Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Komunikacja niewerbalna. Scenariusz szkolenia rady pedagogicznej



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

 


Cel ogólny: Doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie posługiwania się komunikacją niewerbalną.
Cele operacyjne: Nauczyciel po szkoleniu powinien:
 rozumieć pojęcie komunikacja niewerbalna
 rozpoznawać i nazywać sygnały komunikacji niewerbalnej
 odczytywać i interpretować język ciała
 świadomie stosować komunikację niewerbalną
 wykorzystywać język ciała w poprawie relacji: uczeń - nauczyciel, nauczyciel - nauczyciel
Czas trwania : 3 godz. dydaktyczne
Metody:
 podające - mini - wykład o komunikacji niewerbalnej
 aktywizujące - warsztatowa, drama, burza mózgów
Materiały:
 foliogramy, rzutnik pisma
 materiały piśmiennicze
 kartki z poleceniami
 ilustracje postaci

Przebieg szkolenia:
Wstęp:
1. Zapoznanie uczestników z tematem i celami szkolenia.
2. Opracowanie zasad pracy w grupie.
3. Określenie poziomu energii grupy.
Rozwinięcie:
4. I wariant - poziom energii wysoki II wariant - poziom energii niski
- mini wykład
- zabawa energetyczna "Komórki do wynajęcia"
Ćwiczenie nr 1: „DRAMA”: za pomocą mowy ciała należy przedstawić tytuł filmu lub książki - uczestnicy losują kartki z tytułem i przedstawiają go uczestnikom za pomocą mowy ciała. Uczestnicy odgadują.
Ćwiczenie nr 2: „POSTACIE”: odczytywanie sygnałów języka ciała - praca w grupach (podział na grupy za pomocą losowania kolorowych cukierków), grupy losują ilustrację postaci i maj za zadanie odczytać sygnały, które przekazuje ta postać.

Podsumowanie:
5. Ćwiczenie nr 3: „SYGNAŁY MOWY CIAŁA”: połowa grup określa i zapisuje pozytywne sygnały języka ciała, druga połowa - negatywne. Podczas prezentacji wykreślane są powtarzające się zapisy.
6. Określenie poziomu energii po zajęciach.
7. Rozdanie materiałów szkoleniowych zawierających literaturę przedmiotu.
8. Diagnoza potrzeb Rady Pedagogicznej w zakresie WDN.
9. Ewaluacja - ankieta.




Opracowały:
mgr Iwona Kałędkowska - Szajerka
mgr Marzena Remiś
mgr Aleksandra Romanowska


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie