Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Barwne motyle

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1294 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 TEMAT : „Barwne motyle”- wykonanie motyli poprzez symetryczne odbicie
barwnych plam z użyciem farb plakatowych.

OBSZAR EDUKACYJNY: edukacja plastyczna

CELE : - rozbudzanie ciekawości poznawczej i aktywności twórczej dzieci;
- poznanie efektu symetrycznego odbicia plam (poprzez złożenie
kartki) oraz efektu wymieszania kolorów;
- rozbudzanie wyobraźni i pomysłowości (zaznaczanie konturów
motyla, wymyślanie nazw) ;
- bezpieczne i sprawne posługiwanie się nożyczkami.

POMOCE : ilustracje i zdjęcia motyli (album o motylach), kolorowe chusty-
apaszki (dla każdego dziecka), farby plakatowe, duże pędzle,
kubeczki z wodą, kartki z bloku (różnego formatu, do wyboru
dzieciom), korki lub zakrętki po dezodorantach i plastelina,
miękkie druciki dla każdego dziecka .

PRZEBIEG :
1. Słuchanie wiersza „Motylek” A. Przemyskiej

- Motylek lekki fruwa nad łąką,
w dole są kwiaty, w górze jest słonko.
Fru, fru, fii, fii! –
wesoło, wesoło mu.
Motylek lekki w trawie się błąka,
myśli, że kwiaty to małe słonka.
Fru, fru, fii, fii! –
wesoło, wesoło mu.
Motylek lekki fruwa nad światem,
myśli, że słońce jest dużym kwiatem.
Fru, fru, fii, fii! –
wesoło, wesoło mu. –

2. Oglądanie ilustracji, zdjęć ,albumów związanych z motylami;
omówienie charakterystycznych cech motyli : dwie pary skrzydeł (użycie pojęcia symetryczne), takie same wzory na obu skrzydłach, różne ich kształty; zapoznanie z nazwami motyli tj. Admirał, Paź Królowej, cytrynek itp.
3. Zabawa ruchowa „Taniec motyli” – dzieci wybierają sobie chustę i
tańczą w rytm muzyki, powiewając nad głową chustami (zamieniają
się w motyle), gdy muzyka cichnie przysiadają na kwiatach (kucają).
4. Przejście do stolików- nauczycielka tłumaczy sposób wykonania
motyli poprzez nałożenie farb z jednej strony kartki i złożenie jej
na połowę. Dzieci obserwują zaskakujący efekt symetrycznego odbicia
barwnych plam.
5. Dzieci zaznaczają pędzelkiem kontury motyli, domalowują tułów, głowę, czułki itp.
6. Gdy motyle schną , dzieci wymyślają nazwę dla swojego motyla.
7. Po wyschnięciu- wycinają motyla , przymocowują druciki i umieszczają go w korku lub w zakrętce od dezodorantu (w plastelinie).
8. Umieszczenie kolekcji barwnych, poruszających się na drucikach motyli w szatni. (nauczycielka może podpisać motyle nazwami wymyślonymi przez dzieci)

opracowała:
mgr Dorota Mejer

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie