Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dzień Niemiecki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3738 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 DZIEŃ NIEMIECKI – KARNEVAL, FASCHING

Nauka języków obcych stała się bardzo ważna w naszych czasach. Niestety realia panujące w naszych szkołach nie ułatwiają pracy nauczyciela. Niełatwym zadaniem jest również wzbudzić pozytywną motywacje do nauki u uczniów, gdyż język niemiecki traktowany jest przez nich jako język trudny do opanowania i nie tak interesujący jak język angielski.
Wobec powyższego faktu zorganizowałam w szkole wraz z koleżanką ,,Dzień Niemiecki” łącząc go z zabawą karnawałową. Celem imprezy była prezentacja umiejętności językowych uczniów, zachęcenie i wzbudzenie motywacji do nauki poprzez inną, zabawową formę zajęć oraz przełamywanie bariery posługiwania się językiem obcym.
W imprezie wzięli udział uczniowie szkoły podstawowej (klasy IV-VI), gimnazjum (klasy I-III) oraz liceum (klasy I, II i IV). Każda z klas miała przygotować krótką prezentację, skecz, scenkę lub piosenkę w języku niemieckim. Sala gimnastyczna została udekorowana karnawałowo - balonami, bibułami oraz plakatami wykonanymi przez uczniów. Niemieckie nazwy zostały umieszczone na pomieszczeniach w szkole np. das Lehrerzimmer, die Bibliothek, das Sekretariat, a wszyscy uczniowie oraz nauczyciele musieli być obowiązkowo przebrani.
Przebieg:
1. Powitanie – uczennica liceum wita wszystkich po niemiecku

2. Piosenka ,,Ich bin Ausländer” w wykonaniu klas IV i V

3. Krótka sztuka teatralna ,,Melanie möchte schlafen” (podręcznik ,,Der, die, das neu”)

4. Quiz wiedzy o Niemczech dla klas młodszych

Przykładowe pytania:

Stolicą Niemiec jest:
A Monachium
B Berlin
C Bonn
D Frankfurt

Jak wygląda niemiecka flaga (kolory od góry)?
A czarny, czerwony, złoty
B czerwony, czarny, złoty
C złoty, czarny, czerwony
D czerwony, brązowy, zółty

Który z wymienionych poniżej szczytów jest najwyższym szczytem Niemiec?
A Zugspitze
B Hochwanner
C Fichtelberg
D Brocken

Kiedy przypada święto narodowe - Dzień Zdjednoczenia Niemiec?
A 15 maja
B 12 lipca
C 3 października
D 11 listopada

W jakim mieście odbywa się Oktoberfest - największy piwny festyn organizowany co roku?
A w Berlinie
B w Hamburgu
C w Monachium
D w Dreźnie

Co przedstawia niemieckie godło?
A lwa
B koronę
C niedźwiedzia
D orła

5. Układ taneczny przy niemieckiej piosence Hip-hopowej w wykonaniu II gimnazjum

6. Scenka ,,Pytanie o drogę w obcym mieście” klasy I gimnazjum

7. Test obrazkowy (obrazek +pytanie) z wiedzy o krajach niemieckojęzycznych (4 pary - nauczyciel + uczeń)

Przykładowe pytania:


Widoczny na zdjęciu kościół znajduje się:
A w Regensburgu
B w Hamburgu
C w Halle
D w Berlinie




Co to za kraj, który ma cztery urzędowe języki?
A Austria
B Lichtenstein
C Szwajcaria
D Luksemburg



Co to za budynek?
A gmach Reichstagu
B Bode Museum
C Opera w Dreźnie
D żadna odpowiedź nie jest prawidłowa



Co jest na rewersach powyższych (niemieckich) monet?
A Brama Brandemburska
B mapa Niemiec
C budynek Reichstagu
D orzeł



Jak nazywa się zamek widoczny na zdjęciu?
A Wartburg
B Neuschwanstein
C Hofburg
D Chilon



Czyj to autoportret?
A Otto Dixa
B Pietera Breugela
C Albrechta Dürera
D Hieronima Boscha



Jaką nazwę nosi powyższy pałac?
A Schönbrunn
B Hofburg
C Zwinger
D Elisabethenburg



8. Konkurs – napisanie jak największej liczby wyrazów na daną literę w czasie 2 minut

9. Układ taneczny klasy VI

10. Lekcja niemieckiego (ławki, tablica) lekcje prowadziła uczennica klasy IV LO, natomiast uczniami byli zarówno uczniowie jaki nauczyciele. Ich zadaniem było powtórzenie między innymi łamańców językowych, np.

In Ulm, um Ulm, und um Ulm herum
wachsen viele Ulmen.

Fischers Fritz fischt frische Fische -
frische Fische fischt Fischers Fritz.

Brautkleid bleibt Brautkleid
Blaukraut bleibt Blaukraut.

Es lagen zwei zischende Schlangen
zwischen zwei spitzen Steinen
und zischten dazwischen.

Früh in der Frische
fischen Fischer frische Fische
in der Fischach.

Zwischen zwei Zwetschgenbaumzweigen
zwitschern zwei geschwätzige Schwalben.

11. Zabawa w parach – wykonać polecenie powiedziane po niemiecku, np.

Tanze mit deinem Partner – zatańcz z partnerem
Geht zusammen spazieren – idźcie na spacer
Gib deinem Partner ein Stück Kuchen und etwas zum Trinken – daj partnerowi kawałek ciasta i coś do picia
Flierte mit deinem Partner – poflirtuj z partnerem

12. Scenka ,,Hannawald und andere Skispringer im Restaurant” w wykonaniu klasy I LO

13. Skecz ,,Deutsche Medizin tut Wunder” uczniów klasy IV LO

14. Aerobik po niemiecku – zabawa ruchowa

15. Piosenka ,,Keine Grenzen“

16. Pokaz strojów karnawałowych i zabawa


Opracowała: Małgorzata Jargiło

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie