|
Czy można dotknąć wiatr? Język polski klasa IV
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1957 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
WIADOMOŚCI:
- zapamiętywanie: uczeń zna pory roku, nazwy miesięcy, zna pojęcie ZWROTKA i WERS, zna znaki interpunkcyjne i ich rolę w tekście;
- rozumienie: potrafi znaleźć czasownik w tekście, rozumie różnice między utworem wierszowym a tekstem ciągłym;
FORMY: indywidualna, zbiorowa. METODY: pogadanka, metoda przewodniego tekstu, pantomima, scenka improwizowana. WARTOŚCIOWANIE: uczeń uczy się współpracy w grupie, wdraża się do samodzielnej pracy, uczy się obiektywnej oceny kolegów. UMIEJĘTNOŚCI: uczeń umie wyszukiwać w tekście czasowniki,wie, co nazywają, wyczuwa tempo utworu, umie je nazwać (szybkie, wolne), umie uzasadnić, dlaczego autor użył wielu czasowników, potrafi pracować w grupie, odpowiada wtedy, gdy jest o to pytany, czeka na swoją kolej.
CZĘŚĆ POCZĄTKOWA LEKCJI Sprawdzenie zadania domowego. Uczniowie wymieniają się zeszytami. Mają sprawdzić, czy zostały wymienione elementy przyrody charakterystyczne dla jesieni.
CZĘŚĆ GŁÓWNA Nauczyciel nawiązując do zadania domowego, pyta, czy wiatr również kojarzy się z jesienią.Po czym zaleca słuchanie utworu (czyta sam, podręczniki są zamknięte). Uczniowie po wysłuchaniu swobodnie wypowiadają się na temat usłyszanego utworu. Nauczyciel zadaje pytania:
- kto jest bohaterem wiersza?
- jaki to wiatr? skąd o tym wiemy?
- jakich wyrazów użył poeta, by ukazać czynności wiatru?
- czy można wyobrazić sobie zachowanie wiatru? dzięki czemu?
Nauczyciel prosi o wypisanie czasowników z wiersza. Uczniowie liczą, ile ich jest. Na prośbę nauczyciela uczniowie próbują zagrać wiatr. Nauczyciel czyta tekst, uczniowie starają się naśladować "zachowanie" wiatru. Zwracają uwagę na tempo. Klasa ocenia grę kolegów. Chętny uczeń czyta wiersz. Można również go ocenić.
PODSUMOWANIE Nauczyciel zadaje pytanie zawarte w temacie: "czy można dotknąć wiatr?". Podaje zadanie domowe: Narysuj wiatr używając różnych technik plastycznych. Chętni uczniowie mogą nauczyć się wiersza na pamięć (całości lub jego części).
Opracowała: Grażyna Hinc-Kotyło |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|