Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Co dzieci dostały od Mikołaja?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1610 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 SCENARIUSZ - MIKOŁAJKI
W GRUPIE 4 – 5-LATKÓW
(ZAJĘCIA OTWARTE DLA RODZICÓW)

PROWADZĄCA: Teresa Pala


DATA:

OBSZAR EDUKACJI: Rozwijanie mowy i myślenia


TEMAT: „CO DZIECI DOSTAŁY OD MIKOŁAJA?”


CELE OGÓLNE:
· wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek;
· ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej w czasie układania obrazka z części;
· globalne czytanie wyrazów: rower, klocki, kot; - dzielenie wyrazu na sylaby, wyróżnianie głoski na początku wyrazu (w nagłosie)
· rozwijanie wyobraźni dziecka poprzez rozpoznawanie za pomocą dotyku niektórych zabawek;
· wdrażanie dzieci do wypowiadania się zdaniem prostym na określony temat;
· utrwalenie liczenia liczebnikami głównymi w zakresie 4;
· wyrabianie reakcji na sygnał dźwiękowy.


CELE OPERACYJNE:
· potrafi uważnie wysłuchać zagadkę;
· potrafi logicznie myśleć i udzielić prawidłowego rozwiązania zagadki;
· umie złożyć obrazek z 3 części;
· potrafi globalnie przeczytać wyrazy: rower, klocki, kot;
· umie podzielić wyrazy na sylaby: ro-wer, kloc-ki, kot; wyróżnić głoskę w nagłosie; (5-latki)
· umie rozpoznać po dotyku zabawkę i nazwać ją;
· potrafi wypowiadać się zdaniami na określony temat;
· potrafi policzyć do 4;
· reaguje na sygnał dźwiękowy.



POMOCE: gazetka tematyczna „Mikołaj”, pocięte obrazki, wyrazy do globalnego czytania, zabawki: lalki, auta, pluszowe zabawki,

METODY: słowna, pokazu, zadań stawianych do wykonania.

FORMY PRACY: z całą grupą, indywidualnie, w grupach.



PRZEBIEG:

1. ROZWIĄZANIE ZAGADKI – wprowadzenie do tematu zajęcia.

· Co to za kochany święty, co przynosi dzieciom prezenty? (Mikołaj)

· Jak myślicie o kim będziemy dzisiaj mówić na zajęciach?

2. WSPÓLNY ŚPIEW PIOSENKI PT.: „ PRZYJEDŹ DO NAS MIKOŁAJU”

Kiedy za oknami, w śniegu zasną drzewa,
Kiedy nad polami, wiatr o zimie śpiewa.

Przyjedź do nas Mikołaju , Mikołaju
Z workiem jak to niebo,
Przywieź radość i zabawki dla nas dla każdego.
Przyjedź do nas Mikołaju, Mikołaju
Na saniach srebrzystych, niech Ci gwiazdy drogę wskażą
Drogę wskażą, gdzie czekamy wszyscy, gdzie czekamy wszyscy.

Usiądź pod choinką porozmawiaj z nami
I tak jak się śniło obdziel podarkami.

Przyjedź do nas Mikołaju , Mikołaju
Z workiem jak to niebo,
Przywieź radość i zabawki dla nas dla każdego.
Przyjedź do nas Mikołaju, Mikołaju
Na saniach srebrzystych, niech Ci gwiazdy drogę wskażą
Drogę wskażą, gdzie czekamy wszyscy, gdzie czekamy wszyscy.

3. WYPOWIEDZI DZIECI NA PODSTAWIE GAZETKI TEMATYCZNEJ UKIERUNKOWANE PYTANIAMI.

· Przyjrzyjcie się naszej ilustracji i powiedzcie , co ona przedstawia?
Wypowiedzi dzieci, próby łączenia zdań w dłuższe wypowiedzi.

· Co Mikołaj ma w worku ?

Z worka Mikołaja wyglądają częściowo 4 różne zabawki. Po odgadnięciu przez dzieci zabawki, nauczycielka przypina podpis i czyta go, następnie dzieci czytają go po niej.

· Ile zabawek ma w worku Mikołaj?

Przeliczanie zabawek liczebnikami głównymi i udzielenie poprawnej odpowiedzi. Odnoszenie ostatniego liczebnika do całości zbioru.

4. UKŁADANIE OBRAZKA Z CZĘŚCI: PREZENTY OD MIKOŁAJA.

· Jakie prezenty przyniósł dzieciom Mikołaj?
- układanie obrazka z części. Wypowiedzi dzieci na temat ułożonego obrazka: Jaki prezent dostałeś / aś od Mikołaja?- dzielenie wyrazu na sylaby.

· Globalne czytanie wyrazów
Nauczycielka pokazuje napisy umieszczone pod zabawkami, dzieci odczytują wskazany wyraz - kojarzenie obrazka z podpisem, dzielenie na sylaby (wyklaskiwanie), wyróżnianie głoski na początku wyrazu (w nagłosie).

· Worek Mikołaja.
Rozpoznawanie zabawek po dotyku. W worku znajdują się różne zabawki. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie dotkniętej zabawki, nazwanie jej oraz pokaz dzieciom, czy rozpoznały zabawkę i właściwie ją nazwały?

5. ZABAWA RUCHOWA: PĘDZĄ, PĘDZĄ SANIE . – wyrabianie reakcji na sygnał dźwiękowy.

Dzieci dobierają się parami (rodzic – dziecko lub dziecko – dziecko). Jedno jest reniferem, drugie Mikołajem – wolne tempo gry na tamburinie – sanie jadą wolno, szybkie tempo gry na tamburynie –sanie jadą szybko, na ciszę dzieci zmieniają się rolami.

6. ZAPROSZENIE MIKOŁAJA - Zaśpiewanie refrenu piosenki
„Przyjedź do nas Mikołaju”

Przyjedź do nas Mikołaju , Mikołaju
Z workiem jak to niebo,
Przywieź radość i zabawki dla nas dla każdego.
Przyjedź do nas Mikołaju, Mikołaju
Na saniach srebrzystych, niech Ci gwiazdy drogę wskażą
Drogę wskażą, gdzie czekamy wszyscy, gdzie czekamy wszyscy.

7. Rozdanie prezentów dzieciom przez Mikołaja. Wspólna zabawa z Mikołajem.

Opracowała: Teresa Pala nauczycielka z Oddziału Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Nieradzie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie