Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Komunikacja niewerbalna. Scenariusz szkolenia rady pedagogicznej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 454 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Cel ogólny: Doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie posługiwania się komunikacją niewerbalną.
Cele operacyjne: Nauczyciel po szkoleniu powinien:
 rozumieć pojęcie komunikacja niewerbalna
 rozpoznawać i nazywać sygnały komunikacji niewerbalnej
 odczytywać i interpretować język ciała
 świadomie stosować komunikację niewerbalną
 wykorzystywać język ciała w poprawie relacji: uczeń - nauczyciel, nauczyciel - nauczyciel
Czas trwania : 3 godz. dydaktyczne
Metody:
 podające - mini - wykład o komunikacji niewerbalnej
 aktywizujące - warsztatowa, drama, burza mózgów
Materiały:
 foliogramy, rzutnik pisma
 materiały piśmiennicze
 kartki z poleceniami
 ilustracje postaci

Przebieg szkolenia:
Wstęp:
1. Zapoznanie uczestników z tematem i celami szkolenia.
2. Opracowanie zasad pracy w grupie.
3. Określenie poziomu energii grupy.
Rozwinięcie:
4. I wariant - poziom energii wysoki II wariant - poziom energii niski
- mini wykład
- zabawa energetyczna "Komórki do wynajęcia"
Ćwiczenie nr 1: „DRAMA”: za pomocą mowy ciała należy przedstawić tytuł filmu lub książki - uczestnicy losują kartki z tytułem i przedstawiają go uczestnikom za pomocą mowy ciała. Uczestnicy odgadują.
Ćwiczenie nr 2: „POSTACIE”: odczytywanie sygnałów języka ciała - praca w grupach (podział na grupy za pomocą losowania kolorowych cukierków), grupy losują ilustrację postaci i maj za zadanie odczytać sygnały, które przekazuje ta postać.

Podsumowanie:
5. Ćwiczenie nr 3: „SYGNAŁY MOWY CIAŁA”: połowa grup określa i zapisuje pozytywne sygnały języka ciała, druga połowa - negatywne. Podczas prezentacji wykreślane są powtarzające się zapisy.
6. Określenie poziomu energii po zajęciach.
7. Rozdanie materiałów szkoleniowych zawierających literaturę przedmiotu.
8. Diagnoza potrzeb Rady Pedagogicznej w zakresie WDN.
9. Ewaluacja - ankieta.




Opracowały:
mgr Iwona Kałędkowska - Szajerka
mgr Marzena Remiś
mgr Aleksandra Romanowska


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie