Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Taniec integracyjną częścią programu wychowawczego klasy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1332 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Cele lekcji:
Uczeń wie, że:
·taniec jest inspiracją do twórczego i radosnego poznania siebie
·umie odkryć swoje indywidualne możliwości
·potrafi przełamać własne nieśmiałości
·zauważa wokół siebie innych
·eliminuje agresywne zachowania

Jak wynika z podanych celów, głównym elementem lekcji jest taniec grupowy.

1.Tańce grupowe są proste, wszyscy bardzo szybko mogą się ich nauczyć bez potrzeby zbyt długiego ćwiczenia.
2.Nie muszą być wyćwiczone w sposób doskonały, wręcz przeciwnie, trochę chaotyczności podczas tańca zwiększa jeszcze przyjemność, jaką sprawia jego wykonanie.
3.W tańcach grupowych, w odróżnieniu od ludowych, nie istnieje podział ról na męskie i żeńskie.

Znaczenie tańca:

·Ożywia, integruje z grupą osoby, które czują się w niej niepewnie;
·Rozluźnia napiętą atmosferę panującą w grupie, przy uwzględnieniu wszystkich jej problemów;
·Przez taniec może nastąpić ożywienie ospałej atmosfery panującej w grupie, spowodowanej często zbyt długim siedzeniem i brakiem ruchu;
·Przez taniec łatwiej nawiązujemy ze sobą kontakt;
·Pokonujemy zmęczenie, jego pobudzające działanie podobne jest do wypicia filiżanki mocnej kawy;
·Podczas tańców grupowych nie istnieje wytłumaczenie, że ktoś nie umie tańczyć, tańczą wszyscy członkowie grupy, ewentualne potknięcia rozweselają atmosferę.

Uczeń czyta opowiadanie:


O STRUNIE GITARY

Pewnego razu jedna ze strun gitary wyrwała się z oprawy, rzuciła na ziemię i orzekła ze złością: Dość już mam tego starego pudła i nieznośnych towarzyszek, grających mi stale na nerwach. Dość mam tego wiecznego napięcia i szarpania. Najwyższa pora, abym zakosztowała wolności i odprężenia.
Gdy tak leżała (wolna i odprężona) zauważyła, że w tym stanie nie znaczy dla nikogo nic, że nikomu nie jest potrzebna, że nie może nic powiedzieć o swoich tęsknotach i smutkach. Zrozumiała swój błąd i zaczęła marzyć, aby być znowu cząstką harmonii, piękna i muzyki.
Jakaż była jej radość, gdy po jakimś czasie gitarzysta nachylił się nad nią, podniósł z pietyzmem, obejrzał i dołączył do reszty. Już przy strojeniu drżała cała ze szczęścia.


Źródło: Kazimierz Wójtowicz „O strunie gitary”, W: „Notatki”

Pytanie: „Jakie uczucia towarzyszyły strunie gitary?”

Uczniowie na kartkach wypisują uczucia:
-złość
-gniew
-bunt
-strach
-znudzenie
-przygnębienie
-smutek
-osamotnienie
-rozpacz
-nadzieja
-tęsknota
-oczekiwanie

Puenta:
Człowiek ma prawo mieć uczucia negatywne, ale musimy w sposób pozytywny z nich wychodzić.


Uczniowie wymieniają uczucia pozytywne.

Więcej możemy zrobić dobrego w grupie, kiedy przepełniają nas takie uczucia jak: akceptacja, życzliwość, zaufanie, bezpieczeństwo, wiara, nadzieja, radość, pewność.

Nauczyciel prezentuje hasło:
„Nikt nie jest samotna wyspą” Tomasza Mertona.


Nauka tańca pt.: „Specnerin” – taniec ten pomaga w integracji grupy i skoncentrowaniu uwagi (kaseta „Tańce dla grupy – KLANZA”)

Podział na grupy;

Rozdanie kart pracy z pytaniem:
„Czego nauczyłeś się w czasie dzisiejszych zajęć?

Uczniowie wypracowują hasła np.:
-współdziałania w grupie
-odpowiedzialności
-wrażliwości na drugiego człowieka
-aktywności
-koncentracji
-radości z bycia w grupie
-pozbyłem się leku i obaw
-odreagowałem pozytywnie
-rozbudziłem wyobraźnię i pamięć
-poprawiłem kondycję fizyczną
-nauczyłem się elegancji ruchu i gracji.

Podsumowanie.


Literatura:
W opracowaniu scenariusza korzystałam z książki pt. „Tańce i zabawy dla grupy”, wydawnictwo „KLANZA”.


Opracowała:
Anna Jamiołkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie