Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawdzian wiadomości i umiejętności z matematyki dla kl. I gimnazjum



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

 Sprawdzian oraz jego kartotekę ( zamieszczoną poniżej )
opracowała: mgr Małgorzata Gierałtowska


SPRAWDZIAN Z MATEMATYKI GRUPA I

KLASA I GIMNAZJUM

Drogi Gimnazjalisto!

Przed Tobą 9 zadań. Możesz je rozwiązywać w dowolnej kolejności. Masz do dyspozycji 45 minut. Nie możesz używać kalkulatora.
Powodzenia!

Zadanie1.

Oblicz :

a) 5 +3 +7 = e) 52 - 81:3 =
b) 8 - 5,7= f) (-6) + 21 -(- 3) =
c) (- 8) (- 9)= g) 44 : 4 +8 - 3 5=
d) 25+ 24 : 3 - 8 +8 = h) 6,8 · 3+ (-28) : 4=

Zadanie 2.

Klasa liczy 30 uczniów. 60% tej klasy to dziewczynki. Ile jest dziewczynek, a ilu chłopców w tej klasie?

Zadanie 3.

Masz dokonać opłaty za mieszkanie ( 256,54 zł ), telefon ( 97,76 zł ) oraz energię ( 56,20 zł ). Masz do dyspozycji 500 zł. Czy wystarczy Ci pieniędzy na te opłaty? Jeśli tak, to ile otrzymasz reszty?

Zadanie 4.

Telewizor kosztuje 600 zł. Obniżono jego cenę o 20%, a następnie nową cenę podwyższono o 10%. Ile kosztuje telewizor po obniżce i podwyżce?

Zadanie 5.

Ołówek kosztuje 1,45 zł, a długopis jest o 3,90 zł droższy od ołówka. Ile zapłacisz razem za długopis i dwa ołówki?

Zadanie 6.

Zosia wpłaciła do banku 500 zł na 4% rocznie. Oblicz odsetki po upływie 3 miesięcy i po potrąceniu podatku w wysokości 20% od tych odsetek.

Zadanie 7.

Oblicz wartość liczbową wyrażenia:

5(x +6y) = dla x = - 2 ; y = 3


Zadanie 8*

Samochód przejechał 0,4 trasy i pozostało mu do przebycia 80 km więcej niż przejechał. Ile kilometrów liczy cała trasa?

Zadanie 9.*

Jaki procent miesiąca września stanowi 1 tydzień, a jaki 1 dzień?


*- zadania dodatkowe



SPRAWDZIAN Z MATEMATYKI GRUPA II

KLASA I GIMNAZJUM

Drogi Gimnazjalisto!

Przed Tobą 9 zadań. Możesz je rozwiązywać w dowolnej kolejności. Masz do dyspozycji 45 minut. Nie możesz używać kalkulatora.
Powodzenia!

Zadanie 1.

Oblicz :
a) 3 +2 +4 = e) 82 - 15: 3 =
b) 9 - 2,3 = f) (-4) + 15-(-6) =
c) (- 7) (- 9)= g) 24 : 6 + 14 - 3 5=
d) 35 +28:4 - 14+15 = h) 5,6 · 2 + 25 : 5=

Zadanie 2.

Klasa liczy 30 uczniów. 70% tej klasy to chłopcy. Ile jest dziewczynek, a ilu chłopców w tej klasie?

Zadanie 3.

Masz dokonać opłaty za mieszkanie ( 199,94 zł ), telefon ( 87,46 zł ) oraz energię ( 106,20 zł ). Masz do dyspozycji 400 zł. Czy wystarczy Ci pieniędzy na te opłaty? Jeśli tak, to ile otrzymasz reszty?

Zadanie 4.

Meble kosztują 800 zł. Obniżono ich cenę o 40%, a następnie nową cenę podwyższono o 10%. Ile kosztują meble po obniżce i podwyżce?

Zadanie 5.

Cyrkiel kosztuje 5,20 zł, a ekierka jest o 2,45 zł tańsza od cyrkla. Ile zapłacisz razem za cyrkiel i 2 ekierki?
Zadanie 6.

Romek wpłacił do banku 800 zł na 4% rocznie. Oblicz odsetki po upływie 6 miesięcy i po potrąceniu podatku w wysokości 20% od tych odsetek.

Zadanie 7.

Oblicz wartość liczbową wyrażenia:

3(7x +y) = dla x = 5 ; y = - 3


Zadanie 8*

Samochód przejechał 0,4 trasy i pozostało mu do przebycia 80 km więcej niż przejechał. Ile kilometrów liczy cała trasa?

Zadanie 9.*

Jaki procent miesiąca września stanowi 1 tydzień, a jaki 1 dzień?


*- zadania dodatkowe


Sprawdzian przeprowadził:

Klasa I – Sprawdzian wiadomości i umiejętności z matematyki

KARTOTEKA SPRAWDZIANU:

Numer zadania Sprawdzana umiejętność Poziom liczba punktów
1 a. Sprowadzanie do wspólnego mianownika i dodawanie liczb wymiernych. P 2
1 b. Sprowadzanie do wspólnego mianownika i odejmowanie liczb wymiernych. P 2
1 c. Mnożenie liczb całkowitych. P 1
1 d. Dzielenie liczb wymiernych. P 2
1 e. Podnoszenie liczby o wykładniku naturalnym, obliczanie wartości pierwiastka kwadratowego, odejmowanie liczb całkowitych. P 3
1 f. Dodawanie liczb całkowitych. P 2
1 g. Wykonanie działań na liczbach wymiernych z zastosowaniem kolejności wykonywania działań. P 3
1 h. Mnożenie ułamków dziesiętnych z zastosowaniem kolejności wykonywania działań. P 3
2. Obliczanie liczby z danego jej procentu. P 2
3. Wykorzystanie działań na ułamkach dziesiętnych do rozwiązywania zadań dotyczących ceny i wartości. P 3
4. Rozwiązywanie zadań dotyczących procentowych obniżek/podwyżek cen. PP 3
5. Rozwiązywanie zadań z treścią na porównywanie różnicowe i ilorazowe. PP 3
6. Praktyczne wykorzystanie obliczeń procentowych do obliczania odsetek (oprocentowanie oszczędności) PP 3
7. Obliczanie wartości liczbowej wyrażenia algebraicznego. P 2
8* Rozwiązanie zadania tekstowego z jedną niewiadomą. W +
9* Stosowanie obliczeń procentowych w sytuacjach nietypowych. W +

PUNKTACJA:
34pkt. + 1 zad. dod. celujący
31 – 34 bardzo dobry
25 – 30 dobry
17 – 24 dostateczny
10 – 16 dopuszczający
0 – 9 niedostateczny

Uwaga: Za poprawne rozwiązanie jednego z zadań dodatkowych (8*,9*) podwyższamy ocenę dobrą lub bardzo dobrą o jeden stopień.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie