Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Miejsko-gminny konkurs ortograficzny

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2936 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Nauka ortografii sprawia często naszym wychowankom wiele trudności. Dobrze jest dodatkowo zdopingować uczniów do pracy organizując konkursy ortograficzne. Dzieci bardzo chętnie biorą w nich udział, a rodzice są zadowoleni, że ich pociechy mogą sprawdzić swoje wiadomości i umiejętności. Zdobyte laury są dla naszych dzieci powodem do dumy i radości.

Poniżej zamieszczam zadania konkursowe oraz literaturę z której korzystałam przygotowując ten konkurs.


1.W puste miejsca wpisz „ó” lub „u”.


J__stynka, __l__biona c__rka pana J__zefa, śpiewała w ch__rze, kt__ry pr__bował swoich sił na r__żnych przeglądach. Jego członkowie nie byli pr__żniakami. Wszyscy grali na instr__mentach str__nowych, a niekt__rzy __kończyli klasę flet__ w szkole m__zycznej. D__żo ćwiczyli i zdobywali nagrody. Oto do czego prowadzi tr__d i ciężka praca m__zyka. Staraj się brać z nich przykład !

Maksymalnie 19 punktów



2. W miejsca luk wpisz „ż” lub „rz”.

Znany leka__ był zapalonym rowe__ystą. W bu__liwe i wiet__ne dni p__yje__dżał na pla__ę. Największe wra__enie robił na nim księ__yc, widziany z b__egu połyskliwego mo__a. Po powrocie do domu zakata__ony za__ywał go__kie lekarstwa.

Maksymalnie 14 punktów

3. W puste miejsca wpisz „h” lub „ch”.

Na śniadanie zjadłem kromkę __leba, kawałek __ałki i popiłem su__e pieczywo __erbatą. Dzień był __łodny, __ulał wiatr. Nie miałem o__oty wy__odzić z domu, nie__ętnie ubierałem się. Wiatr __uczał coraz głośniej. Nagle rozległ się __uk. Spojrzałem w okno.
To odlatywał da__ mojego domu. Zerwany przez wiatr poszybował daleko i po __wili zniknął __en za __oryzontem, gdzieś za kominami __uty. Pewnie wylądował na __ałdach węgla.

Maksymalnie 17 punktów

4. Uzupełnij treść listu właściwymi literami.

Ko__ani Rodzice !

Podr__ż minęła dob__e.
Przyje__aliśmy do Pyzówki
po poł__dniu. Na obiad był
pyszny kotlet s__abowy z sur__wką.
Wieczorem obej__eliśmy piękn__
okolicę i spotykaliśmy mal__tkiego
je__a. Wr__ciliśmy zm__czeni, ale
pełni wra__eń.
Kuba
Maksymalnie 14 punktów

5. Wybierz i wpisz w puste miejsca właściwe spółgłoski miękkie.


· Ja___ wy___na ___mieszne lu____ki.
(si-ś) (ci-ć) (si-ś) (dzi-dź)

· Czyste bu___ki l___nią jak lustro.
(zi-ź) (si-ś)

· Na le___nej pola__e ta___czą ___ewczynki.
(si-ś) (ni-ń) (ni-ń) (dzi-dź)

· Male___kie szcze___ęta ___pią w koszyku.
(ni-ń) (ni-ń) (si_ś)

· Ha___a ___mieje ___ę rado___nie.
(ni-ń) (si-ś) (si-ś) (si-ś)

· ___ma le___ do ___wiatła.
(ci-ć) (ci-ć) (si-ś)


Maksymalnie 20 punktów



6. W puste miejsca wpisz „ą” lub „om”.

Małgosia jest pracowit___ dziewczynk___. Chętnie pomaga rodzic___
w gospodarstwie. Codziennie daje jeść kur___ i kaczk___. Po południu dużo czasu poświęca młodszym braci___. Zawsze służy pomoc___ dorosłym i rówieśnik___. Marysia bardzo lubi malować technik___ akwarelow___. W czasie wakacji będzie mogła poświęcić swoim malunk___ więcej czasu. We wrześniu pokaże je koleżank___ i koleg___.

Maksymalnie 13 punktów

7. W puste miejsca wpisz „ę” lub „en”.


g___ś prez___t włócz___ga
w___gorz t___cza atram___t
c___tymetr dzi___cioł d___tka
grz___da leg___da d___tysta

Maksymalnie 12 punktów



8. Wpisz prawidłowe wyrazy, które zawierają „ó” lub „u”.

· Ma długie uszy, puszyste futerko i lubi marchewkę - ..................
· Gdy wychodzisz z domu, zakładasz je na nogi - ..........................
· Jest w każdej lampce - ......................................................................
· Inaczej sprzeczka - .............................................................................
· Wynik dodawania - .... ........................................................................
· Mebel do spania - ..............................................................................
· Tworzy się na ziemi po deszczu - ..................................................
· Pieje, gdy dnieje - .............................................................................
· Przeciwieństwo przyjaciela - ............................................................
· Najkrótszy miesiąc w roku - .........................................................

Maksymalnie 10 punktów

9. W puste miejsca wpisz „ż”, „rz” lub „sz”.

· jadowity wą___
· pracowita p___czoła
· roślino___erne zwie__ę
· drapie___ny jast___ąb
· oswojony ___ubr
· doj___ałe ___yto
· ___ółta p___enica
· liliowe w___osy
· gęste k___ewy
· podłu___ny ___ołądź
· wie___chołki d___ew
· wy___eźbiony k___tałt
· odwa___ny harce___

Maksymalnie 21 punktów


Maksymalna ilość punktów 140.
Ilość punktów zdobytych przez ucznia ......................

OPRACOWAŁA: mgr Izabela Płaczek
Nauczycielka nauczania zintegrowanego
Szkoła Podstawowa nr 2
w Nowogardzie

LITERATURA:
1. Bielenica K., Bura M., Duszyńska G., Fidura M., Gibadło L., Kwil M., Matynia M., Netter E., Róg M., Skwark D., Skwierczyńska M., Włodarczyk A., Sprawdziany osiągnięć szkolnych w klasie trzeciej, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2004r.
2. Bieleń B., Trzeciak G., Chcemy dobrze czytać i pisać, Ćwiczenia wspomagające naukę czytania i pisania w drugiej klasie, Wydawnictwo JUKA, Łódź 1998r.
3. Michalec B., Dyktanda Ferdynanda, Zbiór dyktand i ćwiczeń ortograficznych dla klasy trzeciej, Wydawnictwo AKSJOMAT, Kraków 2002r.
4. Owsińska- Miedzińska E., W LITERKOWIE, ORTOGRAFIA, przygody h i ch, przygody ó i u, przygody ż i rz, Poznań.
5. Owsińska E., Staniszewska Z., Dyktanda dla klas I-III, Poznań.
6. Owsińska E., Staniszewska Z., Wesoły świat ortografii dla klasy II, Poznań.
7. Purzycka E., Selke M., Spółgłoski miękkie, Zeszyt ćwiczeń dla klas I-III.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie