( ocena opisowa ucznia klasy I )
Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................ Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................
Przykurcze : I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. ......................................... II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ................... III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. ................. IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. .................................................................... V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................
Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .
I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych: • potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała • przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela • nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała
II. Napięcie mięśniowe: • potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń • potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń • nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
III. Oddychanie podczas ćwiczeń: • potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym • potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela • wykonuje ćwiczenia na bezdechu
IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych: • potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy • z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy) • nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń
V. Posiadanie umiejętności w zakresie: • prawidłowego wykonania ze wskazaniem - kilku ćwiczeń wzmacniających mm brzucha, grzbietu • prawidłowej koncentracji przy ćwiczeniach antygrawitacyjnych i elongacyjnych • prawidłowego wykonania kilku ćwiczeń rozluźniających i oddechowych • prawidłowego napięcia mięśni, rozluźnienia i rozciągnięcia • prawidłowego przyjęcia pozycji i kierunku podczas ćwiczeń
VI. Posiadanie wiedzy w zakresie: • bezpiecznego zachowania się w trakcie i po zajęciach w sali i terenie • znaczenia ćwiczeń kształtujących i ich wpływ na rozwój fizyczny organizmu • znajomości podstawowych pojęć związanych z terminologią ćwiczeń (pozycje wyjściowe, kierunek ruchu, pozycje końcowe ) • znajomości występujących różnic pomiędzy następującymi formami zajęć: obwód stacyjny - jego odmiany, tor przeszkód • znajomości reguł zachowania w ćwiczeniach grupowych i stacyjnych • znajomości prawidłowego przyjmowania pozycji wyjściowych do ćwiczeń, sposobów samokontroli swojej postawy
VII. Aktywność na zajęciach: • bardzo duże zaangażowanie • udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/ • wyraźny brak zainteresowania zajęciami
UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .........................
ZALECENIA .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................
Legenda: • obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0) • ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )
................................................................. ( prowadząca zajęcia gkk)
KARTA POSTĘPU KOREKCYJNEGO ( ocena opisowa ucznia klasy II )
Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................ Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................
Przykurcze : I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. ......................................... II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ................... III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. ................. IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. .................................................................... V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................
Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .
I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych: • potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała • przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela • nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała
II. Napięcie mięśniowe: • potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń • potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń • nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
III. Oddychanie podczas ćwiczeń: • potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym • potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela • wykonuje ćwiczenia na bezdechu
IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych: • potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy • z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy) • nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń
V. Posiadanie umiejętności w zakresie: • prawidłowego doboru po kilka ćwiczeń z grupy ogólnorozwojowych • prawidłowego doboru ćwiczeń do wyznaczonego obwodu ćwiczeń • prawidłowego wskazania tych zadań stacyjnych przeciwdziałających jego wadzie, a które wzmacniają jego kondycję fizyczną • zastosowania znanych ćwiczeń w zabawach korekcyjnych • stosowania zasady poprawnego wykonania ćwiczenia (dot. ułożenia ciała względem przyrządu, pozycji wyjściowej, kierunku ruchu, pozycji końcowej, rozluźnienia po wysiłku)
VI. Posiadanie wiedzy w zakresie: • bezpiecznego zachowania się w czasie i po zajęciach, w sali i terenie, na stanowisku ćwiczebnym • znaczenia ćwiczeń ogólnorozwojowych stosowanych w czasie rozgrzewki • znajomości zasad indywidualnego kształtowania nawyku prawidłowej postawy oraz celowości stosowanych ćwiczeń indywidualnych • znajomości podstawowego nazewnictwa i prawidłowej reakcji • znajomości różnic między ćwiczeniami izolowanymi sterowanymi górą i dołem • podstawowych pojęć związanych ze sprawnością fizyczną, higieną ciała oraz wypoczynkiem
VII. Aktywność na zajęciach: • bardzo duże zaangażowanie • udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/ • wyraźny brak zainteresowania zajęciami
UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................
ZALECENIA .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................ Legenda: • obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0) • ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - ) ................................................................. ( prowadząca zajęcia gkk)
KARTA POSTĘPU KOREKCYJNEGO ( ocena opisowa ucznia klasy III )
Nazwisko i imię .............................................................................. ......................... Gr. korekcyjna / Klasa ............................................ Data badania wstępnego ............................................ Wzrost ............................. Waga ................................. PP .................................
Przykurcze : I. gibkość .............................................................................. .............................................................................. ......................................... II. biodrowo-lędźwiowe .............................................................................. .............................................................................. ................... III. kulszowo-goleniowe .............................................................................. .............................................................................. ................. IV. ruchomość odcinka kręgosłupa Th-L .............................................................................. .................................................................... V. staw barkowy .............................................................................. .............................................................................. ............................
Ocena postępu korekcyjnego za okres .............................. ćwiczeń .
I. Przyjęcie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych: • potrafi samodzielnie przyjąć prawidłową postawę ciała • przyjmuje prawidłową postawę z pomocą nauczyciela • nie potrafi przyjąć prawidłowej postawy ciała
II. Napięcie mięśniowe: • potrafi napiąć i wytrzymać przez dłuższy czas napięcie odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń • potrafi napiąć lecz nie wytrzymuje dłuższego napięcia w czasie ćwiczeń • nie potrafi napiąć odpowiednich partii mm w czasie ćwiczeń
III. Oddychanie podczas ćwiczeń: • potrafi samodzielnie w prawidłowy sposób oddychać obydwu torami: brzusznym i piersiowym • potrafi oddychać prawidłowo z pomocą nauczyciela • wykonuje ćwiczenia na bezdechu
IV. Znajomość ćwiczeń specjalistycznych: • potrafi samodzielnie wymienić po kilka ćwiczeń z każdej grupy • z pomocą nauczyciela potrafi wymienić kilka z ogólnie znanych ćwiczeń (bez podziału na grupy) • nie potrafi wymienić najprostszych ćwiczeń
V. Posiadanie umiejętności w zakresie: • prawidłowego doboru po kilka ćwiczeń korygujących konkretną wadę • prawidłowego doboru czynności ruchowych dla wszechstronnego przygotowania organizmu do wysiłku /rozgrzewka/ • prawidłowej kontroli swoich zachowań w trakcie maksymalnego wysiłku • prawidłowego rozwijania i wzmacniania mięśni, które przeciwdziałają jego wadzie postawy • samodzielnego zastosowania znanych ćwiczeń w zabawach i grach ruchowych
VI. Posiadanie wiedzy w zakresie znajomości : • zasad bezpieczeństwa na obwodzie stacyjnym , torze przeszkód i dbanie o ich przestrzeganie • znaczenia podstawowych pojęć związanych z nazewnictwem zadań i ćwiczeń ruchowych • zasady dokładności i rzetelności w wykonywanym ćwiczeniu, wyciąganie wniosków z systematycznej i rzetelnej pracy nad sobą i swoją tężyzną fizyczną • korygowania postawy w trakcie i po wykonaniu zadania – znaczenie pojęć: „samokontrola” i „samoocena” • reguł różnych zabaw i gier ruchowych • dokonywania obserwacji zmian zachodzących w organizmie pod wpływem aktywności ruchowej
VII. Aktywność na zajęciach: • bardzo duże zaangażowanie • udział zadawalający / przy pomocy i kontroli nauczyciela/ • wyraźny brak zainteresowania zajęciami
UWAGI dot.: zachowania podczas zajęć g.k.k. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................
ZALECENIA .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ........................ Legenda: • obecność przykurczy (+) , brak przykurczy (0) • ocena efektów postępowania korekcyjno - kompensacyjnego : poprawa wybitna (+++) , umiarkowana (++) , niewielka (+) , bez zmian (0) , pogorszenie ( - )
................................................................. ( prowadząca zajęcia gkk)
|