Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Co wpływa na poziom bezpieczeństwa na drogach?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 714 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Ośrodek tematyczny: Bezpieczeństwo
Temat dnia: Co wpływa na poziom bezpieczeństwa na drogach?

Cele ogólne:

  • doskonalenie wielozdaniowej wypowiedzi w związku z utworem literackim oraz treścią ilustracji,
  • rozwijanie umiejętności formułowania zdań złożonych,
  • pogłębianie rozumienia własności działań matematycznych,
  • nabywanie umiejętności bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym,
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej.
Cele szczegółowe:
  • nazwie nieprawidłowości zaobserwowane w ruchu ulicznym
  • ułoży zdania nt. zachowania się pieszych i pojazdów,
  • uzasadni konieczność zdobywania wiedzy dla zwiększenia bezpieczeństwa na drogach,
  • ze zdań pojedynczych utworzy zdania złożone,
  • wykorzysta materiały odpadowe do wykonania makiety,
  • zgodnie współdziała w grupie.
Metody:
    Słowne – praca z tekstem
    Oglądowe – obserwacja
    Działania praktyczne
Formy pracy:
    Grupowa zróżnicowana
    Jednostkowa jednolita
Środki dydaktyczne:
Karty pracy, magnetofon, ilustracje, materiały potrzebne do pracy plastycznej, wiersz, znaki drogowe.

Zapis w dzienniku:
     Wielozdaniowe wypowiedzi w związku z treścią utworu pt. "Gdy zamierza przejść przez ulicę" W. Chotomskiej oraz ilustracji. Wzbogacenie słownictwa o nowe wyrazy związane z ruchem drogowym. Przekształcenie zdań pojedynczych na złożone. Wykonanie makiety ruchu drogowego. Sprawdzanie umiejętności mnożenia i dzielenia do 100 w ćwiczeniach.

Przebieg zajęć
  1. Uczniowie kl. II-III przedstawiają rozwiązanie zagadki wcześniej przeczytanej – karta nr 1.
  2. Swobodne wypowiedzi nt. ilustracji przedstawiającej ruch uliczny. Wskazywanie przykładów nieprawidłowego zachowania się pieszych w ruchu ulicznym.
  3. Uczniowie kl. III wykonują kartę pracy nr 2.
  4. Przekształcanie zdań wcześniej ułożonych z rozsypanki wyrazowej na zdania złożone – karta nr 3.
  5. Uczniowie kl. II – dobierają do ilustracji podpisy w formie rozkazów i tworzą zasady zachowania się na drogach – karta nr 2.
  6. Śpiewanie przez uczniów kl. II i III piosenki "Będę kierowcą" – uczestniczenie w zabawie ruchowej – naśladowanie różnych pojazdów.
  7. Uczniowie kl. II i III samodzielnie zaznaczają zadania, które są przykładem prawidłowych zachowań w ruchu ulicznym przedstawionych na karcie pracy nr 4.
  8. Wykonanie przez uczniów kl. II i III makiety miasta z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów.
  9.  Rozwiązywanie indywidualne działań – karta nr 5.
  10. Podsumowanie dnia. Samoocena.
Opracowała Bożena Szkudlarek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie