Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Co proponuje nam prasa młodzieżowa ?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1381 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 CELE:

  • Zapoznanie z hierarchią wartości i norm społecznych proponowanych przez prasę młodzieżową
  • Umiejętność obiektywnej oceny lansowanych norm , wzorców, postaw oraz porównania ich z wartościami wyniesionymi z rodzin chrześcijańskich
  • Uzmysłowienie sposobu działania, roli i znaczenia manipulacji w życiu człowieka
  • Wdrażanie do:
  • samodzielnego obiektywizmu
  • odważnego trwania przy własnych przekonaniach
  • pozostawania wiernym ogólnoludzkim wzorcom i zasadom moralnym
  • dokonywania właściwych wyborów czytanej prasy
  • Umiejętność odróżniania dobra od zła, prawdy od fałszu, realności od kiczu i fikcji
METODY:
  • praca w grupach
  • dyskusja
  • metoda diamentu
POMOCE:
  • egzemplarze popularnych wśród uczniów periodyków młodzieżowych
  • arkusze papieru
  • pisaki
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
  1. Wprowadzenie do tematu
    Czytacie różną prasę. Dziś spróbujemy odpowiedzieć na pytania:
    • jaką rolę pełnią czasopisma młodzieżowe?
    • czego uczą?
    • co lansują?
    • stanowią pomoc czy zagrożenie?
  2. Dlaczego, w jakim cele młodzi sięgają po czasopisma młodzieżowe? – dyskusja.
  3. Podzielenie klasy na 3 grupy. Młodzież dzieli się przyniesionymi przez siebie czasopismami. Wyznaczenie sekretarzy do prezentacji.
    Grupy mają opracować odpowiedzi na postawione pytania w oparciu o przyniesioną prasę.
    Grupa 1: Czego uczą czasopisma i co lansują? Jakie normy i zachowania są w szczególności eksponowane ? ( odpowiedzi młodzież ma ułożyć w rankingu diamentowym dokonując hierarchizacji na normy i zachowania najczęściej lansowane , aż do mniej preferowanych)
    Grupa 2: Jakie treści najczęściej dominują w czasopismach?( stworzenie rankingu hierarchii w formie diamentu)
    Grupa 3: Na ile główni bohaterowie czasopism są prawdziwi?
  4. Prezentacje opracowanych argumentów i odpowiedzi. Wspólna dyskusja nad prezentowanymi opiniami.
    (Jeśli braknie grupie koronnych argumentów można zasugerować na co winni zwrócić uwagę).
         Grupa I– powinna zwrócić uwagę na fakt, iż czasopisma uczą głównie życia na luzie, bez konsekwencji, odpowiedzialności. Ukazują młodych ludzi w większości modnie i bogato ubranych , podejmujących wczesną inicjację seksualną.
    Grupa II. ( najczęściej wskazywane typy)
    1. Inicjacja seksualna
    2. Antykoncepcja
    3. Bycie z partnerem, partnerką, niuanse romansu nastolatków
    4. Fotki-nagość
    5. Informacje o dojrzewaniu
    6. Moda
    7. Horoskopy
    8. Muzyka
    9. Reklamy
    10. Luz
         Grupa III – są postaciami medialnymi, nie mają przyziemnych, szarych problemów towarzyszących najczęściej młodym ludziom w życiu codziennym
  5. Dyskusja na tematy:
    • Jaki wzorzec osobowy młodego człowieka jest lansowany w czasopismach?
    • Czy jest zgodny z wartościami chrześcijańskimi?
    • Czy czasopisma stanowią pomoc czy zagrożenie dla młodzieży?
    • Jaką rolę pełnią i powinny pełnić czasopisma w życiu młodzieży?.
  6. Podsumowanie:
    Uzyskanie odpowiedzi na pytania :
    • Jakie czasopisma warto czytać?
    • Jak należy podchodzić do tego co proponują czasopisma? Czy warto ulegać manipulacji?
AUTOR PUBLIKACJI: MARIA JANIGA

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie