Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozkład materiału z języka niemieckiego dla klasy 2 szkoły podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5793 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Rozkład materiału opracowany na podstawie programu DKW - 4014 - 7 / 99, w oparciu o podręcznik i zeszyt ćwiczeń L. Halej, M. Kozubskiej, E. Krawczyk „Eins, zwei, drei” dla klasy II, przy jednej godzinie języka niemieckiego w tygodniu.
ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA
  • Przedmiot: j. niemiecki
  • Klasa: II 
  • Nr programu: DKW - 4014 - 7 / 99
  • Nauczyciel: Janusz Gałasiewicz
  • Rok szkolny: 2003/2004
  • Ilość godzin w tygodniu: 1


Tematy lekcji Wzorce zdaniowe (słownictwo) Podr. Ćwicz. Inne pomoce
  1. Przypomnienie wiadomości z klasy I. Zapoznanie z kryteriami oceniania.
Wer bist du? Ich bin ... Wo wohnst du? Ich wohne in ..., Wie alt bist du? Guten Tag, Martin!, Guten Morgen!, Guten Abend!, Gute Nacht! obrazki przedstawiające różne pory dnia, materiały kserograficzne, nagrania – piosenki „Ich bin Felix”, "1, 2 Polizei", ...,
  1. Ich lerne. Nazwy wybranych czynności wykonywanych w szkole.
ich lese, rechne, spiele Klavier, bastle, singe, turne, schreibe 5 obrazki – czynności
  1. Wierszyk "In der Schule" Utrwalenie słownictwa związanego ze szkołą.
In der Schule lerne ich viel. 5 5 nagranie magnetofonowe, ilustracje
  1. Spielst du? Odpowiedzi twierdzące i przeczące.
Ja, ich spiele. Nein, ich bastle. 6-7 7-9 wyrazy do wklejania, ilustracje
  1. Im Zoo. Wprowadzenie nazw dzikich zwierząt.
der Papagei, der Bär, der Affe, das Zebra, das Krokodil, 8 ilustracje w zeszytach, plansza z ruchomymi elementami
  1. Im Zoo. Nazwy zwierząt – poszerzenie słownictwa.
der Elefant, der Löwe, die Giraffe, die Robbe, das Kamel 9 11 ilustracje
  1. Was ist grün? Das Krokodil. Utrwalenie nazw zwierząt.
Der Löwe ist gelb. Der Papagei ist bunt. 8,9, 29-33 20 ilustracje, nagranie magnetofonowe
  1. Kuchen. Słownictwo związane z pieczeniem placka.
Milch, Mehl, Eier, Butter, Salz, Schmalz, der Bäcker, der Ofen, ilustracje w zeszytach, nagranie - piosenka „Ich backe Kuchen”
  1. Nauka piosenki "Ich backe Kuchen." Poszerzenie słownictwa związanego z pieczeniem ciasta.
13 30 nagranie magnetofonowe, gazetka – tekst z obrazkami, wyrazy do wklejania
  1. „Ich backe Kuchen.” Utrwalenie poznanego słownictwa.
13 31
  1. Nazwy artykułów spożywczych – rozszerzenie słownictwa.
Brot, Tee, Kaffee, Zucker, Zimt 12 29 artykuły spożywcze
  1. Wierszyk "Advent" Wprowadzenie słownictwa związanego z adwentem.
Ein Lichtlein brennt. das Christkind 14 34, 35-39 nagranie, podpisy do wklejenia
  1. Nikolaus. Wierszyk o św. Mikołaju. Wprowadzenie słownictwa.
15 42, 43 czekolada, lalka, książka, niebieska chustka
  1. "Heute ist ein schöner Tag." Wierszyk. Poszerzenie słownictwa związanego z Bożym Narodzeniem.
Maus, Ente 44 wyrazy do wklejania
  1. Der Karneval. Wprowadzenie słownictwa związanego z karnawałem.
Ich verkleide mich als ... Wir machen Maskenball. Wir schmücken den Saal.; Maus konkurs na projekt maski księcia, myszki (Felixa), ilustracje,
  1. Wierszyk „Maskenball” Poszerzenie słownictwa.
18 52 ilustracje, nagranie magnetofonowe
  1. Ich verkleide mich als ... . Utrwalenie słownictwa i struktur językowych.
Ich verkleide mich als.... 18 53 28 ilustracje
  1. Wprowadzenie nazw owoców i warzyw. Plastyczna konkretyzacja.
der Apfel, die Birne, die Zwiebel, die Karotte, die Gurke, die Erbsen 10 ilustracje, nagranie
  1. Utrwalenie nazw owoców i warzyw.
die Tomate, die Petersilie, die Traube, die Pflaume, die Kirsche 10-11 27, 23, z24 ilustracje, nagranie
  1. Im Laden. Układanie dialogów. Określanie ceny towarów.
Was möchtest du? Wie viel? Was kostet das? 11 26 ilustracje, nagranie
  1. Powtórzenie słownictwa związanego z tematem: żywność.
10-13 domino – s.33 ćw.7 [wkładka], ilustracje, nagranie magnetofonowe, plansza z ruchomymi elementami
  1. Wprowadzenie nazw części ciała.
der Kopf, die Nase, das Auge, der Mund, die Hand, der Finger, das Bein, der Fuß 46 ilustracje, plansza poglądowa, pokazywanie
  1. Piosenka "Komm und tanz mit mir!" Inscenizacja piosenki.
Hände, Füße, Finger 16-17 47, 49 karty do gry, nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejania
  1. "Komm und tanz mit mir!" Utrwalenie nazw części ciała.
16-17 nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejania
  1. Rymowanka "Mein Kaspar" Wprowadzenie nowego słownictwa.
Punkt, Komma, Strich, fertig, ist, das Gesicht, Mond 20 55 obrazki, plansza poglądowa
  1. "Mein Kaspar" Plastyczna konkretyzacja treści wiersza.
Haare, Ohren, Gesicht, Hals, Arme, Finger, Bauch, Beine, Füße 20 kreda, nagrania
  1. Piosenka "Wenn du Lust hast" Ćwiczenia utrwalające w zeszycie ćwiczeń.
56 nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejania
  1. Powtórzenie słownictwa związanego z tematem: części ciała.
16-20 obrazki, plansza poglądowa
  1. Nazwy wybranych części garderoby – wprowadzenie nowego słownictwa.
die Hose, die Jacke, die Schuhe, die Mütze 58-59 ilustracje - gazetka
  1. Nauka piosenki "Hampelmann" Utrwalenie nazw części garderoby.
Jetzt zieht der Hampelmann die rote Hose an. 21 60 pajacyk, nagranie magnetofonowe
  1. Nazwy czynności związanych z placem zabaw.
Uli klettert. Toni schaukelt. ... 22-23 63 ilustracje
  1. Utrwalenie nazw czynności związanych z placem zabaw.
22-23 64 ilustracje
  1. Peter, Peter, eins, eins. Zabawy na świeżym powietrzu.
  1. Powtórzenie wiadomości z jednostek 7,9 - 11 podręcznika
utrwalenie poznanych struktur zdaniowych 16 – 23 obrazki
  1. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z zakresu klasy drugiej.
utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych ilustracje, poznane przedmioty

Rozkład materiału opracowany na podstawie programu DKW - 4014 - 7 / 99, w oparciu o podręcznik i zeszyt ćwiczeń L. Halej, M. Kozubskiej, E. Krawczyk „Eins, zwei, drei” dla klasy II, przy jednej godzinie języka niemieckiego w tygodniu.

Opracował: Janusz Gałasiewicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie