Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wielkanocne zwyczaje

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1322 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Grupa: 3 – 4 latki

Prowadząca: Urszula Ożóg


Cele ogólne:
- zapoznanie z tradycjami ludowymi związanymi z obchodami świąt wielkanocnych
- poznanie sposobu wykonania zająca
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
Cele operacyjne : dziecko...
- zna najbardziej popularne zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi
- wie jak wykonać zająca
- chętnie odpowiada na pytania zadawane przez nauczycielkę
Pomoce: 3 różne rodzaje papierowych jaj, pacynka – kurczątko, historyjka obrazkowa, syntezator, serwetki, plastikowe jajka niespodzianki,oczy i wąsy wykonane z papieru, klej.

Przebieg:
1. Nauczycielka śpiewa piosenkę pt.,, Pisanki” (muz. F. Leszczyńska)
Nawiązując do treści piosenki nauczycielka zadaje dzieciom pytania.
Pomoc dla dzieci stanowią ilustracje.
( Co to jest pisanka? O jakich świętach śpiewałam w piosence)
2. Dzieci wspólnie z nauczycielką omawiają rodzaje i wielkość pisanek przedstawionych na tablicy.
(, która pisanka jest mała, większa a która największa? Ile jest ich wszystkich?)

3.Omówienie zwyczajów wielkanocnych w oparciu o historyjkę obrazkową ( Wykonywanie palm wielkanocnych. Malowanie pisanek.
Święcenie pokarmów.Śmigus dyngus)

4.,,Pisanka – niespodzianka”. Nauczycielka sprawdza zawartość największej pisanki.
Wyjmuje z niej ukrytą pacynkę( kurczątko), która zaprasza dzieci do zabawy ruchowej. W rytmie akompaniamentu granego na syntezatorze dzieci rytmicznie maszerują lub biegają w kole. Na,,pauzę” jedno z dzieci trzymające pacynkę wykonuje wymyślone przez siebie ćwiczenie a pozostała część grupy naśladuje jego ruchy. Dziecko z pacynką wybiera swojego zmiennika, oddaje mu rekwizyt i zabawa zaczyna się ponownie.

5.,,Zajączek” – dzieci zajmują miejsca przy stolikach i wykonują zajączka z przygotowanych przez nauczycielkę elementów; ( jajko z tworzywa sztucznego, owinięte w papierową serwetkę tak, aby można uformować z niej uszy; papierowe oczy i wąsy) wg wzoru.

6. Zakończenie – organizacja wystawy gotowych zajączków na tablicy.

Urszula Ożóg

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie