Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Szukamy sposobów na zatrzymanie lata

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3090 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to scenariusz zająć zintegrowanych opracowany w oparciu o pakiet podręczników Wesoła Szkoła. Przeznaczony do klasy pierwszej. Dotyczy wprowadzenia litery o, O w oparciu o analizę i syntezę wyrazu OSA.

1. Temat kompleksowy: Ja to umiem, ja to wiem.
2. Temat dzienny: Szukamy sposobów na zatrzymanie lata.
3. Aktywności: polonistyczno- społeczna, motoryczno-ruchowa,
4. 4 godziny zajęć zintegrowanych
5. Umiejętności i efekty wychowawcze- uczeń:
- uważnie słucha i przeżywa treść wiersza
- zestawia treść wiersza z ilustracją w podręczniku
- dokonuje analizy i syntezy wyrazów z literą „o” w różnych pozycjach
- rozpoznaje i pisze poprawnie literę „o” w liniaturze
- respektuje przyjęte zasady gier i zabaw

6. Aktywność polonistyczno- społeczna

T: Zestawienie wiersza pt. „ Jak zatrzymać lato” z ilustracją w podręczniku. Wprowadzenie litery o ,O- w oparciu o analizę i syntezę wyrazu „osa”.

A. Omówienie poprawionych kart pracy. Przypomnienie poznanych samogłosek.
B . Rozmowa z dziećmi na temat ich ulubionych pór roku- uzasadnianie własnego zdania.
C. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat treści wysłuchanego wiersza pt. „ Jak zatrzymać lato”. Zestawienie treści wiersza z oglądaną w podręczniku ilustracją ( s.22-23).
D. Czytanie tekstu z podręcznika w celu zweryfikowania spostrzeżeń i wypowiedzi dzieci.
E. Udzielanie odpowiedzi na pytania postawione w tekście.
F. Zabawa improwizowana w parach pt. „ Opędzamy się od natrętnej osy”.
G. Analiza i synteza wyrazu podstawowego-osa oraz wyodrębnianie „o” do nauki pisania.
- układanie wyrazu z liter alfabetu ruchomego
- zaznaczanie go za pomocą samogłosek i spółgłosek w postaci kolorowych nakrywek
- mówienie wyrazu głoskami i w całości
- wypowiadanie głosek, które słychać na początku, w środku i na końcu wyrazu
H. Dzieci w podobny sposób dokonują analizy i syntezy wyrazów: oset, Ola, motyl, dom.
I. Nauka pisania litery o, O.
- pokaz litery „o” drukowanej i pisanej w dużym formacie
- pokaz sposobu pisania litery „o” przez nauczyciela na tablicy
- kreślenie pod kierunkiem nauczyciela litery „o” palcem w powietrzu, gumką na ławce
- szukanie w karcie pracy 19 „o” pisanego i „o” drukowanego
- zwrócenie uwagi na sposób pisania małej i wielkiej litery „o” w liniaturze( nauczyciel wskazuje dzieciom liniaturę i kierunek pisania litery)
- pisanie litery w powiększonej liniaturze po śladzie i bez
- pisanie litery w znormalizowanej liniaturze ( w zeszytach)
J. Ćwiczenia ruchowe – nauczyciel mówi różne wyrazy. Jeśli w wyrazie jest litera „o” uczniowie wykonują przysiad, jeśli jej nie ma uczniowie wstają na palcach i wyciągają ręce w górę.
K. Ćwiczenia w analizie i syntezie głoskowej i sylabowej wyrazów z literą „o”. Rozpoznawanie litery pisanej. (karta pracy 19,ćw. 1, 2).
L. Czytanie sylabami nazw obrazków i łączenie ich z modelem budowy dźwiękowej wyrazów oraz pisanie litery w określonej pozycji- pod kierunkiem nauczyciela ( karta pracy 19,ćw. 3)
G. Zadanie pracy domowej- karta pracy 19, ćw. 4 oraz czytanie tekstu z podręcznika s.22

7. Aktywność motoryczno-ruchowa
T: Ćwiczenia kształtujące poprawną sylwetkę ciała przy użyciu szarf- zabawy improwizowane.


8. Środki dydaktyczne:
„Wesoła szkoła” podręcznik kl. 1, s.22-23
„ Wesoła szkoła” karty pracy 19, część 1, kl.1,
alfabet ruchomy,
wiersz
„ Jak zatrzymać lato”

JUŻ OD RANA APARATEM ADAM ZDJĘCIA ROBI.
CHCE ZATRZYMAĆ CIEPŁE LATO, KTÓRE JUŻ ODCHODZI.
JAK ZATRZYMA LATO OLA? OTO JEST PYTANIE.
ONA W OBRAZ LATO WŁOŻY, POWIESI NA ŚCIANIE.
KIEDY PRZYJDZIE MROŻNA ZIMA, DOM OKRYJE ŚNIEŻNA SZATA.
MIŁO BĘDZIE WZIĄĆ Z ALBUMU FOTKĘ GORĄCEGO LATA.
KIEDY PRZYJDZIE SŁOTNA JESIEŃ , ŚCICHNIE OS BRZĘCZENIE.
LATO BARWNE NA OBRAZKACH, SPOJRZY JAK MARZENIE.

9. Metody: słowna, oglądowa, pokaz, zabawy improwizowane, praktyczna
10. Formy: grupowa, indywidualna zróżnicowana
11. Uwagi:

Opracowała:
mgr Ewa Gańska
ZSP nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
w Świnoujściu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie