Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Bezpieczeństwo dziecka w domu...

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1603 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Celem konkursu jest popularyzowanie wśród uczniów problematyki bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach zagrożenia, z jakimi może zetknąć się dziecko w kontaktach z innymi ludźmi, zwłaszcza z osobami nieznajomymi. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Nasza szkoła startuje w konkursie organizowanym przez wyszkowską policję „ Jak żyć bezpieczniej” od początku jego istnienia. Dotychczas zajęliśmy II miejsce, dwa razy III i V miejsce, a w roku szkolnym 2002/2003 I miejsce w powiecie wyszkowskim.

SCENARIUSZ INSCENIZACJI :
Prowadzący:
Bezkrytyczne zaufanie dzieci połączone z naiwnością może spowodować, dramatyczne konsekwencje.
Żeby czuć się bezpiecznie należy przestrzegać pewnych zasad: (zasady wymienia pięć osób na zmianę.)
mówić o wszystkich sprawach rodzicom i nauczycielom,
w sytuacjach zagrożenia szukać pomocy innych ludzi,
bawić się w miejscach do tego przeznaczonych,
uczęszczać tylko znanymi trasami,
odnosić się kulturalnie do innych ludzi,
opiekować się słabszymi i udzielać pomocy potrzebującym,
przestrzegać przepisów ruchu drogowego,
unikać sytuacji oraz miejsc niebezpiecznych,
spożywać tylko znane produkty,
omijać zwierzęta, których nie znamy,
pytać rodziców o niezrozumiałe rzeczy.
Prowadzący:
Czego nie wolno robić: (zasady wymienia pięć osób na zmianę.)
rozmawiać z obcymi,
iść z nieznajomymi na spacer,
brać słodyczy od obcych,
pić nieznanych płynów,
wsiadać do obcego samochodu,
skakać z wysokości,
wagarować,
uciekać z domu,
znęcać się nad zwierzętami,
palić papierosów i pić alkoholu,
dokuczać innym (przezywać, bić.)
Prowadzący:
O bezpieczeństwie na drodze można nawet rapować hip – hopa.(rap wykonuje grupa uczniów).
ULICZNE SYGNAŁY
Raz na jezdnię wlazła gapa,
taka gapa, że aż strach!
Ktoś za kołnierz gapę złapał,
ktoś na gapę krzyknął: Ach!
Ach, ty gapo, co ty robisz?
Tu jest jezdnia, chyba wiesz!
Autobusy, samochody,
motocykle pędzą też!
Uliczne sygnały
zna duży i mały,
uliczne sygnały
trzeba dobrze znać!
Gdy światło zielone,
na drugą idź stronę,
lecz kiedy jest czerwone,
wtedy musisz stać!
Jezdnia nie jest do spacerów,
do zabawy także nie!
Ciężarówki, sto rowerów
i tramwaje spieszą się!
Nie bądź gapą, nie bądź gapą,
gapa może skończyć źle!
popatrz w lewo, potem w prawo!
Jezdnia wolna? Śmiało przejdź!
Uliczne sygnały...
Maria Szypowska

Rec. 1
Bądź miły dla wszystkich,
pomagaj innym,
lecz musisz pamiętać,
bywają też źli ludzie,
więc uważaj!

Scenka I (Akcja dzieje się w mieszkaniu. Rekwizyty: dwa telefony – zabawka, kasetka z biżuterią, imitacja drzwi. Dziewczynka czyta książkę , w tym czasie dzwoni telefon. W rozmowie telefonicznej informuje nieznajomego, że jest sama w domu i zgadza się na wizytę.)
Halo, słucham.
Dzień dobry, czy to mieszkanie państwa Niewiadomskich?
Tak.
Czy są rodzice?
Nie, są w pracy.
A kiedy wrócą?
Dopiero wieczorem.
Ojej, fatalnie. Mam bardzo ważną sprawę. Jestem kolegą twojego taty.
Może przyjdę na chwilę?
Proszę przyjść.(Słychać dźwięk dzwonka)
Kto, tam?
Kolega twojego taty.
Proszę.
Przyniosłem ci mały upominek.(Dziewczynka zajęta rozpakowaniem prezentu nie zauważyła, że mężczyzna wszedł do pokoju. Po chwili dostrzega, że mężczyzna kradnie biżuterię.)
Co pan robi?
Cicho siedź smarkulo, bo ci zrobię krzywdę?
Ojej, co ja zrobiłam?

Rec. 2
Kiedy wyjdzie mama, tata,
a telefon głośno dzwoni,
lepiej nie chwal się nikomu,
że ty jesteś sama.
Rec. 3
Ważną radę zapamiętaj!
Nie otwieraj drzwi nikomu,
gdy rodzice wyszli z domu.

Scenka II (Dzieci bawiące się na placu zabaw, dostrzegły stojący w pobliżu piękny samochód. Postanowiły go obejrzeć. Po chwili podchodzi właściciel.)

Dzień dobry, dzieci. Piękny samochód.
Tak!
Dobrze, że was widzę. Szukam ulicy 1-go Maja. Nie wiecie, gdzie to jest?
To pierwsza ulica w prawo za następnym skrzyżowaniem.
Dziękuje wam bardzo, może w nagrodę chcecie się przejechać kawałek?
Tak, wsiadamy!
Poczekaj, rodzice nie pozwolili nam wsiadać do „obcych samochodów” ,
a także, oddalać się z podwórka!
Dziękujemy panu, pobawimy się swoimi resorakami.

Prowadzący:
Na szczęście tym razem zwyciężył rozsądek.
Rec. 4
Jeśli ktoś o drogę pyta,
a ty wiesz to odpowiadaj,
lecz do jego samochodu nigdy nie wsiadaj.

Rec. 5
Nie oddalaj się z podwórka,
jeśli rodzic o tym nie wie,
ponieważ martwić będą się o ciebie.

Prowadzący:
Kilka złotych zasad ruchu drogowego:
(Każda zasada narysowana jest na brystolu, który jest przymocowany do listewki. Wymieniając zasady dzieci podnoszą rysunki do góry.)

Zasada pierwszeństwa pojazdu nadjeżdżającego z prawej strony – jeśli na skrzyżowaniu nie ma żadnych znaków, to pierwszeństwo ma zawsze pojazd nadjeżdżający z prawej strony.
Zasada „Światowida” – patrz zawsze po dwa razy w jedna i w drugą stronę!
Zasada ograniczonego zaufania „ Ja znam zasady ruchu drogowego, ale czy zna je ten drugi uczestnik ruchu” .
Zasada nie jeżdżenia ani chodzenia „na pamięć” – zawsze zwracać uwagę na aktualne ustawione znaki drogowe. (Uwaga ! mogą być nowe.)
Zasada „dobrze widzieć i być widocznym na drodze” . Zawsze powinniśmy chodzić lewą stroną jezdni i nie zapominajmy o przymocowaniu odblasków.
Zasada „Bądź przezorny na drodze” – musisz być zawsze przygotowany na najbardziej nieprawdopodobne i skomplikowane sytuacje.
Zasada „zwolnionego filmu” .Nie tylko wy jesteście użytkownikami jezdni, ale są inni, oni muszą wiedzieć, co chcesz zrobić.
Zasada szczęśliwych powrotów – wyjeżdżając z domu pamiętaj, że w twój szczęśliwy powrót do domu wierzy twoja mama, tata, może rodzeństwo. Staraj się zawsze iść lub jechać tak, aby wrócić do domu.


Motoryzacja przysparza nam wiele przyjemności, ułatwia podróżowanie, wykonywanie codziennej pracy ale i sprawia wiele kłopotów a co najgorsze, jest sprawcą wielu nieszczęść i tragedii.
Od waszej rozwagi i mądrości zależy czy będziecie się czuć bezpiecznie w domu, szkole, na placu zabaw czy boisku.

Opracowanie scenariusza:
Barbara Banasik


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie