Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przez zabawę do wiedzy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1512 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam państwu swój pomysł , który zrodził sie na wejście w nowe tysiąclecie. Turniej , który organizuję od 2001 na stałe został wpisany w kalendarz szkolny. Najstarsi zawodnicy są już w liceum ale z roku na rok przychodzą kibicować swojej drużynie.
W turnieju biora udział uczniowie klas IV- VI ,w trzech drużynach :Kaczory, Diabełki i Pantery, reszta uczniów im kibicuje. Każda z drużyn ma przygotowany strój oraz emblematy. Zadania z jakimi się zmagają dotyczą różnych dziedzin życia.

Turniej o PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY
Regulamin:
  1. Wstęp
    1. turniej odbywa się raz w roku w ostatnim tygodniu pierwszego semestru.
  2. Uczestnicy
    1. W turnieju biorą udział trzy drużyny, z których każda ma nazwę.
    2. Drużyny składają się z sześciu uczniów klas IV, V i VI ; odpowiednio po dwie osoby z każdej klasy w drużynie.
    3. Uczestnicy dobierani są przez komisję, w drodze losowania, spośród uczniów wytypowanych przez nauczycieli uczących w klasach IV-VI.
    4. Każda z drużyn posiada swoją grupę kibiców tj. najmniej pięć osób – uczniów naszej szkoły.
  3. Komisja
    1. W skład komisji wchodzi Dyrektor Szkoły, jako przewodniczący oraz członkowie - wychowawcy klas IV, V i VI.
    2. Członkowie komisji układają zadania dla drużyn (na jeden tydzień przed terminem turnieju), przewodniczący komisji zatwierdza je (na jeden dzień przed terminem turnieju) oraz przechowuje w zabezpieczonej kopercie do czasu rozpoczęcia turnieju. - mogą wystąpić zadania, w których uczestniczyć będzie grupa kibiców.
  4. Kategorie
    1. Każda drużyna gra w kategoriach:
      • wiedza ogólna
      • sport
      • matematyka
  5. Punktacja
    1. W zależności od rodzaju zadań punkty przyznaje komisja.
    2. Regulamin punktowania ustalane są każdorazowo, razem z zadaniami, przez komisję (zatwierdzane przez przewodniczącego komisji)
    3. Punkty dodatkowe dla drużyny: - zdobywa grupa kibiców ( od 1 do 10 ), mogą być przydzielone za hasła, doping oraz zachowanie.
  6. Nagrody
    1. W turnieju wygrywa drużyna, która zdobędzie największą ilość punktów (przynajmniej przewidzianej regulaminem punktacji).
    2. Każdy uczeń z drużyny wygrywającej otrzymuje dyplom oraz upominek ( w zależności od funduszy ).
    3. Drużyna wygrywająca otrzymuje Puchar Przechodni ( umieszczany na honorowym miejscu w szkole ).
UWAGI !
     W razie zdobycia przez drużyny tej samej ilości punktów odbywa się dogrywka. Komisja losuje zadanie spośród zadań dodatkowych.

PRZYKŁADOWE ZADANIA
Wiedza ogólna
  1. Do zaznaczonych na mapie konturowej Polski rzek i miast dopisz ich nazwy.
    Czas : do zgłoszenia pierwszej się drużyny
    Punktacja : po 1 punkcie za właściwą odpowiedź.(13 pkt.)
  2. Do tytułów książek należy dopasować nazwiska ich autorów.
    Czas : do zgłoszenia się pierwszej drużyny
    Punktacja : po 1 punkcie za prawidłową odpowiedź ( 8 pkt.)
  3. Należy posegregować nasiona umieszczone w woreczkach oraz je nazwać
    Czas : do zgłoszenia
    Punktacja : po 1 punkcie za poprawną nazwę , po 1 punkcie za posegregowanie
  4. Jeden z zawodników czyta wybrany fragment z książki , pozostali wymieniają jej tytuł oraz autora.(każda z drużyn oddzielne , jeżeli drużyna źle odpowie pytanie może przejść na drużynę , która zgłosi się jako pierwsza)
    Czas :3 minuty na naradę
    Punktacja: po1 punkcie za tytuł ,po 1 punkcie za autora.
Sport
  1. " Najzręczniejszy kuchcik" ( przenoszenie i obieranie ziemniaków w czasie 5 minut) punktacja: 1 punkt za sztukę , od 3 do 0 za dyscyplinę , punkty karne za upadek ziemniaka lub przytrzymanie ręką
  2. " Zwinni nawijacze" zwijanie włóczki na kłębki w czasie 5 minut punktacja: po 1 punkcie za zwinięcie , premia za wygląd kłębków
  3. " Słomki" – przekazywanie arkusika papieru za pomocą słomek trzymanych w ustach punktacja : wygrywa drużyna , której uda się najdłużej utrzymać słomkę uzyskując 10 punktów, pozostałe odpowiednio do swojego czasu (procentowo)
  4. Rzut fasolek do butelek ( odległość 1 m , każdy z zawodników ma 10 rzutów) punktacja: po 1 punkcie za celny rzut
Matematyka
  1. Należy rozwiązać krzyżówkę
    czas : do zgłoszenia
    punktacja : po 1 punkcie za prawidłowo rozwiązane hasło (10 pkt.)
  2. Daną figurę podzielić na jak najmniejszą ilość figur , z których należy ułożyć kwadrat
    czas : do zgłoszenia
    punktacja: 10 punktów za prawidłowe rozwiązanie
  3. W bloki piramidy należy wpisać odpowiednie liczby odgadując zasady ( użycie nazw działań matematycznych)
    czas : do zgłoszenia
    punktacja: po 1 punkcie za prawidłowo wpisaną liczbę , po 1 punkcie za zasadę (3)
  4. Należy rozwiązać zadanie : w wiadrze jest 10 litrów mleka. Czy można odlać z niego 6 litrów , posługując się dwoma naczyniami o pojemności odpowiednio 9 i 5 litrów ?
    czas : do zgłoszenia
    punktacja: 10 pkt dla pierwszej drużyny ,5 i 2 dla następnych , za prawidłowe rozwiązanie
  1. W SKLEPIE.
         Drużyna otrzymuje karteczki z nazwami i cenami towarów oraz planszę informacyjną , jakie przeceny dotyczą poszczególnych działów sprzedaży. Na planszę informacyjną należy wpisać nazwę artykułu i jego nową cenę.
    CZAS: do zgłoszenia się pierwszej grupy
    PUNKTACJA : za każdy poprawnie wpisany artykuł oraz jego cenę po1 pkt.
  2. KIM ONI SĄ
         Na planszach znajdują się nazwiska znanych uczniom osób. Przy każdym z nich należy dopisać kim są te osoby.
    CZAS: do zgłoszenia się pierwszej drużyny
    PUNKTACJA : po 2 pkt. : za prawidłowo podany zawód bądź funkcję sprawowaną przez daną osobę .
  3. NA SPORTOWO.
         Wytypowana z drużyny osoba z zawiązanymi oczami stara się w ciągu trzech minut zebrać jak najwięcej rozsypanych elementów a inna osoba z drużyny nakierowuje (w prawo, w lewo, do góry , w dół )
    CZAS : trzy minuty
    PUNKTACJA : po 1 pkt za zebrany element
  4. KONCENTRACJA
    Po trzy wytypowane z drużyny osoby "czytają" tekst kolorami. Musi zmieścić się w określonym czasie.
    PUNKTACJA : 1pkt za prawidłowo "przeczytany" wyraz , 2 pkt za najlepszy czas
  5. UNIA EUROPEJSKA
         Spośród nazw państw wybierają te, które są członkami UE i przypinają odpowiednio na planszy.
    CZAS: do zgłoszenia się pierwszej drużyny
    PUNKTACJA : po 2 pkt za poprawnie wybrane państwo, -1 pkt za błędnie wybrane, po 1 pkt za poprawne umieszczenie wokół Polski
autor: Wiesława Masłoń

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie