Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6481 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Projekt edukacyjny

Zajęcia dodatkowe przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego z matematyki

Wstęp
Zajęcia kierowane są do uczniów klasy IIIa gimnazjum. W zamierzeniu mają stanowić dopełnienie lekcji matematyki, aby dokładniej przygotować ich do egzaminu gimnazjalnego w części przyrodniczo-matematycznej. W całym teście gimnazjalnym, zadań z matematyki jest zdecydowanie najwięcej, warto więc poświęcić trochę czasu by lepiej przygotować się do egzaminu.

Termin realizacji: rok szkolny (wrzesień-kwiecień)
Czas i forma realizacji: jedna godzina tygodniowo, zajęcia pozalekcyjne
Obszar wdrożenia: uczniowie klasy IIIa gimnazjum

Cele główne:
-przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego (część przyrodniczo-matematyczna)
-poprzez kształcenie umiejętności określonych w standardach
-przygotowanie uczniów do wykorzystywanie wiedzy matematycznej przy rozwiązywaniu problemów z zakresu różnych dziedzin kształcenia szkolnego oraz zycia codziennego
-zapoznanie z organizacją egzaminu zewnętrznego

Cele edukacyjne:
-rozwijanie zdolności matematycznych
-utrwalenie przerobionego materiału
-rozwijanie pamięci i umiejętności abstrakcyjnego myślenia oraz logicznego rozumowania
-kształcenie sprawności manualnej
-kształtowanie wyobraźni geometrycznej
-przyswajanie przez uczniów języka matematycznego
-kształtowanie umiejętności komunikowania i argumentowania
-zwrócenie uwagi na ścisłość i precyzję wypowiedzi (zapisu) przy opisie sytuacji i prawidłowości w otaczającym świecie
-rozwijanie osobowości poprzez wyrabianie pracowitości, systematyczności, wytrwałości i dociekliwości
-wyrabianie umiejętności rozwiązywania testów wyboru
-rozwijanie dedukcyjnego myślenia, posługiwania się metodą eliminacji
-rozwijanie twórczego myślenia

Ramowy program pracy:
Materiał jest skorelowany z programem nauczania matematyki w klasach I-III gimnazjum „Matematyka z plusem”, dopuszczonym do użytku szkolnego przez Ministra Edukacji Narodowej (numer dopuszczenia: DKW-4014-139/99)
1.Liczby i działania
2.Obliczenia procentowe
zadania tekstowe
3.Wyrażenia algebraiczne
przekształcanie wyrażeń
wzory skróconego mnożenia
4.Równania i nierówności
zadania tekstowe
5.Układy równań
układy sprzeczne, oznaczone, nieoznaczone
zadana tekstowe
6.Potęgi i pierwiastki
7.Statystyka
analiza danych, czytanie map i wykresów
8.Figury geometryczne
katy, trójkąty, czworokąty
pola figur płaskich
figury geometryczne w układzie współrzędnych
9.Okrąg i koło
kąty w kole
długość okręgu, pole koła
10.Trójkąty prostokątne
zależności w trójkątach o kątach 90, 60, 30 oraz 90, 45, 45
twierdzenie Pitagorasa
11.Wielokąty i okręgi
okręgi wpisane i opisane a wielokącie
wielokąty foremne
12.Przekształcania geometryczne
symetria osiowa i środkowa
przesunięcie o wektor, obrót o kąt
13.Funkcje
zależności funkyjne
funkcja liniowa
interpretacja graficzna układu równań
14.Bryły. Pola i objętość


Warunki realizacji treści programowych:
Aby osiągnąć zamierzone efekty pracy z uczniami nauczyciel powinien:
stosować możliwie różnorodne formy pracy (praca w grupach, dyskusja, konsultacje, „burza mózgów)
dobierać interesujące przykłady zadań i problemów matematycznych pojawiających się w standardach egzaminacyjnych
zadbać o odpowiednią atmosferę i klimat na zajęciach
wzmacniać poczucie satysfakcji i własnej wartości uczniów, motywować ich do dalszej pracy i systematycznego udziału w zajęciach
umożliwić wyrównanie braków w wiedzy i umiejętnościach słabszym uczniom.
Ułożenie treści programowych jest dopasowane do materiału powtarzanego i przerabianego na lekcjach matematyki. Zajęcia dodatkowe mają pełnić rolę uzupełnienia, utrwalenia i uporządkowania wiedzy. Podczas zajęć rozwiązywane są zadania oraz omawiane problemy o różnych poziomach trudności, przeważają jednak zbliżone tematyką i stopniem trudności do zadań pojawiających się na egzaminach gimnazjalnych.
Zajęcia od wrzesień do stycznia przebiegają według kolejności przedstawionej w treściach programowych. Począwszy od lutego aż do egzaminu gimnazjalnego rozwiązywane są zadania tekstowe i otwarte z zakresu całego materiału. Nauczyciel może zmienić kolejność realizacji proponowanych haseł i treści programowych i dostosować je do potrzeb uczniów.

Materiały pomocnicze:
-kart pracy (opracowane przez nauczyciela do każdego z działów)
-testy (opracowane przez nauczyciela dla podsumowania kilku działów)
-podręcznik „Matematyka z plusem” dla klas I-III gimnazjum
-zbiory zadań do podręczników „Matematyka z plusem”
-gotowe testy dostępne na rynku oraz dostępne na stronach portali edukacyjnych

Przewidywane osiągnięcia uczniów:
Uczeń powinien umieć:
-wykorzystywać posiadaną wiedzę do rozwiązywania problemów
-znajdować różne drogi rozwiązań tego samego problemu
-sprawne rozwiązywać testy
-sprawnie rachować
-odczytywać interpretować tabele, wykresy i diagramy

Projekt opracowała: mgr Joanna Jasińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie