Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Edukacyjne programy komputerowe



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Spis wybranych edukacyjnych programów komputerowych przydatnych w prowadzeniu zajęć rewalidacyjnych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
EDUKACYJNE PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTYWANE W REWALIDACJI DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

PROGRAMY MULTIMEDIALNE DO WYKORZYSTANIA W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM
Klik uczy liczyć w zielonej szkole
Program, który zabiera dziecko w atrakcyjną podróż po świecie przyrody. Dzięki zabawom połączonym z zadaniami matematycznymi dziecko poznaje osiem środowisk: miasto, dom, ogród, łąkę, park, las, staw i góry. Oprócz doskonalenia umiejętności matematycznych dziecko doskonali spostrzegawczość, pamięć wzrokową i słuchową, umiejętności manualne.

Klik uczy ortografii
Program zawierający zabawy ortograficzne. Nauka poprawnego pisania z Klikiem jest przyjemnością. 100 różnych gier i zabaw ortograficznych zachęca dziecko do ciągłego doskonalenia pisowni i do poznawania trudnej polskiej ortografii. Ćwiczenia uwzględniają podstawowe trudności: pisownia ó czy u, rz, czy ż, ch czy h, pisownia spółgłosek miękkich, pisownia wielką i małą literą.

Klik uczy śpiewać
Program umożliwiający rozśpiewanie dzieci, poznanie wielu instrumentów muzycznych, tańców, a także terminów muzycznych.

Klik uczy czytać
Wspaniały elementarz, który „rozmawia” z dzieckiem, reaguje na jego błędy, chwali, zachęca do zabawy, podpowiada, jeśli polecenie nie zostało zrozumiane. Dziecko poznaje dwadzieścia cztery litery, czyta proste teksty, pisze posługując się klawiaturą;). Animowane prezentacje liter, wiele zabaw, krzyżówek, zagadek, rebusów, łamigłówek, ponad 150 układanek typu puzzle, połączonych z odczytywaniem nazw układanych przedmiotów z podziałem na sylaby i głoski - to wielka różnorodność zadań.

Klik uczy zasad ruchu drogowego
Program przygotowujący do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym, uczący przewidywać niebezpieczeństwa mogące pojawić się na drodze.

Multimedialny Świat Jana Brzechwy
Multimedialny Świat Jana Brzechwy to pierwsza prezentacja utworów tego autora na płycie CD-ROM. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszego środka przekazu, jakim jest multimedialny program komputerowy, wiersze zostały wzbogacone doskonałymi animacjami, efektami dźwiękowymi, a także wideolekcjami tańca.

Multimedialny Świat Juliana Tuwima
Wiersze Tuwima, w połączeniu z możliwościami komputerowego nośnika multimedialnego, nabierają niepowtarzalnego kolorytu. Młody użytkownik programu poprzez zabawę poznaje rodzimą literaturę.

Bolek i Lolek, pamiątki z podróży
Program rozwijający zdolności plastyczne, duży wybór kolorowanek, gier i zabaw plastycznych, wspaniała grafika, możliwość wyboru stopnia trudności zabaw.

Zostań małym Picasso
Program graficzny, bogactwo opcji, pomysłowe udźwiękowienie skromna paleta barw, brak możliwości wyłączenia dźwięku.

Sam przeczytam
Program jest połączeniem interaktywnej bajki z ćwiczeniami kształtującymi językowe umiejętności, przede wszystkim czytania z jednoczesnym rozumieniem tekstu. Przed dzieckiem staną zadania polegające na rozpoznawaniu liter, układanie głosek w wyrazy i zdania, charakteryzowanie baśniowych bohaterów, test z czytania itp., które zmuszają młody umysł do wysiłku, ćwiczą, oprócz czytania, koncentrację i umiejętność kojarzenia pojęć.

Moje pierwsze ABC
Głównym zadaniem programu "Moje pierwsze ABC" jest nauka czytania i pisania, przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnej ilości gier i zabaw, które rozwijają spostrzegawczość oraz dziecięcą wyobraźnię. Na program składają się dziesiątki perfekcyjnie wykonanych barwnych animacji, rysunków i zdjęć. Podkład muzyczny dostosowany do dziecięcej percepcji i czytane przez lektora wyrazy sprawiają, że nauka czytania i pisania jest dla dziecka wspaniała zabawa.

Między nami literkami
Między nami literkami to edukacyjny program dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Zawiera zestaw ćwiczeń ortograficzno-gramatycznych, dzięki którym najmłodsi szybko nauczą się poprawnie pisać oraz udoskonalać umiejętność czytania. Ponadto jest tu mnóstwo wesołych wierszyków, zagadek i zabaw obrazkowych, które pomogą w przyswojeniu oraz utrwaleniu wiadomości zdobytych w początkowych klasach szkoły podstawowej.

Wirtualna Szkoła- Matematyka
Całość materiału zgromadzonego w programie Wirtualna Szkoła - Matematyka zawiera 179 typów zadań z zakresu matematyki, z których każde jest interesującą, animowaną historyjką. Program obejmuje zakres nauczania matematyki w klasach od 0 do 3 i podzielony jest na następujące grupy tematyczne: wstępne ćwiczenia klasyfikacyjne i pojęcie zbioru; wyodrębnianie zbiorów i podzbiorów;
porównywanie liczebności zbiorów; poznawanie liczb; liczby w systemie dziesiątkowym; porównywanie liczb z zastosowaniem znaków; dodawanie; odejmowanie; mnożenie; dzielenie.
W trakcie podróży po planecie Liczaków mały użytkownik programu odnajduje różne przedmioty kosmicznego laboratorium, z których każdy jest pretekstem do zaprezentowania i objaśnienia terminów z dziedziny fizyki, techniki i zjawisk przyrody. Zebrane przedmioty tworzą multimedialną encyklopedię nauki i techniki, w której pojawiają się takie hasła jak np.: klepsydra, zegar słoneczny, kompas, komputer, aparat fotograficzny, kamera wideo itp.

Matematyka - Ułamki
Program edukacyjny do nauki matematyki dla uczniów w wieku od 8 do 12 lat. Ogromna ilość ćwiczeń, testów, łamigłówek, zadań tekstowych oraz wyczerpujących objaśnień zapewni młodym matematykom efektywną i przyjemną naukę. Program wspomoże naukę matematyki, wytłumaczy zasady rozwiązywania działań oraz w przystępny sposób wyjaśni wiele podręcznikowych definicji. W tej oto bardzo starej, średniowiecznej krainie można poznać wielu odważnych rycerzy i przeżyć moc wspaniałych przygód.

PROGRAMY ZALECANE W TERAPII DYSLEKSJI:
Piszę bezbłędnie! 1.0
Program "Piszę bezbłędnie! 1.0" jest przeznaczony do terapii dysortografii uczniów gimnazjów i liceów. Jest on również adresowany do każdego innego ucznia, który chce pisać bezbłędnie.

Ortografia to pestka! 1.0
Program "Ortografia to pestka! 1.0" jest przeznaczony do terapii dysortografii uczniów starszych klas szkoły podstawowej (IV - VI). Mogą z niego korzystać także uczniowie, którzy chcą pisać bezbłędnie.

Sylaba po sylabie 1.0 std (wersja standardowa)
sylaba po sylabie 1.0 pro (wersja profesjonalna)
Program wspomagający naukę czytania. Zalecany w terapii dzieci dyslektycznych, od IV klasy szkoły podstawowej. Przydatny także tym, którzy muszą usprawnić czytanie. Uczeń może wykonywać ćwiczenia samodzielnie. 2500 wyrazów i sylab, 100 związków wyrazowych, 70 zdań; średni czas wykonania wszystkich ćwiczeń - ok. 60 godz.
Od sylabizowania do płynnego czytania; eliminuje głoskowanie; wspomaga naukę czytania.

Czytam płynnie 1.0 std (wersja standardowa)
czytam płynnie 1.0 pro (wersja profesjonalna)
Program wspomagający naukę czytania, oparty na metodzie sylabowej. Zalecany w terapii dzieci dyslektycznych, od 0 do III klasy szkoły podstawowej. Przydatny także tym, którzy muszą usprawnić czytanie. Uczeń może wykonywać ćwiczenia samodzielnie.
Eliminuje głoskowanie u dzieci z klas 0-3 szkoły podstawowej.

Łamigłówki - tangramy 1.0
"Łamigłówki - tangramy 1.0". Program komputerowy, który ćwiczy spostrzegawczość i umiejętność odtwarzania wzorców.

Samouczek ortograficzny 1.3
Program komputerowy dla uczniów z dysleksją z gimnazjów i szkół średnich oraz dla wszystkich doskonalących poprawne pisanie.

Sposób na ortografię 1.1
Wersja "Samouczka ortograficznego" przeznaczona dla dzieci z dysleksją ze szkół podstawowych. Teksty ćwiczeń, słownictwo i ortogramy dostosowane są do potrzeb i poziomu uczniów z klas IV- VI szkoły podstawowej.
Program jest rekomendowany przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

Dyslektyk 2.
Przeznaczony jest on dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Jest to blisko dwukrotnie rozbudowana wersja pierwszego programu dla osób z dysleksją. "Program został rozszerzony o pięć nowych ćwiczeń i olbrzymią bazę nagranego materiału słownego. Rozwija pamięć i spostrzegawczość. W jego skład wchodzi szeroki zestaw ćwiczeń rozwijających analizatory słuchowy i wzrokowy oraz pamięć wzrokową i słuchową. Ponadto w programie znajdują się cztery ćwiczenia sprawdzające znajomość ortografii. Ćwiczenia wybierane są przez program automatycznie, na podstawie wcześniejszych wyników użytkownika.
Program jest rekomendowany przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

Logo - Gry
Logo - Gry są zestawem dziewięciu programów wspomagających i uatrakcyjniających terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami mowy spowodowanymi uszkodzeniem słuchu lub innego pochodzenia. Atrakcyjna forma graficzna i ciekawa fabuła gier pozwalają znacznie uprzyjemnić terapię oraz wzmóc u dziecka motywację do ćwiczeń. W trakcie pracy dziecka z komputerem głos podawany jest do komputera przez mikrofon i specjalną kartę rozszerzeń. Oprogramowanie automatycznie wyznacza wybrane parametry głosu (poziom, wysokość, sposób artykulacji), a następnie zgodnie z wartością tego parametru steruje przebiegiem gry. Prosta obsługa LOGO-Gier pozwala na samodzielną pracę dziecka z komputerem przy niewielkiej pomocy terapeuty, pedagoga czy rodziców. W skład oprogramowania LOGO-Gier wchodzi dziewięć gier.

PROGRAMY OGÓLNO-ROZWOJOWE W TERAPII DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Porusz umysł
Jest to program komputerowy wspomagający rozwój psychoruchowy dzieci i młodzieży. Kierowany jest do wszystkich w celu podniesienia umiejętności szkolnych, zapobiegania deficytom, osiągania sukcesów, podnoszenia motywacji do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wydobywa potencjał intelektualny dziecka i rozwija go wszechstronnie. Adresatami programu są: dzieci dotknięte problemem dysleksji, dzieci z dezintegracją sensoryczną - brak współdziałania wszystkich systemów zmysłowych (to powoduje trudności szkolne, deficyty, frustracje, brak równowagi emocjonalnej, brak motywacji do nauki), dzieci nadpobudliwe psychoruchowo, dzieci niepełnosprawne ruchowo, dzieci zdolne, mogą dzięki programowi PORUSZ UMYSŁ przyspieszyć tempo nauki
Do opracowania programu wykorzystano techniki pracy terapeutycznej z metod:
- sensorycznej integracji
- kinezjologii edykacyjnej P. Dennisona
- metody dobrego startu
- metody 18 struktur wyrazowych
Realizacja ćwiczeń w programie PORUSZ UMYSŁ to trening zmysłowy, logicznego myślenia, pamięci i słowotwórczy. Zadania wpływają na: koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo - ruchowo – słuchową, spostrzegawczość, różnicowanie, analizę i syntezę wzrokowo – słuchową, procesy logicznego myślenia, szybkość reakcji na bodźce, procesy pamięci, czytanie, pisanie, liczenia - myślenie matematyczne, kształtowanie wyobraźni, procesy słowotwórcze, rozumienie słyszanego tekstu, rozumienie czytanego samodzielnie tekstu.
Pełna wersja programu komputerowego PORUSZ UMYSŁ jest podzielona w realizacji na grupy wiekowe oraz wersję NAUKA i ZABAWA. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są na trzech lub czterech poziomach zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Przez stosowanie programu PORUSZ UMYSŁ pobudzamy motywację do pracy nad sobą.
Program realizowany w wersji NAUKA z rodzicami integruje wewnątrzrodzinne relacje (rodzice doświadczają tego samego co dzieci, biorą czynny udział w życiu dzieci). Dzieci samodzielnie obsługując program w wersji ZABAWA wracają do ćwiczeń, które lubią lub które chcą "potrenować".

Anna Dylewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie