Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawdzian integracyjny dla klasy 3

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 12677 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

TEST DLA KL. III BADAJĄCY POZIOM WIADOMOŚCI Z DZIAŁU: „LAS I JEGO MIESZKAŃCY”

Opracowała:mgr Anita Sypniewska

CHARAKTERYSTYK A PROGRAMOWA:

·znajomość form osobowych czasownika,
·znajomość roślin poszczególnych warstw lasu,
·znajomość zasad zbierania grzybów,
·znajomość roli, jaką odgrywa dla lasu ściółka i próchnica,
·znajomość różnych sposobów odżywiania się zwierząt – łańcuch pokarmowy,
·znaczenie lasu dla ludzi i zwierząt,
·umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych,
·umiejętność mierzenia i obliczania długości.

PLAN TESTU

MATERIAŁ NAUCZANIA/ POZIOM WYMAGAŃ/ LICZBA ZADAŃ
1. Określanie form osobowych czasownika./ Pp /2
2. Znajomość roślin lasu mieszanego./P/ 1
3. Znajomość zasad zbierania grzybów./P / 1
4. Składniki oraz rola ściółki i próchnicy w lesie. /P /1
5. Sposoby odżywiania się zwierząt – łańcuch pokarmowy /P /2
6. Znaczenie lasu dla ludzi i zwierząt. /P /1
7. Rozwiązywanie zadań tekstowych. /P /2
8. Mierzenie odcinków. / P i Pp /1


SCHEMAT PUNKTOWANIA

Nr zad./Wzór odpowiedzi/Liczbapunktów
1./Poprawne wypisanie z tekstu przynajmniej 6-ciu osobowych form czasownika: wybrała się, obserwowały, zbierały, znalazła, widzieli, przemknął, było, szukał, szybował, opowiedział, zrobiły./0 – 1 pkt.
2./Uczeń wybiera z tekstu jeden czasownik – 1pkt. Odmienia czasownik przez osoby w l. pojedynczej i mnogiej- za prawidłową odmianę w każdej z liczb otrzymuje po 1pkt./0 – 3 pkt.
3./Uczeń rozwiązuje na podstawie tekstu zadanie. Oblicza ilość grzybów znalezionych przez Ewę – 1pkt, przez Piotra – 1pkt oraz ilość znalezionych grzybów jadalnych – 1pkt./0 - 3 pkt.
4./Uczeń wymieni przynajmniej 3 zasady obowiązujące przy zbieraniu grzybów: sprawdzenie nazwy grzyba w atlasie grzybów, prawidłowe wycinanie grzyba, nie niszczenie grzybni, nie niszczenie grzybów trujących, przechowywanie grzybów w koszyku. Za każdą zasadę otrzymuje po 1pkt./0 - 3 pkt.
5./Uczeń wymieni 6 nazw drzew rosnących w lesie mieszanym. Za każdą nazwę otrzymuje 0.5pkt./0 – 3 pkt.
6./Uczeń obliczy zadanie na porównywanie różnicowe: 156 –28 =128 Wynik wykorzysta do obliczenia drugiej części zadania: 156 + 128 =284.Za zapisanie każdego działania otrzymuje po 1pkt, za poprawne obliczenie również po 1pkt./0 – 4 pkt.
7./Uczeń zmierzy podane odcinki – po 1pkt do polecenia. Obliczy ich łączną długość – za wypisanie 1pkt, za obliczenie 1pkt./0 – 4 pkt.
8./Uczeń wpisze do tabeli nazwy zwierząt, biorąc pod uwagę ich sposób odżywiania się. Roślinożerne: wiewiórka, sarna, łoś. Mięsożerne: kuna, jastrząb. Wszystkożerne: dzik. Za prawidłowe uzupełnienie każdej tabeli uczeń otrzymuje po 1pkt./0 - 3 pkt.
9./Uczeń napisze łańcuch pokarmowy składający się z przynajmniej 4 ogniw –1pkt./0 - 1 pkt.
10./Uczeń wymieni przynajmniej 3 składniki ściółki leśnej: obumarłe zwierzęta, owady, zeschnięte liście, gałązki, owoce – 1pkt. Uczeń napisze, jakie znaczenie ma próchnica: użyźnia glebę, daje składniki mineralne, niezbędne dla rozwoju innych roślin – 1pkt./0 - 2 pkt.
11./Uczeń napisze 3 zdania rozwinięte o znaczeniu lasu dla ludzi i zwierząt. Za każde prawidłowe zdanie otrzymuje po 1pkt./0 - 3 pkt.





SPRAWDZIAN INTEGRACYJNY KL. III

IMIĘ I NAZWISKO: .............................

Przeczytaj tekst.

Klasa 3 wybrała się do lasu mieszanego. Dzieci obserwowały roślinność oraz życie zwierząt. Dziewczynki zbierały żołędzie i szyszki. Ewa znalazła 28 borowików i 15 koźlarzy, a Piotr
35 kurek, 16 muchomorów i 10 purchawek. Chłopcy widzieli rudą wiewiórkę uciekającą przed kuną leśną. Między drzewami zagajnika przemknął łoś i dwie sarny. Z daleka widać było dzika, który szukał pożywienia wśród opadłych liści. Nad drzewami szybował piękny jastrząb.
Pan leśniczy opowiedział wszystkim o roli ściółki i próchnicy. Ze znalezionych w lesie skarbów dzieci zrobiły w klasie wystawę.

1. Wypisz z tekstu formy osobowe czasownika.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ..............................................................................

2. Wybierz z tekstu jeden czasownik i odmień go przez osoby






3. Oblicz:
·Ile grzybów znalazła Ewa?
........................................................................
·Ile grzybów znalazł Piotr?
.......................................................................
·Ile grzybów jadalnych znalazły dzieci?
.....................................................................

4. O czym powinniśmy pamiętać podczas zbierania grzybów?
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .......................................

5. Jakie drzewa mogły zobaczyć dzieci? Wymień 6 nazw.
.............................................................................. .............................................................................. .......................................

6. W zagajniku rośnie 156 świerków i o 28 mniej młodych sosen.
Ile sosen rośnie w zagajniku? Ile wszystkich drzew rośnie w zagajniku?


Obliczenia: ............................................................
........................................................................
odp. 1: ................................................................

odp. 2: ................................................................

7. Oto kształt zagajnika narysowany w pomniejszeniu.





·Oblicz długość wschodniego boku zagajnika: .......................................................
·Oblicz długość najdłuższego boku zagajnika: ........................................................
·Oblicz długość całego zagajnika: ............................................................................

8. Wypisz z tekstu zwierzęta do odpowiedniej tabelki.
ZWIERZĘTA ROŚLINOŻERNE ZWIERZĘTA MIĘSOŻERNE ZWIERZĘTA WSZYSTKOŻERNE


9. Napisz łańcuch pokarmowy.
.............................................................................. .............................................................................. ......................................

10. Uzupełnij zdania:
W skład ściółki wchodzą .............................................................................. ............
............................................................................. ................................................

Próchnica jest potrzebna, ponieważ ...........................................................................
.............................................................................. ...............................................

11. Napisz 3 zdania rozwinięte o tym, jakie znaczenie ma las.
.............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. .............................................................................. ............................................................

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie