Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przebieg lekcji języka niemieckiego w kl.I

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2872 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam przebieg lekcji języka niemieckiego w klasie I, którą przeprowadziłam na zajęciach koła języka niemieckiego dla kl.I w mojej szkole, opracowany zgodnie z założeniami reformy i "Programem nauczania języka niemieckiego dla kl.I-III szkoły podstawowej" nr dopszczenia DKW-4014-7/99.

Typ szkoły: Szkoła Podstawowa
Poziom nauczania: Podstawowy
Liczba godzin tygodniowo: 2 godziny
Data: marzec 2004
Czas trwania jednostki lekcyjnej: 45 minut

Temat: Poznanie nazw wybranych artykułów spożywczych.
( czekolada, ogórek, pomidor, banan, śliwka, pomarańcza, jabłko)


Cel główny:
- wprowadzenie nowych nazw leksykalnych artykułów spożywczych ( die Gurke, die Schokolade, die Banane, die Tomate, die Pflaume, der Apfel, die Orange)
- fonetyczne i receptywne opanowanie wyrazów,

Cele operacyjne:
Uczeń:
- potrafi prawidłowo fonetycznie i intonacyjnie powtórzyć za wzorem,
- potrafi sformułować krótką wypowiedź,
- potrafi porozumieć się w formie pytającej, oznajmującej,
- potrafi nazwać wykonywaną czynność,
- rozumie znane mu nazwy,
- rozumie zadane mu pytania i potrafi prawidłowo zareagować,
- potrafi odczytać znane wyrazy lub proste zdania,
- potrafi przyporządkować obrazek do nazwy
- potrafi przyporządkować kolor ( jego nazwę) do danego przedmiotu

Metody pracy:
- audiowizualna ( prezentacja),
- komunikacyjna ( np. Was esse ich?, „ Co jest w pudełku?” )

Formy pracy:
- cała klasa,
- indywidualna,
- w parach

Środki dydaktyczne:
- Podręcznik i zeszyt ćwiczeń „ Eins, zwei, drei”- L.Halej, M.Kozubska,E.Krawczyk
- ilustracje artykułów spożywczych,
- kartonowe pudełko,
- karty do pracy samodzielnej,
- karty do pracy dodatkowej,
- płyta CD z nagraniem lekcji
- okazy naturalne artykułów spożywczych

Optymalne ustawienie krzeseł:
- praca z klasą w kole,
- praca samodzielna w ławkach


Faza lekcji Czynności nauczyciela i ucznia Formy pracy Planowany
czas


Powitanie klasy



Na powitanie wspólne zaśpiewanie piosenki z ruchem
pt. „Guten Tag, Guten Tag sagen alle Kinder “.
Rozgrzewka językowa- n-l zadaje pytania – uczniowie odpowiadają.
Praca z całą klasą
3 min.


Wprowadzenie


Nauczyciel mówi, jak ważna jest umiejętność poinformowania o tym, co chciałbyś zjeść i pokazuje artykuły spożywcze, których nazwy będą wprowadzone na lekcji.


Praca z całą klasą

2 min.



Prezentacja
( Nauka)




N-ciel wprowadza nazwę jednego artykułu spożywczego np. pomidora ( głośno i wyraźnie wymawia jego niemiecką nazwę – dwukrotnie). Pokazuje trzymaną ilustrację lub okaz naturalny i przekazuje go uczniowi. Ćwiczenie ma charakter dialogu np.:
- Ich esse eine Tomate.
U – Was?
- Eine Tomate.
U- powtarza przy pomocy nauczyciela: Ich esse eine Tamate i podaje następnemu uczniowi.
W podobny sposób wprowadzamy następne nazwy artykułów spożywczych.






Praca z całą klasą





7 min.


Przerwa środlekcyjna

Zabawa pt,” Obstsalat”
Uczniowie przyjmują nazwy poznanych owoców i siadają na krzesełkach kółku. Nauczyciel wymienia nazwę owocu, uczeń wstaje.


Praca z klasą

2 min.


Semantyzacja
( nauka)



Nauczyciel rozkłada ilustracje artykułów na stole i pyta: Was esse ich? Uczniowie odpowiadają przy ewentualnej pomocy nauczyciela z jednoczesnym pokazywaniem artykułów.
Ich esse……

Praca z klasą

7 min.


Faza ćwiczeń
(nauka)


Odgadywanie: „ Co jest w pudełku?”
Do kolorowego, niewielkiego pudełka nauczyciel wkłada jeden z artykułów spożywczych tak , aby uczniowie nie widzieli i prosi o odgadnięcie, co jest w pudełku.
Uczniowie biorą pudełko do ręki i odgadują co to może
Być, jakie odgłosy wydaje przedmiot znajdujący się w środku.

Praca z całą klasą

2 min.


Faza ćwiczeń
( praca własna)


Praca własna ucznia.
Zadania z zeszytu ćwiczeń ( str.46 i 47) polegające na narysowaniu usłyszanych warzyw lub owoców ( rozumienie ze słuchu), odszukiwanie poznanych warzyw i owoców na obrazku, łączenie wyrazów z odpowiednimi obrazkami.
Ćwiczenie z kasetą ( wykonujemy jako pierwsze), pomoc nauczyciela.


Praca indywidualna


6-9min.


Faza ćwiczeń
( nauka)



Pokazanie karty pracy z obrazkami warzyw i owoców. Przeczytanie przez nauczyciela zdań występujących pod obrazkami. Wspólne przeczytanie przez dzieci, grupowe czytanie zdań, indywidualne czytanie ( korekta wymowy przez nauczyciela).
Praca zbiorowa,
grupowa i indywidualna

4 min.

Faza ćwiczeń
( przerwa)


Lepienie z plasteliny poznanych artykułów spożywczych.
Po zakończeniu pracy uczniowie wymieniają po niemiecku nazwy ulepionych artykułów.
Praca indywidualna

6 min.


Zadanie domowe


Wyjaśnienie zadania domowego: ćwiczenie polegające na pokolorowaniu poznanych owoców na karcie pracy.

wyjaśnienie

2 min.

Czas wolny


Wspólne zaśpiewanie znanych piosenek:
„ Eins, zwei, drei…”, „ Das esse ich gern”.
Cała klasa
W miarę wolnego czasu



Przygotowała:
Izabela Orłowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie