Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Czasami czujemy się źle

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5758 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam kolejny scenariusz zajęć wychowawczych, spotkanie 3. dział: Odpowiedzialność za uczucia i działania.

Scenariusz 3 z 4
Blok tematyczny: Odpowiedzialność za uczucia i działania

Temat: Czasami czujemy się źle.

Spotkanie 3: Zazdrość.

Cel operacyjny: Uczniowie będą wyrażać swoje uczucia i dyskutować o tym, jak je zmieniać.

Cele szczegółowe – uczeń potrafi:
- wysłuchać w skupieniu czytanego opowiadania,
- prawidłowo formułować odpowiedzi na stawiane pytania,
- wymieniać się swoimi spostrzeżeniami i uwagami odnośnie postępowania bohaterów,
- oceniać postępowanie fikcyjnych bohaterów opowiadania.

Przebieg zajęć
1. Dzieci siadają wygodnie na podłodze.
2. Nauczyciel czyta opowiadanie pt. „Zazdrość”.

Państwo Kowalscy mieli dużego, starego psa o imieniu Reks. Kochali go wszyscy – Andrzej, Irenka, a także pan i pani Kowalska.
Pewnego dnia przed ich domem zatrzymał się samochód. Wysiadł z niego mężczyzna niosący duży kosz. Dzieci patrzyły zaciekawione, gdy mężczyzna otwierał koszyk. Co za niespodzianka! Próbował się z niego wygramolić mały, tłusty szczeniak. Andrzej i Irenka wiedzieli, że to prezent dla nich. Przekomarzali się wzajemnie. „Niech Pan da go mnie!” – krzyczały jedno przez drugie. Każde z nich chciało potrzymać w ramionach wiercącego się szczeniaka. Wkrótce wrócił z pracy pan Kowalski i dzieci opowiedziały mu o niespodziance. Dopiero w tym momencie wszedł Reks machając swoim pięknym ogonem w geście przyjacielskiego pozdrowienia. Stanął przy koszyku i warknął na malucha pokazując wszystkie kły. Szczeniak skulił się w kącie koszyka. „Biedny stary Reks – powiedziała pani Kowalska – jest zazdrosny”.

3. Przeprowadzamy dyskusję nad opowiadaniem zadając dzieciom pytania.

Przykłady pytań:
- Co zdarzyło się w tym opowiadaniu?
- Jak się czuł Reks? Dlaczego?
- Jak czuł się szczeniak? Dlaczego?
- Jak czuły się dzieci?
- Czy wolałbyś być starym psem czy szczeniakiem?
- Co, twoim zdaniem, zrobił Reks, gdy poczuł się zazdrosny?
- Co mógłby zrobić zamiast tego?

4. Prosimy dzieci, by opisały sytuację ze swego życia, gdy one były zazdrosne. Pytamy je, jak się wtedy czują i jak się zachowują?

Uwaga! Uświadamiamy dzieciom, że najprostszym i najzdrowszym sposobem zachowania jest mówienie innym ludziom o swoich uczuciach.

5. Proponujmy dzieciom odegranie krótkich scenek, w których zaproponują, jak poradzić sobie z zazdrością. W tym celu dzieci dobierają się w małe grupki i przygotowują się do pokazów.
6. Scenki w wykonaniu dzieci nagradzane oklaskami.


Elżbieta Rzeźnicka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie