISEMNEJ FORMY WYPOWIEDZI
WIADOMOŚCI KONIECZNE - uczeń powinien na ocenę dopuszczającą: Wymienić elementy listu,
Znać sposób adresowania kopert,
Znać pojęcie akapitu,
Zapamiętać sposób adresowania kopert,
Uzupełnić treścią schemat listu do kolegi,
Ubogie słownictwo, dopuszczalne błędy gramatyczne, ortograficzne (3-4), stylistyczne i interpunkcyjne.
WIADOMOŚCI PODSTAWOWE - uczeń powinien na ocenę dostateczną: jw. , a ponadto: zredagować list do kolegi według wzoru z lekcji,
wyjaśnić znaczenie słów: data miejscowość, nagłówek, treść listu, PS, nadawca, adresat, wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
dopuszczalne 2-3 błędy zasadnicze ortograficzne, gramatyczne, stylistyczne i interpunkcyjne (4-5),
uchybienia w układzie listu (m. in. brak akapitów),
narysować schemat listu, objaśnić położenie wszystkich jego elementów.
WIADOMOŚCI ROZSZERZAJĄCE I DOPEŁNIAJĄCE - uczeń na ocenę bardzo dobrą i dobrą powinien: jw. , a ponadto: zastosować zdobytą wiedzę w praktyce,
wyraźny związek treści z tematem,
poprawny (bez zastrzeżeń) układ graficzny listu,
spójna, uporządkowana proporcja między poszczególnymi częściami pracy,
poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna,
zapis czytelny i przejrzysty.
Opracowała
mgr Maria Łazuga

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie