Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kto jest właścicielem tego problemu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1689 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Jestem psychologiem w ZSS. Ostatnimi czasy trafiają coraz częściej do naszej szkoły dzieci u których prócz upośledzenia stwierdzono zaburzenia psychiczne np. nerwicowe. Symptomy rozwijającej się choroby utrudniają lub wręcz uniemożliwiają proces dydaktyczny. Dzieci te, w większości jak wynika z wywiadu rodzinnego są pod kontrolą lekarza psychiatry , są leczone farmakologicznie i na tym koniec. Rodzice z sobie wiadomych względów nie docierają do poradni psychologicznych lub przerywają terapie psychologiczną
w trakcie jej trwania .Natomiast zdarzyło się ,że ja jako psycholog szkolny można rzec psycholog „pierwszego kontaktu” otrzymuje prośbę lub zalecenie prowadzenia terapii indywidualnej od psychiatrów lub instytucji państwowych w tym wymiaru sprawiedliwości np. w wypadku znajdujących finał w sądzie spraw zachowań dewiacyjnych naszych uczniów. Trudno - tym bardziej jest wytłumaczyć rodzicowi ,że psycholog szkolny może prowadzić w warunkach szkolnych terapię o charakterze wspomagającym-jedyną możliwą .W dzisiejszych czasach specjalizacji
nawet w zawodzie psychologa konieczne są specjalistyczne kwalifikacje. Diagnoza psychiatryczna powinna ponadto być momentem identyfikacji problemu i rozpoczęcia długotrwałych i długoterminowych działań. Włączyć się powinien system monitorowania przebiegu leczenia (taka kontrolowana pomoc) a rodzice obligatoryjnie zobowiązani do bycia w stałym kontakcie z instytucjami wspomagającymi leczenie. Zdaję sobie sprawę ,że dziecko upośledzone z symptomami choroby to duże wyzwanie dla psychologa –terapeuty, rokowania na przyszłość trudne do przewidzenia . Pozostawienie jednak dzieci i ich równie bezradnych i zagubionych rodziców wobec problemu wróży tylko zwiększenie liczby wypłacanych przez państwo zasiłków i rent .Kto jest więc właścicielem tego problemu?





mgr Małgorzata Węglowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie