Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawnośc fizyczna dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1670 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

"...dobrze ukształtowanego dziecięcia trzeba pilnować,
aby równie dobrze rosło, aby tej pierwiastkowej budowy nie
nadwyrężyło, słabych zaś i źle utworzonych tak należy
kierować i prowadzić, aby te zboczenia sprostować i
uchybienia, ile można naprawić"
Jędrzej Śniadecki

W realizowanym procesie rewalidacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Gdańsku Nowym Porcie, szczególną wagę przywiązuje się do podniesienia poziomu sprawności fizycznej wychowanków.

Uczniowie uczestniczą w różnych terapiach: hydroterapia (zajęcia na basenie), hipoterapia, hydromasaż, dogoterapia, masaż klasyczny, terapia emocjonalno ruchowa, gimnastyka korekcyjna oraz zajęcia ruchowe. Zakłada się, że niepełnosprawne intelektualnie dziecko ma takie same potrzeby w zakresie aktywności ruchowej jak każde inne dziecko, nadmierna opiekuńczość lub "chowanie" dziecka przed otoczeniem ograniczają jego możliwości eksploracyjne środowiska zmniejszając tym samym liczbę bodźców stymulujących ruch.

Ważną częścią pracy rewalidacyjnej z dziećmi wielorako-niepełnosprawnymi jest prowadzenie zajęć ruchowych nie tylko w ramach lekcji wychowania fizycznego, ale podczas codziennych zajęć szkolnych. Uczniowie często chodzą na spacery, uczestniczą w grach i zabawach na świeżym powietrzu oraz w zajęciach areobiku.

Obecnie pracuję jako wychowawca dzieci młodszych głębiej niepełnosprawnych intelektualnie. Obserwując swoich wychowanków podczas codziennych zajęć, zabaw ruchowych, czynnościach samoobsługowych zauważyłam, że w parze z niepełnosprawnością intelektualna idzie duża niepełnosprawność motoryki dzieci (ruch chaotyczny, niecelowy, niedokładny, słaby i niedynamiczny, brak w nim przewidywania i sterowania, chód niezgrabny, chwiejny)

Pragnąc poszerzyć swoją wiedzę w tym kierunku podjęłam Studia Podyplomowe na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu W Gdańsku z zakresu zajęć korekcyjno-kompenacyjnych dla dzieci z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną.

Po ukończeniu studiów przeprowadziłam badania sprawności fizycznej dzieci młodszych z naszego Ośrodka.

Sprawność fizyczną wyznaczyłam zmodyfikowanym testem ZUCHORY (za: Drabik 1992) uwzględniającym następujące próby:
- bieg sprinterski w miejscu - szybkość,
- skok w dal z miejsca - skoczność,
- zwis na ramionach - siła ramion,
- skłon tułowia w dół - gibkość,
- bieg ciągły - wytrzymałość,
- przemachy poprzeczne nóg (nożyce) w leżeniu na plecach - siła mięśni brzucha.

(...)

Anna Kloskowska
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr w Gdańsku

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie