Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z planu rozwoju zawodowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 48310 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Mając na uwadze realizację zadania z § 8 ust. 2 pkt.1 ujęłam w planie rozwoju zawodowego udział w kursach i szkoleniach, które przyczyniły się do podniesienia jakości pracy szkoły i zgodne były z jej potrzebami. W tym zakresie ukończyłam kurs "Jak dokumentować spełnienie wymagań kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela dyplomowanego".

CZĘŚĆ C


DOKUMENTACJA
POTWIERDZAJĄCA SPEŁNIENIE WYMAGAŃ PRZEWIDZIANYCH DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


OPIS REALIZACJI ZADAŃ
§ 8. ust.2 pkt.1


§ 8. ust.2 pkt.1


Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktyczno, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.9e ust. 1 – 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku zajmowanym stanowiskiem lub pełniona funkcją


Opis i analiza realizacji wymagań kwalifikacyjnych
wynikających z § 8. ust.2 pkt.1

Mając na uwadze realizację zadania z § 8 ust. 2 pkt.1 ujęłam w planie rozwoju zawodowego udział w kursach i szkoleniach, które przyczyniły się do podniesienia jakości pracy szkoły i zgodne były z jej potrzebami. W tym zakresie ukończyłam kurs "Jak dokumentować spełnienie wymagań kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela dyplomowanego". (staż)
Na podstawie tego kursu ugruntowałam swoją wiedzę na temat pisania planu rozwoju zawodowego i jego realizacji. Dostosowałam własny plan rozwoju zawodowego do wymagań kwalifikacyjnych określonych w przepisach, a przede wszystkim do specyfiki szkoły, Planu Rozwoju Szkoły, Programu Wychowawczego Szkoły, Statutu Szkoły, w której pracuję.
W okresie stażu brałam udział w zorganizowanym przez "WOM" w Częstochowie szkoleniu na temat "Formy i sposoby dokumentowania osiągnięć zawodowych nauczyciela" (staż )
Uczestniczyłam także w szkoleniu na temat "Dokumentowanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego" (staż )
Udział w tych szkoleniach pomógł mi poprawnie zgromadzić i dokumentować osiągnięcia związane z wymaganiami niezbędnymi do uzyskania stopnia awansu zawodowego.

Pragnę nadmienić, iż swoją 24-letnią pracę zawodową, zawsze wiązałam z pracą w oddziałach przedszkolnych. Wzbogacałam swoją wiedzę i umiejętności uczestnicząc w rożnego rodzaju kursach i szkoleniach, mając na uwadze rozszerzenie działań edukacyjno – wychowawczych i opiekuńczych. Zdobyte wiadomości i praktyka wzbogaciły moją wiedzę merytoryczną, udoskonaliły warsztat pracy, umożliwiły dobór treści, form i metod pracy zgodnie z możliwościami indywidualnymi dzieci.

W maju 1994r. ukończyłam kurs doskonalenia zawodowego "Terapia pedagogiczna" (zał. nr 1) oraz w 1998r. warsztaty metodyczne w zakresie "Logopedii", (zał. nr 2) które ukierunkowały i wzbogaciły moją pracę pod kątem prowadzenia pracy terapeutycznej i wyrównawczej z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo, z zaburzeniami percepcji słuchowej, wzrokowej, sprawności manualnej, wadami mowy. Zdobyte wiadomości i umiejętności pomogły mi również w opisie przypadków edukacyjno wychowawczych, zamieszczonych w punkcie 5.

Uczestniczyłam także w szkoleniu na temat: "Terapia przez sztukę" (staż), zorganizowanym przez przedstawiciela Wydawnictwa "JUKA", jak również w warsztatach Dzieci myślą i działają twórczo z "Wesołą szkołą sześciolatka" (staż) zorganizowanych przez W S i P. Zebrane materiały pozwoliły mi uporządkować wiedzę i umiejętności w zakresie doskonalenia warsztatu pracy, a także powiększyć ofertę edukacyjną dla szkoły o nowości wydawnicze dla dzieci 6 letnich .

Na bieżąco wykorzystuję swoje umiejętności plastyczne dbając o estetyczny wygląd sali. W zorganizowanych przez szkołę Konkursach na najpiękniejsza salę kilkakrotnie zdobyłam I miejsce. Przygotowując nowe, ciekawe pomoce dydaktyczne, które pozytywnie wpływają na atmosferę, rozbudzają zainteresowanie dzieci nauką. (zał. nr 3)

Wykonując dekoracje z okazji rożnych uroczystości szkolnych, środowiskowych. Mój wkład w wykonanie dekoracji został dobrze doceniony przez przybyłych gości.
W pracy z dziećmi wykorzystuję różnorodne techniki plastyczne takie jak: kolaż, malowanie plastelina, papieroplastyka. (zał. nr 4)


Ważnym elementem mojej pracy wychowawczej jest dążenie do uwrażliwienia dzieci na piękno przyrody ojczystej i jej ochronę. Zadania te realizowałam m.in. poprzez spacery i wycieczki dydaktyczne do: lasu, ogrodu, sadu, na łąkę i pole.
Efekt moich działań to:
Ó dzieci potrafią obserwować zmiany w przyrodzie związane ze zmieniającymi się porami roku,
Ó swobodnie wypowiadają się na tematy związane z poznanym środowiskiem przyrodniczym,
Ó są wrażliwe na wartości estetyczne w otoczeniu.
W myśl hasła "przyjemne i pożyteczne" dzieci w sposób praktyczny miały możliwość zrozumieć, jak ważną rolę odgrywa przyroda i miejsce zamieszkania.

W realizacji zadań i celów dotyczących edukacji przyrodniczej a tym samym zagadnień ekologii, pomógł mi kurs "Edukacja ekologiczna w przedszkolu" (zał. nr 5)
Udział w szkoleniu na temat: "Edukacja ekologiczna w szkole". (zł. nr 6)
Zdobyte wiadomości upewniły mnie o celowości i słuszności moich działań. Wiem, że rozwinęłam w dzieciach pozytywne cechy charakteru takie jak:
Ó wrażliwość na środowisko przyrodnicze,
Ó wie, że przebywanie na świeżym powietrzu ma wielkie znaczenie dla jego zdrowia,
Ó wie, że należy dbać o najbliższe środowisko nie zaśmiecając go, segreguje śmieci,
Ó sumiennie i odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania.



Kolejnym moim przedsięwzięciem było ukończenie kursu doskonalącego "Narzędzia pomiaru dydaktycznego wraz z napisaniem sprawozdania". (staż) Zdobyta wiedza posłużyła mi do konstruowania kart obserwacji dziecka w wieku przedszkolnym. Dokonując analizy wyników wyciągam wnioski do dalszej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Opracowanie narzędzia Karta dla rodziców pomogła mi w dokonaniu analizy środowiska rodzinnego moich dzieci, możliwości edukacyjnych i ewentualnej modyfikacji zaburzeń rozwojowych. (zał. nr 7)

Pamiętając, iż wychowanie to szereg przemyślanych działań w związku z tym ukończyłam szkolenie na temat: "Proponowane zmiany w edukacji elementarnej", (zał. nr 8) staram się zawsze udoskonalać i szukać takich rozwiązań, które mogłyby pomóc dzieciom w zdobywaniu doświadczeń edukacyjnych i procesie ich wychowania. W pierwszych latach edukacji szczególnego znaczenia nabiera problem aktywizacji dziecka. Właściwie ukierunkowana aktywność stanowi główny czynnik skuteczności nauczania i wychowania.

Uczestniczenie w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli "Nowoczesne metody i techniki nauczania" (zał. nr 9) zorganizowanym przez WOM w Częstochowie, którego celem było merytoryczne wspieranie zmian programowych w oświacie. Pozwoliło mi poznać nowoczesne metody i techniki nauczania, jak: burza mózgu, metodę projektów, metody pokazu- demonstracji. Metody te zwiększają czynny udział uczniów w zajęciach dydaktycznych i ograniczają rolę nauczyciela w pomaganiu uczniom w realizacji celów kształcenia i kontroli postępów.

Od wielu lat prowadzę zajęcia otwarte dla rodziców, które mobilizowały mnie do uatrakcyjnienia tych spotkań. Najczęściej stosowałam metody: pokazu, czynnościowe, stawianych zadań. Po zajęciach zapraszałam rodziców do wspólnej rozmowy, która była niezbędna dla zdiagnozowania zajęć.

Opinie rodziców na temat obserwowanych zajęć dostarczały mi informacji i utwierdzały, że metody i formy pracy, które dają szansę zaistnienia każdemu dziecku są właściwe.
Pierwszoplanowe w pracy nauczyciela jest różnicowanie wymagań poprzez dostosowanie odpowiedniej metody i formy do wieku i możliwości dziecka. W zakresie doskonalenia warsztatu dydaktycznego informacje pozyskane z rozmów skierowały mnie ku opracowaniu arkusza ewaluacyjnego dla rodziców z przeprowadzonych zajęć, a wypełnione Ankiety dały mi wiedzę, że moja praca jest właściwa i pożądana . (zał. nr 10)

Podstawową formą pracy w oddziale dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa, aby móc w pełni uczestniczyć w rozwoju swoich wychowanków ukończyłam kurs "Pedagogika zabawy"(zał. nr 11), na którym poznałam wiele nowych zabaw, piosenek, tańców europejskich. Wykorzystuję te wiadomości i umiejętności w codziennej pracy, które także wprowadzają moich wychowanków w zagadnienia Unii Europejskiej.

Zdobyłam nowe uprawnienia kończąc kurs "Kierowników wycieczek szkolnych", dzięki, któremu mogę sprawnie, świadomie i odpowiedzialnie organizować wszelkiego rodzaju wyjazdy, wycieczki. (staż)

Mając na uwadze podnoszenie jakości pracy szkoły ukończyłam kurs "Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej" organizowany przez Spółdzielnię Pracy OŚWIATA. Na kursie tym zdobyłam wiedze i umiejętności tak potrzebne w pracy z małymi dziećmi. Jest to praktyczne przygotowanie mnie do udzielenia pierwszej pomocy przedlekarskiej w nagłych wypadkach.(staż)



Realizując zadania programu wychowania w przedszkolu zapoznaję dzieci z treściami różnych obszarów edukacyjnych. Bardzo często dzieciom sprawiają trudności pojęcia z zakresu matematyki. Chcąc wychowankom ułatwić zrozumienie tego materiału programowego uczestniczyłam w warsztatach metodycznych w zakresie "Wspomaganie rozwoju intelektualnego dziecka w oparciu o edukację matematyczną" (zał. nr 12) oraz ukończyłam warsztaty metodyczne w zakresie "Edukacji matematycznej" (zał. nr 13), a także warsztaty "Techniki szybkiego uczenia się". (zał. nr 14)
Dzięki tym formom kształcenia moje zajęcia stały się ciekawsze, atrakcyjniejsze, stosuje poznane metody: pokazu, stawianych zadań, ćwiczeń praktycznych, które ułatwiają dzieciom zapamiętywanie pojęć z zakresu edukacji matematycznej.

Działaniem wpływającym na podwyższenie jakości pracy szkoły jest: wspólne wypracowanie "Szkolnego Programu Wychowawczego". Został on opracowany w oparciu o misje szkoły, model absolwenta i potrzeby środowiska. Nadrzędnym celem wychowania jest wszechstronny rozwój wychowanka i przygotowanie go do świadomego udziału w życiu społecznym. Zadania zawarte w programie wychowawczym realizowałam w ramach zajęć dydaktycznych, wycieczek, i uroczystości okolicznościowych.
Efektem moich zamierzonych działań wychowawczych dziecko jest:
· samodzielne,
· potrafi radzić sobie z problemami w różnych sytuacjach,
· dba o kulturę osobistą, własne zdrowie,
· jest tolerancyjny i asertywny,
· rozwija swoje zainteresowania w dziedzinie kultury i sztuki,
· przeciwdziała agresji.
O czym świadczą wypowiedzi rodziców, w czasie spotkań i rozmów indywidualnych z nimi.


W roku szkolnym 2003/2004 byłam przewodniczącą komisji d/s mierzenia jakości pracy szkoły. Obszar, którym się zajęliśmy to: bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne uczniów na terenie naszej szkoły . Naszym celem było: poznanie opinii rodziców i uczniów o działaniu szkoły w zakresie zapewnienia uczniom bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego. Byłam współautorką ankiet: dla rodziców, uczniów, a następnie przedstawiłam raport z mierzenia jakości pracy szkoły Radzie Pedagogicznej i dyrektorowi szkoły. (staż)

Mając na uwadze podwyższenie jakości pracy szkoły prowadziłam pedagogizację rodziców. Na spotkania z rodzicami przygotowałam referaty na tematy: "Wady wymowy jej przyczyny i sposoby reedukacji", "Edukacji w zakresie rozwijania mowy i myślenia". (staż)
Moim celem było uświadomienie rodzicom, jak ważny jest prawidłowy rozwój mowy i myślenia dzieci w przygotowaniu ich do podjęcia nauki na dalszym etapie kształcenia. Wskazałam rodzicom możliwości nawiązania kontaktu ze specjalistami w P. P. P. P, którzy pomogą im rozwiązać problem dotyczący ich dziecka. Wskażą sposoby pracy z dzieckiem mającym problemy czy to: wadą wymowy, lateralizacją, czy innymi . (staż)

Zorganizowałam spotkanie przedstawiciela PPPP w Częstochowie panią psycholog z rodzicami, na którym został przedstawiony problem dojrzałości szkolnej. Omówione zagadnienie pomogło rodzicom zrozumieć, że dziecko musi osiągnąć tzw. "dojrzałość szkolną" oraz na czym ona polega. (zał. nr 15)

W ramach pedagogizacji rodziców przeprowadziłam szkolenie na temat: "Przygotowawcza rola przedszkola w kształtowaniu doświadczeń dzieci" Uświadomiłam rodzicom jak ważnym elementem w życiu i dalszej edukacji dziecka jest wczesne jego uczęszczanie do przedszkola, że to właśnie tu dzieci zdobywają wiele doświadczeń edukacyjnych, wychowawczych, które w dalszym etapie uczenia się ułatwiają im naukę w szkole. (staż)

Przeprowadziłam prelekcję na zebraniu z rodzicami na temat: "Jak rozumnie kochać dzieci". Mając na uwadze różne problemy wychowawcze, starałam się przedstawić przyczyny porażek wychowawczych i wskazując sposoby ich uniknięcia ,które uczą rodzicielstwa dojrzałego i satysfakcjonującego. Wskazałam literaturę (zał. nr 16)

Zawsze uznawałam, że moim najważniejszym obowiązkiem jest stałe, konsekwentne i profesjonalne wspieranie każdego dziecka w jego rozwoju. Osiągnęłam swój cel, ponieważ umiejętnie diagnozowałam za pomocą kart obserwacji, (zał. nr 17) rozmów indywidualnych z rodzicami potrzeby edukacyjne swoich wychowanków, a następnie dobierałam odpowiednie metody pracy z nimi.

Przez cały okres swojej pracy zawodowej studiowałam literaturę pedagogiczną, (zał. nr 18) jak i czasopisma metodyczne, (zał. nr 19) w celu poszukiwania nowoczesnych rozwiązań pedagogicznych. Literatura ta pomogła mi w opracowaniu scenariuszy zajęć, doborze metod i technik pracy, tworzeniu narzędzi pracy, arkuszy, ankiet oraz przy opracowaniu własnych materiałów do publikacji. (zał. nr 20)

Decyzją dyrektora szkoły zostałam powołana do komisji opracowującej Program Rozwoju Szkoły na rok szkolny 2004/2005 i na lata 2004 - 2009,
zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym nadzoru pedagogicznego, w której byłam przewodniczącą. Program przedstawiłam na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Uchwałą Rady Pedagogicznej został on zatwierdzony po pozytywnym zaopiniowaniu przez Radę Rodziców, Samorząd Uczniowski. (staż)

Co roku w mojej klasie prowadziłam zajęcia hospitacji diagnozującej. Hospitacje te były wysoko ocenione zarówno przez dyrektora szkoły, jak i rodziców. Uzyskiwałam pozytywne efekty w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Zajęcia te były dla mnie diagnozą do dalszej pracy dydaktyczno- wychowawczej. (staż)

W mojej pracy pedagogicznej oprócz szkoleń odbytych w zewnętrznych ośrodkach doskonalenia zawodowego, miały miejsca szkolenia w ramach WDN naszej szkoły. W ramach szkoleń zdobyłam nowe umiejętności i utrwaliłam wiadomości metodyczne, merytoryczne, biorąc udział w hospitacjach zajęć koleżeńskich. (zał. nr 21)

W okresie stażu ukończyłam następujące formy doskonalenia:
Kursy:
1. "Diagnozowanie i dokumentowanie postępów dzieci w przedszkolu.
Wypracowanie narzędzi."
1. "Konstruowanie programów autorskich"
2. "Jak dokumentować spełnienie wymagań kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela dyplomowanego"
3. "Kurs kierowników wycieczek"
4. "Udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej"

Szkolenia:
1. "Dokumentowanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego"
2. "Programy i przedsięwzięcia w awansie zawodowym"
3. "Wczesne wspomaganie dziecka z problemami rozwojowymi."



4. "Konstruowanie i opiniowanie programu samodzielnie opracowanego
przez nauczyciela wychowania przedszkolnego".
5. "Inspirująca rola nauczyciela w organizowaniu zabaw ruchowych".
6. "Inspirująca rola utworów literackich w pracy nauczyciela przedszkola".
7. "Formy i sposoby dokumentowania osiągnięć zawodowych nauczyciela".
8. "Dziedzictwo kulturowe – Małe ojczyzny"
9. "Organizowanie zabaw i gier terenowych"
10. "Przedszkole przyjazne rodzicom"
11. "Terapia przez sztukę"

Warsztaty:
1. "Dzieci myślą i działają twórczo z "Wesoła szkołą sześciolatka"
2. "Spotkanie z rodzicami. Wywiadówka inaczej"

Seminaria:
1. "Edukacja ekologiczna w szkole"

Korzyści płynące dla dzieci:
· poznają wiedzę zgodnie z najnowszymi metodami pracy pedagogicznej,
· zajęcia edukacyjne są atrakcyjne.

Korzyści dla szkoły:
· posiada kadrę wykształconą, profesjonalną, która dba o wysoką jakość pracy,
· szkoła jest atrakcyjna i nowoczesna,
· zwiększyła się liczba narzędzi do pomiaru jakości pracy szkoły, wzbogaciła się oferta szkoły dla rodziców, którzy chcą by ich dzieci rozwijały się i wychowywały w naszej szkole.

Dla pełniejszej realizacji przyjętych założeń zawsze planowałam swoje zadania, określając cele główne i operacyjne, na bieżąco monitorowałam ich realizację oraz w dostępnej formie przedstawiałam efekty mojej wspólnej pracy rodzicom. Przyjęte przeze mnie założenia i konsekwentna realizacja spowodowały, że dziecko opuszczające oddział przedszkolny jest w pełni przygotowane do zmagań na nowym wyższym etapie kształcenia, podjęcia nauki w klasie "I". (zał. nr 22)

Następne działanie, które wpłynęło na podwyższenie jakości pracy szkoły to opracowanie projektu: Program profilaktyki w Szkole Podstawowej w Nieradzie. Zespołowo przygotowałam ankiety dla nauczycieli, rodziców i uczniów. Na podstawie ich analizy opracowałam wspólnie z zespołem projekt programu, który został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej i jest w trakcie realizacji. (zał. 23)
Zaletą tego programu to:
o propagowanie zdrowego trybu życia,
o przeciwdziałanie niewłaściwym zachowaniom,
o kształcenie umiejętności kulturalnego zachowania się w różnych miejscach i sytuacjach,
o zapobieganie przemocy fizycznej i psychicznej,
o przeciwdziałanie nałogom.
W programie zostały zamieszczone treści dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Korzystając z tego programu opracowałam szczegółowe działania profilaktyczne dla dzieci z oddziału 4-5-latków. (staż)
Kontynuując realizację szczegółowych działań profilaktycznych uczestniczyłam w szkoleniowym posiedzeniu Rady Pedagogicznej na temat "Metody pracy profilaktycznej". Poznałam strategię i metody pracy profilaktycznej nauczyciela. (staż)

Obecnie jestem wychowawcą w oddziale 4-5-latków. W okresie stażu pełniłam funkcję przewodniczącej zespołu przedmiotowego "wychowania przedszkolnego". W tej chwili pełnię tę funkcję ponownie.. Prowadzę dokumentacje związana z pełnieniem tej funkcji.(zał. nr 24)

Myślę, że nauczyciel to osoba, która musi na bieżąco udoskonalać swój warsztat pracy, zdobywać wiedzę i umiejętności studiując literaturę pedagogiczną, uczęszczając na różnego rodzaju formy doskonalenia. W ten sposób może w pełni realizować swoje najważniejsze i odpowiedzialne zadanie jakim jest wychowanie młodego człowieka. Wszystkie opisane przeze mnie działania w znaczący sposób wpłynęły na podwyższenie jakości pracy szkoły. W przyszłości zamierzam podejmować działania zmierzające do dalszego doskonalenia się i zdobywania jeszcze bardziej efektywnych umiejętności.




§ 8. ust.2 pkt.2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej



Opis i analiza realizacji wymagań kwalifikacyjnych wynikających z § 8. ust. 2 pkt.2

Ukończyłam 40 godz. kurs "Podstawowy kurs obsługi i wykorzystania komputera w pracy nauczyciela", który przygotował mnie do wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komputerowej na zajęciach edukacyjnych. (zał. nr 1)
Doświadczenie i praktyczne umiejętności pracy z komputerem zdecydowanie udoskonaliły mój warsztat i metody pracy. Komputer traktuję jako narzędzie do przygotowania materiałów potrzebnych na zajęcia dydaktyczno – wychowawcze. Zajęcia uatrakcyjniam pomocami dydaktycznymi, które samodzielnie wykonuję za pomocą komputera i urządzeń wspomagających. Pomoce dydaktyczne wykonuję dla własnych potrzeb, by dostosować je do możliwościami indywidualnymi dzieci, choć też udostępniam koleżankom pracującym w oddziałach przedszkolnych. (zał. nr 2)

Ważną umiejętnością nauczyciela jest także wykorzystanie informacji zamieszczanych w Internecie. Proponowane tam oferty edukacyjne sprawiają, że moja wiedza na temat nowoczesnych metod i technik jest wystarczająca by zapewnić dobrą jakość swojej pracy jak i pracy szkoły. W dzisiejszym świecie Internet jest niezbędnym źródłem wzbogacania wiedzy pedagoga. Dla dzieci w wieku przedszkolnym istotny jest, dobry przekaz wiedzy – kanał informacyjny. Najefektywniej zamierzony cel można osiągnąć poprzez prezentowanie "obrazka", kolorowych rysunków. Umiejętność posługiwania się komputerem pozwala mi na wykorzystanie w pracy programów ułatwiających liczenie, doskonalenie uwagi, pamięci, wyobraźni.. Zdobytą wiedzę wykorzystuję także opracowując narzędzia pracy: ankiety, karty obserwacji, karty pracy dziecka. (zał. nr 3)



Korzystam w swojej pracy pedagogicznej z informacji zamieszczonych na stronie www.literka.pl oraz www.menis.gov.pl . Śledzę na bieżąco portale internetowe www.onet.pl, www.gogle.pl, www.interia.pl, www.wp.pl. Dla zwiększenia efektywności mojej pracy z dziećmi. Korzystam z encyklopedii multimedialnych, programów edukacyjnych dla dzieci: reporter junior, dziecionline, które ćwiczą spostrzegawczość, logiczne myślenie oraz sprawności manualne, a tym samym uczę ich bezpiecznego korzystania z Internetu. (staż)

Poza tym samodzielnie nauczyłam się obsługiwać dodatkowe wielofunkcyjne urządzenia współdziałające z komputerem jak: skaner, kopiarkę, drukarkę. Dzięki opanowaniu tych umiejętności mogłam wykonywać ciekawsze scenariusze i konspekty zajęć, czym wpłynęłam na podwyższenie jakości swojej pracy i pracy szkoły. ( zał. nr 4 )

Korzystam z możliwości zaistnienia jako oddział cztero-pięciolatków poprzez umieszczanie swoich artykułów, pomocy dydaktycznych i współpracę z nauczycielem redagującym stronę www.nierada.republika.pl . Dzieci mają możliwość korzystania z pracowni komputerowej i z moją pomocą oglądają stronę internetową szkoły. (zał. nr 5)




§ 8. ust.2 pkt.3




§ 8. ust.2 pkt.3


Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.




Opis i analiza realizacji wymagań kwalifikacyjnych wynikających z § 8. ust. 2 pkt.3
W ramach realizacji § 8 ust. 2 pkt.3 wykonałam następujące działania, które złożyły się na umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
Dzieliłam się swoją wiedzą i doświadczeniem z Radą Pedagogiczną:
· Przeprowadziłam zajęcia otwarte dla Rady Pedagogicznej "Wiosna tuż, tuż".
Zaprezentowałam koleżankom metody aktywizujące oraz samodzielnie wykonaną gazetkę tematyczną, pomoce dydaktyczne, które ułatwiły dzieciom zrozumienie tematu zajęcia jak i uzmysłowienie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nową porą roku. Diagnozą była wiedza i umiejętności cztero-pięciolatków. Zajęcia zostały ocenione pozytywnie.(staż)

Zaprezentowałam Program edukacji ekologicznej dla dzieci 4-6-letnich "Eko - przedszkolak" w opracowaniu własnym. Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego z Gminy Poczesna przedstawiłam referat na temat " Ekologia już w przedszkolu. Podkreśliłam znaczenie zagadnień ekologii. Realizowanie problemów z zakresu ochrony środowiska przyrodniczego, pozwoli dzieciom na poznanie otaczającego je świata przyrody, dostrzec piękno, wówczas zachęci je do działań na rzecz ochrony na miarę jego możliwości.. (staż)

Przygotowałam konspekty dotyczące tego tematu i przekazałam koleżankom z innych przedszkoli. (staż)

Samodzielnie opracowane materiały dydaktyczne: scenariusze przekazuję do Gabinetu Metodycznego w celu upowszechnienia ich wśród nauczycieli korzystających z doradztwa metodycznego. (zał. nr 1)


Materiały dydaktyczne w opracowaniu własnym umieściłam na stronie internetowej naszej szkoły www.nierda.republika.pl . Mając na uwadze niebagatelne znaczenie umiejętności dzielenia się wiedzą z innymi, a szczególnie początkującymi nauczycielami, promowałam swoje osiągnięcia osobiste i naszej
szkoły na stronie internetowej www.literka.pl . Wiedząc, iż wielu nauczycieli korzysta z Internetu, chciałam w ten sposób umożliwić i pomóc młodym nauczycielom w osiąganiu i zdobywaniu wiedzy. (staż)

W czasie długoletniej pracy pedagogicznej opracowałam wiele ciekawych scenariuszy zajęć, imprez szkolnych, konkursów, konspektów, które przeznaczyłam do użytku wewnętrznego i udostępniałam je w bibliotece szkolnej. Wzbogacając w ten sposób bazę środków do realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych dla innych nauczycieli z naszej szkoły. (zał. nr 2)

Czynnie uczestniczę w życiu szkoły, ale także posiadam umiejętność obserwacji tego co się dzieje. Chcąc propagować sukcesy uczniów szkoły i przedszkola, nawiązałam współpracę z lokalną gazetą "SPOIWO", . (zał. nr 3)
w której opublikowałam artykuły dotyczące przedsięwzięć szkoły.

W ramach Zespołu Samokształceniowego dla nauczycieli przedszkoli z gminy: Poczesna, Kamienica Polska, Starcza przedstawiłam inscenizację utworu "O Nowym Roku i dwunastu miesiącach "- Edukacja poprzez baśń i poezję, której celem było uwrażliwienie dzieci na piękno sztuki, a nauczycieli zachęcenie do tego rodzaju metod pracy. (zał. nr 4)

Prowadziłam zajęcia otwarte dla nauczycieli z Zespołu samokształceniowego Gminy Poczesna "Rola rodziny w wychowaniu przedszkolnym". Zajęcia te miały uzmysłowić jak ważna jest rodzina w wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym. (zał. nr 5)

Brałam czynny udział w pracach Zespołu Samokształceniowego Nauczania Zintegrowanego, Zespołu Wychowawców a także Zespołu Humanistycznego:
? - brałam udział w opracowywaniu programu wychowawczego w nauczaniu zintegrowanym,
? – brałam udział w opracowywaniu planu podniesienia efektów umiejętności z niektórych standardów wymagań:
? - podejmowałam współpracę wynikającą z zadań bieżących zespołów.
(zał. nr 6)

Korzystałam z rad lidera WDN i doradcy metodycznego RODN "WOM" w Częstochowie na temat zmian w rozporządzeniu dotyczącym awansu zawodowego nauczycieli, a także metod aktywizujących w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. (staż)

Wielokrotnie spotykałam się w ramach WDN, na których wymieniałam się swoimi uwagami i przekazywałam wiadomości zdobyte na zewnętrznych szkoleniach. Ja najbardziej zwróciłam uwagę na temat: Hospitacja diagnozująca, ponieważ miałam wątpliwości dotyczące określania umiejętności obserwowanych. Te spotkania upewniły mnie i mogę teraz trafnie podejmować decyzje dotyczące hospitacji diagnozującej. (staż)

Dla zespołu przedmiotowego nauczania zintegrowanego i wychowania przedszkolnego prowadziłam zajęcia otwarte na temat "W sklepie z zabawkami"- kształtowanie pojęć matematycznych. Zajęcia prowadziłam metodami aktywizującymi dzieci nieśmiałe, zachęcające je do czynnego udziału.



Zapraszałam nauczycieli z zespołu przedmiotowego nauczania zintegrowanego i wychowania przedszkolnego na zajęcia dydaktyczne, by pokazać w jaki sposób dzieci w oddziale przedszkolnym zdobywają wiedzę i doświadczenie.(staż)

Dla nauczycieli stażystów przeprowadziłam zajęcia z wychowania przedszkolnego podczas, których prezentowałam najnowsze metody i techniki pracy z dziećmi. W przygotowaniu zajęć wykorzystałam wiedzę i umiejętności zdobyte podczas uczestniczenia w zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Prowadząc zajęcia dla nauczycieli rozpoczynających pracę w zawodzie starałam się zwrócić uwagę na płynne łączenie realizowanych obszarów i zastosowanie metod właściwych dla wieku rozwojowego dziecka. Sądzę, że zdobyte umiejętności w czasie hospitowania moich zajęć wpłyną na jakość ich dalszej pracy w szkole.
Systematycznie prowadziłam zajęcia dla nauczyciela stażysty w/g opracowanego harmonogramu. Wykorzystując aktywizujące metody zachęcałam dzieci do czynnego udziału w zajęciach by obserwujący nauczyciel mógł przyjrzeć się, pozyskać nowe umiejętności i doświadczenie w pracy pedagogicznej. (zał. nr 7)
Po każdym zajęciu szczegółowo omawiałam ich przebieg, udzielając wskazówek dotyczących: metod, form pracy, doboru treści, pomocy dydaktycznych i naukowych. Prowadzenie zajęć dało mi dużo satysfakcji, pozwoliło upewnić się, że posiadam umiejętności dzielenia się wiedzą z innymi, że nauczyciel obserwujący wyniósł korzyści z mojego zajęcia. (zał. nr 8, 9 )

Uważam, że umiejętność dzielenia się wiedzą, doświadczeniem z innymi jest bardzo ważna dla każdego nauczyciela. Dzięki temu może on pogłębić swoją wiedzę, wzbogacić warsztat pracy jak również i pogłębić wiedzę innych.



OPIS REALIZACJI ZADAŃ
§ 8. ust.2 pkt.4



§ 8. ust.2 pkt.4a




§ 8. ust.2 pkt.4a



Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych,wychowawczych,opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.




Sprawozdanie z realizacji wymagań kwalifikacyjnych wynikających z § 8. ust.2 pkt.4a
Interesowałam się zjawiskami i środowiskiem przyrodniczym lecz moje zapatrywania na świat przyrody uległy przeobrażaniu po ukończeniu kursu "Ekologia już w przedszkolu". Od tego czasu moja wiedza na temat ekologii została usystematyzowana, wzbogacona co za tym idzie wzrosło moje zainteresowanie problemem ekologii w najbliższym środowisku. Zdecydowałam się przeprowadzić Ankietę wśród rodziców, której celem było zdiagnozowanie, czy istnieje potrzeba edukacji ekologicznej w naszej miejscowości? (zał. nr 1)
Z analizy ankiety wynika, iż większość wypowiadających się osób ma znikomą wiedzę na ten temat. Mając na uwadze wzbogacenie świadomości i ukierunkowanie działań ekologicznych poczynając od własnego domu, a także rozbudzić ciekawość przyrodniczą i chęć poznania najbliższego środowiska przyrodniczego, opracowałam wspólnie z koleżanką Program edukacji ekologicznej dla dzieci w wieku od 4-6lat "Eko-przedszkolak". (zał. nr 2)

W tym celu nawiązałam współprace z doradcą metodycznym RODN "WOM" w Częstochowie oraz nauczycielem dyplomowanym przewodniczącą Zespołu samokształceniowego.
Program ten uzyskał pozytywną opinię doradcy metodycznego RODN "WOM" w Częstochowie oraz nauczyciela dyplomowanego przewodniczącej Zespołu Samokształceniowego Wychowania Przedszkolnego. (zał. nr 3)

Pozytywną opinię o programie wydali rodzice dzieci uczęszczających do oddziału przedszkolnego (zał. nr 4)

Wniosek o zatwierdzenie programu został przedstawiony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej i został jednogłośnie przyjęty "Uchwała nr 4/2003/2004". (zał. nr 5)

Zamierzone cele edukacyjne programu ekologicznego realizowałam w czasie 2 lat. Moim zamierzeniem było rozbudzić zainteresowanie:
Î - środowiskiem przyrodniczym,
Î - zagadnieniami edukacji ekologicznej
Î - działaniami na rzecz jego ochrony na miarę możliwości małego dziecka.
Przeprowadziłam końcową ewaluację i mogę z satysfakcją stwierdzić, że:
Î dzieci mają świadomość i wiedzę ekologiczną,
Î potrafią samodzielnie wskazać pozytywne i negatywne aspekty ingerencji człowieka w środowisko
Î podejmują działania na rzecz jego ochrony,
Î potrafi oszczędzać energię i wodę.
Î potrafią właściwie zachować się na wycieczce w lesie.

Narzędziami ewaluacyjnymi były: ankieta dla rodziców, prace plastyczne, udział dzieci w konkursach z okazji obchodów Dnia Ziemi, dzieci wykazywały się wiedzą i doświadczeniem w Międzyprzedszkolnym Turnieju Wiedzy Ekologicznej oraz w Gminnym Konkursie Recytacji Wiersza dla Przedszkolaków pod hasłem "Przyroda naszym przyjacielem dbajmy o nią", "Zachowania proekologiczne w świecie przyrody’. (zał. nr 6,7)
Dzieci pozyskały:
Î świadomość ekologiczną, wzbogaciły wiedzę i umiejętności o świecie przyrody i sposobach jego ochrony,
Î podjęły prace na rzecz ochrony przyrody,
Î potrafią obserwować, a także dzielić się spostrzeżeniami i wnioskują,
Î wiedzą jak dbać o własne zdrowie,
Î chętnie przebywają i potrafią właściwie korzystać z naturalnego środowiska.

Szkoła pozyskała:
Î pomoc dydaktyczna w postaci programu,
Î wiedze o środowisku w którym znajduje się szkoła,
Î wiedzę o dzieciach, które będą strażnikami przyrody,
Î współpracę z rodzicami w tym zakresie.

Nauczyciel pozyskał:
Î świadomość potrzeby tworzenia takich pomocy dydaktycznych,
Î pewność o wiedzy i umiejętnościach dzieci na temat ekologii,
Î doświadczenie w pisaniu i realizacji programu w opracowaniu własnym,
Î zaufanie rodziców i akceptację swoich działań związanych z edukacją ekologiczną.

Zamierzone zagadnienia ekologiczne osiągnęłam. Ewaluacja programu zainspirowała mnie do dalszej pracy i działań związanych z ochroną środowiska w naszym rejonie. Świadomość zdobytych, ogromnych możliwości i umiejętności dzieci nie została zaprzepaszczona, pragnę zainteresować programem uczniów klas I – III i opracować własny projekt dalszej edukacji ekologicznej w naszej szkole. Zmienił się również światopogląd rodziców dzieci uczęszczających do oddziałów przedszkolnych na problemy ochrony własnego środowiska przyrodniczego. Przez cały czas rodzice ściśle współpracują ze szkołą i nauczycielami w tym zakresie.

Wszystkie prowadzone przeze mnie działania w znaczący sposób wpłynęły na podwyższenie jakości mojej pracy przez co i pracy szkoły. W dalszej swej pracy zamierzam kontynuować działania w tym celu ponieważ:
? dzieci kształtowały swoje postawy proekologiczne i podejmowały działania na rzecz dbania o własne środowisko,
? dzieci kształtowały pozytywne cechy charakteru,

? umożliwiały integrację grupy,
? szkoła jest lepiej postrzegana we własnym środowisku,
? promują placówkę we własnym środowisku i poza nią.



§ 8. ust.2 pkt.4c



§ 8. ust.2 pkt.4c


Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.



Sprawozdanie z realizacji wymagań kwalifikacyjnych wynikających z § 8. ust. 2 pkt.4c

Od wielu lat organizowałam i brałam czynny udział w uroczystościach na rzecz szkoły, środowiska lokalnego. Spotkania te miały charakter okazjonalny, ale były także związane z realizacją Programu Wychowawczego Szkoły, Programu Rozwoju Szkoły.

Zorganizowałam:
Dzień Edukacji Narodowej,
Andrzejki, Mikołajki,
Dzień Babci i Dziadka impreza ta szczególnie cieszyła się zawsze popularnością i uznaniem zaproszonych gości. Wywoływała wzruszenie, łzy radości: muszę przyznać, że darzę ją szczególnym upodobaniem i uczuciem. Celem tej uroczystości było wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku do dziadków. Przy tej okazji od 1997r. pozyskuję środki finansowe na rzecz szkoły, którymi dysponuje dyrektor.(zał. nr l )

Święto Wiosny dla wszystkich uczniów naszej szkoły, przeprowadziłam gry, zabawy, quizy, konkursy i itp. Moim celem było wyzwalanie u dzieci aktywności ruchowej i umysłowej.(staż)

Od wielu lat organizuję uroczystość środowiskową z okazji Dnia Matki . Kształtowałam współudział dziecka w życiu rodzinnym, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, wyrabiałam szacunek dla najbliższych osób, jakimi są rodzice. (zał. nr 2)

Na koniec roku szkolnego spotykam się z rodzicami przy ognisku pożegnalnym. Spotkania te starałam się tak zorganizować, by mogły stać się edukacyjną chwilą dla dzieci i ich mam. Pozwolę sobie zwrócić uwagę na fakt, że szkoła w środowisku wiejskim jest jedynym miejscem kultury masowej. Takie uroczystości są mile widziane i niezbędne w środowisku. Duża frekwencja świadczyła o potrzebie takich spotkań. Wszystkie uroczystości były dla mnie inspiracją do działań na rzecz szkoły i środowiska lokalnego. Przyczyniły się do rozwijania zainteresowań dzieci. Uczyły tolerancji, potrzeby pomocy innym, zgodnego współdziałania w zespole, dawały poczucie własnej wartości. (staż)

Aktywnie włączałam rodziców do współpracy ze szkołą, co jest bardzo ważnym elementem w procesie przemian, jakie dokonują się w systemie oświaty. Starałam się by rodzice rozumieli jak ważną rzeczą jest wyposażenie dziecka w odpowiednie wykształcenie, wiedzę i umiejętności. Dzięki moim staraniom rodzice aktywnie zaangażowali się do udziału w imprezach, uroczystościach klasowych, szkolnych i poza szkolnych. Uatrakcyjnili imprezę klasową - Dzień Chłopaka, poprzez zakupienie drobnych upominków i słodyczy oraz pomoc przy organizacji uroczystości. Przygotowywali również upominki mikołajkowe i włączyli się do akcji klasowe grillowanie. W efekcie moich działań rodzice uczestniczyli w przygotowywaniu Wigilii w oddziałach przedszkolnych, Dnia Ojca, Dnia Matki. (zał. nr 3 )
Z doświadczenia wiem, że dobra współpraca z rodzicami, którzy się wzajemnie szanują i przyjaźnią, wpływa pozytywnie na naukę i atmosferę panującą między dziećmi w klasie.

Pogłębiałam wiedzę i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb kulturalnych dzieci. Szkoła, w której pracuję wymaga wsparcia kulturalnego poprzez organizowanie wyjazdów do teatru, kina, filharmonii. Zauważyłam, że uczniowie nie mają możliwości takiego wyjazdu z rodzicami. Najczęściej powodem jest brak czasu, pieniędzy lub nie dostrzeżenie takiej potrzeby.
Realizując zadanie: wyrównywanie szans edukacyjnych, podjęłam działania mające na celu podwyższenie jakości pracy szkoły poprzez rozwój intelektualny dziecka - umożliwiłam im korzystanie z instytucji kulturalnych: teatr, kino, filharmonia. (zał. nr 4)

Postawiłam sobie za cel rozbudzić wrażliwość dzieci na piękno otaczającego regionu poprzez organizowanie wycieczek turystyczno krajoznawczych po Jurze Krakowsko - Częstochowskiej. Złoty Potok, Mirów, Olsztyn. Piasek k/Janowa (zał. nr 5)

Poprzez systematyczną współpracę ze strukturami samorządowymi uatrakcyjniłam realizację zagadnienia programowego – "Jestem człowiekiem społeczności lokalnej", "Jesteśmy Polakami ,mówimy po polsku". Poszerzyłam wiadomości uczniów na temat różnorodności zawodów w swojej miejscowości i okolicy. (staż)

Od kilku lat współpracuję systematycznie z OSP w Nieradzie. Poprzez spotkania, wycieczki do remizy strażackiej, obserwację ćwiczeń w gaszeniu pożarów, a także zapraszając strażaków do szkoły, moi uczniowie poznali zasady zachowania się w razie pożaru, ogólne zasady bezpieczeństwa, zapoznali się z podręcznymi środkami przeciwpożarowymi. (zał. nr 6)

Systematycznie współpracuje z Centralną Szkołą Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie. Organizuję wycieczki dając dzieciom możliwość udziału w zajęciach z ratownictwa medycznego, na których poznały zasady udzielania pierwszej pomocy podczas wypadkach. Pokazałam dzieciom nowoczesny stadion, na którym odbywają się egzaminy sprawnościowe. Zapoznałam uczniów ze strukturą organizacyjną Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie, którą tworzą wydziały:
· Kwatermistrzowski
· Poligonu Szkolnego
· Działań Ratowniczo – Gaśniczych
· Organizacyjno – Kadrowy
· Finansowy
· Nauczania
· Dział Informatyki.
Dzięki moim staraniom dzieci poznały nowoczesną uczelnię pożarnictwa na miarę europejską. Strażacy mają pewność, że w szkole podejmuje się tak ważny temat jakim jest bezpieczeństwo i ochrona przeciwpożarowa. (zał. nr 7)
Poszerzając zakres działań szkoły umożliwiam uczniom poznanie codziennej pracy pocztowca, wzbogacam słownik dzieci o nowe wyrazy (adresat, odbiorca, nadawca). Dzięki moim staraniom pracownicy Poczty Polskiej przekonali się, jak ważny jest bezpośredni kontakt dziecka z tą instytucją, mogli porozmawiać z dziećmi i poznać jego potrzeby jako przyszłego konsumenta. (staż)

Współpracuję od wielu lat z Gminnym Ośrodkiem Kultury Sportu i Rekreacji w Poczesnej, popularyzując twórczość kulturalną wśród dzieci, promując osiągnięcia przedszkola w sferze muzycznej, plastycznej i teatralnej. Przygotowując dzieci do występów. Pomagam w organizowaniu tych konkursów, zgłaszam kandydatów, rozmawiam o potrzebach wypływających ze szkół i przedszkoli, uświadamiam jak ważny jest rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym. (zał. nr 8)


§ 8. ust.2 pkt.4e




§ 8. ust.2 pkt.4e



Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach



Sprawozdanie z realizacji wymagań kwalifikacyjnych wynikających z § 8. ust.2 pkt.4e

Realizując treści dydaktyczno – wychowawcze mam na uwadze takie zadania, które będą służyć oświacie i rozwojowi dziecka.

Jako opiekun Szkolnego Koła Towarzystwa Przyjaciół Dzieci przy Szkole Podstawowej w Nieradzie nawiązałam współpracę z fundacją "Serce" w celu pozyskania funduszy na wsparcie dzieci chorych. Wspierałam akcje zbiórki pieniędzy "do puszek" dla chorej na białaczkę konto "Monika" oraz chorych na mukowiscydozę Justyny i Karoliny. Organizowałam pomoc finansową i materialną na rzecz dzieci mających trudne warunki materialne jak również imprezy kulturalno – oświatowe jak: wyjazdy do kina, teatru. Uczestniczyłam w imprezach z okazji Dnia dziecka, Andrzejkach, Zabawach choinkowych, Balach Mikołajkowych organizowanych przez Zarząd Gminny TPD. (zał. nr 1, 2)
Brałam udział w akcji "Sprzątanie świata" - uwrażliwiłam dzieci na konieczność dbania o własne środowisko. (staż)
Brałam udział w akcji "Góra grosza" - w ten sposób dzieci dowiedziały się, że istnieją ludzie potrzebujący ich pomocy. Dzięki tym akcjom środowisko mogło zobaczyć, że dzieci czynnie i twórczo potrafią realizować działania na taką skalę. (staż)

Aktywnie uczestniczyłam w programie "Festynów szkolnych" dochodowych na rzecz Szkoły Podstawowej w Nieradzie. Angażowałam się w pozyskiwanie sponsorów, uczestniczyłam w opracowaniu programu "Festyn Nierada 2004 i 2005 ". Przygotowałam program artystyczny z dziećmi, uczestniczyłam w wykonaniu dekoracji. (staż)

Wykonując dalsze zadania na rzecz oświaty starałam się wzbogacić moją szkołę poprzez pozyskiwanie sponsorów - dzięki którym szkoła pozyskała nowe zabawki i pomoce dydaktyczne. Zorganizowałam i czynnie uczestniczyłam w "chodzeniu przebierańców" - zebrane fundusze przeznaczono na zakup pomoce dydaktyczne dla oddziałów i dla szkoły. (staż)

W mojej pracy pedagogicznej dużą rolę przywiązuję do osiągnięć indywidualnych i zespołowych moich wychowanków. W związku z tym aktywnie przygotowuje dzieci do udziału w różnych konkursach na terenie szkoły, gminy. Nawiązałam współpracę z przedszkolami na terenie Gminy Poczesna. (staż)

Przygotowane przeze mnie dzieci aktywnie biorą udział i zdobywają nagrody i wyróżnienia:

· Międzyprzedszkolnego Konkursu Plastycznego
"Pisanki, kraszanki, jajka malowane"
"Karta świąteczna"
· Gminnego Turnieju Wiedzy Ekologicznej, 2004r., 2005r.
· Szkolnego Konkursu Piosenki
· Szkolnego Konkursu na ozdobę wielkanocną
· Konkurs z okazji Dnia Dziecka i Dnia Sportu

Udział we wszystkich konkursach upewnił mnie, że dzieci lubią rywalizację, że są dobrze przygotowane, dysponują dużą wiedzą, promują swoją szkołę w środowisku, nabywają pewności siebie.

Od wielu lat współpracuję z Komisariatem Policji w Poczesnej. Organizuję spotkania dzieci i dorosłych na temat bezpieczeństwa naszych pociech w zakresie prowadzonej akcji "Bezpieczeństwo na drodze". Celem jest poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego i innych zagrożeń np.: otwierania drzwi osobom nieznajomym i rozmów z nieznajomymi.
(zał. nr 3)
Kontynuując współpracę z Policją organizowałam wycieczki dydaktyczne do Komisariat Policji w Poczesnej. Zapoznałam dzieci z trudną i niebezpieczną pracą policjanta, wzbudziłam szacunek dla jego niebezpiecznej pracy. Dzięki tym działaniom Policja ma bliższy kontakt ze szkoła, rozumie potrzeby młodego człowieka, wie w jaki sposób należy rozmawiać z dziećmi na trudne tematy dotyczące grożących im niebezpieczeństw. (zał. nr 4)

Realizując program ekologiczny nawiązałam współpracę z Nadleśnictwem Herby, gdzie dzieci miały możliwość uczestniczenia w "ścieżce dydaktycznej".
Spotkania zaowocowały obustronnie, dzieci zdobyły nowe doświadczenia i wiadomości na temat ochrony środowiska, wpisały się do księgi pamiątkowej. Pracownicy Nadleśnictwa mają pewność, że dzieci są ich godnymi następcami. (staż)
Od 2000 roku do chwili obecnej utrzymuję kontakt z Nadleśnictwem Kłobuck, organizując spotkania dzieci z leśniczym i myśliwym. Podczas spotkań dzieci uczą się samodzielnie wskazywać pozytywne i negatywne aspekty integracji człowieka w środowisko, poznają życie różnych zwierząt i roślin, uczą się szacunku do przyrody. Leśniczy systematycznie i bardzo chętnie współpracuje ze szkoła i moim oddziałem. Otrzymuję czasopisma i kalendarze przyrodnicze. (zał. nr 5)


§ 8. ust.2 pkt.4f


Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.


Sprawozdanie z realizacji wymagań kwalifikacyjnych
wynikających z § 8. ust. 2 pkt.4f

W czasie swojej wieloletniej pracy pedagogicznej starałam się zawsze sumiennie i rzetelnie wykonywać wszystkie zadania wypływające z moich obowiązków i potrzeb szkoły. Praca z dziećmi i dla dzieci daje mi niezmiernie dużo satysfakcji i zadowolenia.
Za swoje osiągnięcia w pracy zawodowej otrzymuję od wielu lat Nagrodę Dyrektora Szkoły. (zał. nr l, 2 , 3, 4)
Otrzymane nagrody i podziękowania ustne są dla mnie motywacją do dalszej pracy i upewniają mnie w przekonaniu, że to co robię, robię dobrze i jest potrzebne.
Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach szkolnych i nie tylko, gdzie zajmują zaszczytne miejsca i wyróżnienia daje mi pewność , że warto poświęcać swój prywatny czas dla moich wychowanków. Osiągnięcia jakie zdobywają moi podopieczni w szkolnych i gminnych konkursach - zajęcie I miejsca, czy zdobycie wyróżnienia w kategorii wiekowej od 4 roku życia do klasy III, jest dla nich wielkim sukcesem.
Przygotowałam dzieci do udziału w:
Ř Międzywojewódzkim Przeglądzie Teatralnym "Jasełka" Wręczyca' 2005 (zał. nr 5)
Ř I,II,III,IV Gminnym Przeglądzie Twórczości Dziecięcej dla Przedszkolaków; recytacja, wspólne malowanie, Konkurs Piosenki Dziecięcej.

Ř Gminnym Konkursie Recytacji Wiersza dla Przedszkolaków
· recytacja wiersza pod hasłem "Przyroda naszym przyjacielem dbajmy o nią" w 2004r. – wyróżnienie, ( zał. nr 6)

· recytacja wiersza pod hasłem "Zachowania proekologiczne w świecie przyrody" , 2003r. – wyróżnienie, (zał. nr 7)
Ř Szkolnym Konkursie Piosenki - II miejsce 2003r. i 2004r. (zał. nr 8)

Ř Szkolnym Konkursie Recytatorskim - II miejsce w 2003r. -
I miejsce w 2004r. (zał., nr 9)

Ř Szkolnym Konkursie na "Najpiękniejszą ozdobę wielkanocną" – II miejsce, 2004r (staż)

Ř Szkolnym Konkursie Kolęd i Pastorałek - II miejsce,2004r.(staż)

Mając doświadczenia związane z przygotowaniem i udziałem w różnych konkursach podjęłam się zadania współorganizatora Gminnego Konkursu Najpiękniejsze Kolędy i Pastorałki, 2004r. Moim celem było zapoznanie dzieci ze zwyczajem śpiewania kolęd i pastorałek, podtrzymywania tradycji świątecznych.(staż)

Realizacja programu ekologicznego skłoniła mnie do podjęcia wyzwania jakim jest zorganizowanie konkursu dla dzieci w wieku przedszkolnym "Międzyprzedszkolnego Turnieju Wiedzy Ekologicznej dla dzieci 4-6 letnich – Gminnego.
Pierwszy – I_- odbył się w 2003r. , a drugi _- II - w 2004r., który pozwolił nauczyć dzieci zdrowej rywalizacji i dał szansę zaistnienia każdemu wychowankowi. Program artystyczny, który rozpoczął turniej przedstawiły dzieci z Oddziału Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Nieradzie. Popularność tego przedsięwzięcia i świadomość, że mogę rozwijać w dzieciach wrażliwość ekologiczną, mobilizuje mnie do dalszego kontynuowania tego pomysłu.


Za przygotowanie i zorganizowanie Międzyprzedszkolnego Turnieju Wiedzy Ekologicznej dla przedszkolaków otrzymałam List Gratulacyjny od dyrektora szkoły. (zał. nr 10)

W zakresu poszerzania działań szkoły od roku 2002 do 2005 wspólnie z koleżanką z oddziału przedszkolnego 6-latków redagowałam gazetkę edukacyjno - informacyjną dla rodziców i dzieci "Z życia oddziałów przedszkolnych" . W ten sposób rozpropagowałyśmy działania edukacyjno – wychowawcze i opiekuńcze wśród rodziców, dziadków i innych osób zainteresowanych sprawami przedszkola. Przyczyną takiego działania było wyjście naprzeciw oczekiwaniom rodziców, odnalezienie szybkiego dotarcia z informacjami dotyczącymi życia w oddziałach przedszkolnych w Szkole Podstawowej w Nieradzie.. W ten sposób pozyskiwałam pieniądze na rzecz szkoły. (staż)

W mojej pracy zawodowej znalazły się działania, które pozwoliły mi zaistnieć wraz z dziećmi, jako nauczyciel, który nie liczy czasu dydaktyczno wychowawczego jako nauczyciel zdający sobie sprawę, że wykonywany zawód nie może się ograniczać tylko do ramowych godzin. Mając na uwadze dobro dzieci i szkoły nie zapominam o własnym zdrowiu i rodzinie, która w życiu każdego człowieka jest bardzo ważna.
Teresa Pala

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie