Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Bajka jako stymulator rozwoju społecznego dziecka niepełnosprawnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 776 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Bajka jako stymulator rozwoju społecznego dziecka niepełnosprawnego intelektualnie

     O zaletach głośnego czytania dzieciom wiele już napisano . Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że głośne czytanie ma wiele zalet: przede wszystkim uczy i wychowuje.
     Ja także jako nauczyciel i wychowawca dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i znacznym zdawałam sobie sprawę z zalet głośnego czytania dlatego formalnie włączyłam się do akcji akcji " CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM". W zarysie tak wyglądały zaplanowane i realizowane przez mnie i moje koleżanki działania w ramach akcji.
     We wrześniu 2005 r rozpoczęliśmy realizację akcji " CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM", akcją objęte były dzieci z zespołów edukacyjno -terapeutycznych w wieku od 10 do 15 lat.
     Ustalono harmonogram działań i nawiązano współpracę z Biblioteką Miejską

  • każda środa tygodnia :głośne czytanie dzieciom przez nauczyciela wybranej bajki – dostosowanie dziennego ośrodka pracy do treści bajki
  • każdy piątek : wyjście do Biblioteki Miejskiej – słuchanie bajki czytanej przez zaproszonego gościa lub bibliotekarkę
Imprezy podsumowujące
  • wystawa prac plastycznych naszych wychowanków inspirowana bajkami
Miejska Biblioteka Publiczna – GALERIA
  • wystawa prac plastycznych – hol główny szkoły
  • bal karnawałowy " postacie z bajek"- konkursy
     Jesteśmy już po ponad półrocznej działalności w ramach akcji. Dlatego pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
     Wszyscy, którzy pracują z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie wiedzą, że na efekty swojej pracy trzeba czasem długo czekać – także niektóre dobrodziejstwa wynikające z głośnego czytania dzieciom będą zauważone może dopiero po latach pracy. Zapewnia was jednak, ze już dziś po zaledwie półrocznej działalności wiem – że warto dzieciom czytać, zapraszać gości do wspólnego czytania, wychodzić z dziećmi poza teren szkoły, promować ich wytwory.
     To nic , że czasem są rozkojarzone, że nie potrafią od zaraz zapamiętać imion bohaterów bajek, tytułu czytanej bajki.
     Potrafią za to prawidłowo zachować się w miejscu publicznym, wiedzą co to jest biblioteka, chętnie sięgają po ksiązki ( i nie ważne że lubią najbardziej te z obrazkami), potrafią współczuć lub cieszyć się razem z bohaterami bajek.
      Najważniejsze jest przecież to, że doświadczają takich uczuć jak duma, zadowolenie. Moje dzieci widząc, jak inni podziwiają ich wytwory plastyczne wprost promieniały, były radosne i szczęśliwe. Teraz nie boją się już otwierać na nowe doświadczenia, są ufne i pełne wiary w swoje możliwości.
     Nie zapominajmy także o rodzicach, im także potrzebne jest poczucie dumy z własnego dziecka, jak każdy rodzic chcą się pochwalić jego osiągnięciami.

Jolanta Wrona
nauczyciel oligofrenopedagog

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie