Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Na wiosennej rabatce

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8077 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

„Na wiosennej rabatce” – rozwiązywanie krzyżówki oraz rozwiązywanie i układanie prostych zadań tekstowych.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA
DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH

Temat zajęcia: „Na wiosennej rabatce” – rozwiązywanie krzyżówki oraz rozwiązywanie i układanie prostych zadań tekstowych.


Cele główne:
· Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych.
· Kształcenie umiejętności rozwiązywania prostych działań matematycznych, rozwiązywania i układania prostych zadań tekstowych.
· Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
- rozpoznać i nazwać kwiaty wiosenne;
- dopasować napis z nazwą kwiatu do właściwego obrazka;
- dokończyć zdanie „Lubię wiosnę bo ...”
- uzupełnić napis brakującą sylabą lub literą;
- ułożyć napis z wykorzystaniem rozsypanki literowej;
- czytać ze zrozumieniem;
- rozwiązać krzyżówkę;
- odczytać hasło będące rozwiązaniem krzyżówki, wyjaśnić je;
- utworzyć zbiór przedmiotów w zakresie liczb 0 – 10;
- ułożyć zbiory przedmiotów zgodnie ze wzrastającą a także malejącą liczbą elementów;
- rozpoznać liczby i cyfry w zakresie 0 – 10 oraz znaki matematyczne: +, - , = ;
- rozwiązać proste działanie matematyczne;
- rozwiązać proste zadanie tekstowe;
- ułożyć proste zadanie tekstowe do podanego działania;
- dostosować ruchy ciała do słuchanego akompaniamentu muzycznego.

Metody/ techniki aktywizujące: metoda werbalna, czynna i oglądowa oraz technika – „Burza mózgów” i zabawy z Pedagogiki zabawy Klanza.
Formy: zbiorowa jednolita, grupowa zróżnicowana, indywidualna.




Przebieg zajęcia

1. Powitanie dzieci podzielonych na zespoły wg posiadanych przez nie sylwet kwiatów (bratek, hiacynt, konwalia, narcyz, tulipan, żonkil). Nauczycielka mówi - witam te dzieci, które mają na bluzce kwiatek, którego nazwa zaczyna się głoską : „b” itd.
2. Nauczycielka zachęca kolejno dzieci, by dokończyły zdanie: Lubię wiosnę bo............... .
3. Rozwiązywanie krzyżówki. Dziecko rzuca kostką, liczba wyrzuconych oczek wskazuje, którą ilustrację ma odsłonić. Dziecko nazywa odsłonięty kwiat dzieli jego nazwę na sylaby przelicza je ( pozostałe dzieci liczbę sylab wyklaskują, wytupują itp.). Następnie odszukuje nazwę kwiatka wśród napisów w odpowiednim polu krzyżówki, uzupełnia ją o brakującą literę lub sylabę albo układa jego nazwę z liter rozsypanki literowej (znajdujących się obok na tablicy).
Po uzupełnieniu wszystkich pól krzyżówki, dzieci odczytują hasło składające się z liter ułożonych pionowo w czerwonym polu, wyjaśniają co ono oznacza.
4. Zbieramy kwiaty – zabawa dydaktyczno-ruchowa. Nauczycielka zwraca uwagę dzieci na rozłożone na podłodze sylwety kwiatów, na których zapisane są różne działania matematyczne. Na każdym z trzech stolików stoi jeden wazon (wazony oznaczone cyframi). Gdy dzieci słyszą muzykę poruszają się zgodnie z nią - maszerują, biegają. Gdy akompaniament milknie wtedy kuka kukułka – dzieci liczą ile razy zakukała, a następnie odszukują i zbierają tylko te kwiaty, na których wynik zapisanego działania jest zgodny z ilością kuknięć kukułki. Kwiaty te wkładają do wazonu z odpowiednią cyfrą – wynikiem działania zapisanego na danym kwiatku.
5. Nauczycielka zaprasza dzieci, by usiadły wokół obręczy zgodnie z posiadanym na bluzce symbolem kwiatka. Zespoły wykonują następujące zadania:

· hiacynty – segregują hiacynty wg kolorów na 3 rabatkach, oznaczając każdą rabatkę odpowiednią cyfrą oznaczającą liczbę znajdujących się na niej kwiatów, a następnie ustawiają rabatki w kolejności od tej, na której znajduje się najmniej kwiatów do tej, na której znajduje się ich najwięcej.
· bratki – segregują bratki wg kolorów na 3 rabatkach, oznaczając każdą rabatkę odpowiednią cyfrą oznaczającą liczbę znajdujących się na niej kwiatów, a następnie układają rabatki w kolejności od tej, na której znajduje się najwięcej kwiatów do tej, na której znajduje się ich najmniej.
· narcyzy – rozwiązują zadanie z treścią, układają do niego działanie i odpowiedź: W kwiaciarni było 10 tulipanów. Ala kupiła 3 tulipany. Ile tulipanów zostało w kwiaciarni?
· konwalie – rozwiązują zadanie z treścią, układają do niego działanie i odpowiedź: Mama dostała od taty 5 narcyzów, a od Ani 3 hiacynty. Ile kwiatków dostała mama?
· tulipany – układają zadanie do działania matematycznego, rozwiązują działanie, układają odpowiedź : 6 + 3 =
· żonkile – układają zadanie do działania matematycznego, rozwiązują działanie i układają odpowiedź: 8 – 4 =
6. Wspólne sprawdzanie wykonania zadań przez kolejne grupy dzieci.
7. Zaproszenie dzieci do wspólnej zabawy tanecznej.
8. Ewaluacja zajęcia:
Dzieci zdejmują z bluzek sylwety kwiatów i zgodnie z indywidualnym odczuciem umieszczają je w wazonie:
„ z wesołą miną” – „podobały mi się zajęcia”;
„ z obojętną miną – „nie mam zdania”;
„ ze smutną miną” – „nie podobały mi się zajęcia”.
9. Nauczycielka podsumowuje zajęcie i dziękuje dzieciom za udział w nim.



Opracowała: mgr Krystyna Kita, nauczycielka Miejskiego Przedszkola Nr 11
w Sosnowcu.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie