Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Projekt zajęć dla dorosłych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3025 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam trójczłonowy cykl zajęć dla kandydatów na rodzinę zastępczą wg własnego autorstwa. Być może pozwoli to komuś przybliżyć i dokładniej zgłębić problem.

Projekt zajęć dla dorosłych

Opracowała: Małgorzata Dobroć

Planowane 3 zajęcia:
Tematy zajęć:

• T I : Funkcjonowanie rodziny zastępczej – teoria.

• T II : Funkcjonowanie rodziny zastępczej – praktyka.

• T III : Warsztaty zajęciowe.

TEMAT I : Funkcjonowanie rodziny zastępczej – teoria.

CELE :
1. Cel społeczno – organizacyjny - zrozumienie problemu i wyrobienie właściwych postaw.

2. Cel dydaktyczny:
• Wiedza – zapoznanie z funkcjonowaniem rodziny zastępczej,

• Postawy – uświadomienie potrzeby opieki nad dziećmi, uczulenie na problemy wychowawcze, dążenie do osiągnięcia właściwych postaw, uświadomienie trudności,


• Umiejętności – wdrożenie do pełnienia roli rodzica zastępczego, przygotowanie do praktycznego działania.

3. TYP ZAJĘCIA: zajęcia przygotowano dla kandydatów na rodzinę zastępczą. Są to zajęcia wprowadzające, mające na celu przygotowanie rodziców do pełnienia wybranej roli społecznej.
4. UCZESTNICY – kandydaci na rodzinę zastępczą ( dorośli)
5. CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 2 godziny
6. ZASTOSOWANE METODY:
• Werbalne :
• Prelekcja wygłoszona przez dyrektora Ośrodka Adopcyjnego;
• Pogadanka rodziców adopcyjnych mających doświadczenie w w/w zakresie;
• Film o funkcjonowaniu jednej z rodzin zastępczych.
7. MATERIAŁY:
• Film;
• Test.
8. LITERATURA:
L. Kawula, „Pedagogika rodziny”
„Dydaktyka rodziny”
M. Ziemska „ Postawy rodzicielskie”
Scenariusz zajęcia:
I
1.Prelekcja dyrektora Ośrodka Adopcyjnego.
2.Pogadanka.
II
1.Film o funkcjonowaniu rodziny zastępczej.
2.Wypełnienie testu.

TEMAT II : Funkcjonowanie rodziny zastępczej – praktyka.
CELE:
1. Cel społeczno – organizacyjny – zapoznanie z funkcjonowaniem rodziny zastępczej.
2. Cel dydaktyczny:

• Wiedza – wzbogacenie wiedzy o funkcjonowaniu rodziny zastępczej w praktyce;
• Postawy – przełamanie dotychczasowych przekonań i stereotypów o funkcjonowaniu rodzin zastępczych.;
• Umiejętności – przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania jako rodzica.
3. TYP ZAJĘCIA – zajęcie dla dorosłych.
4. UCZESTNICY – kandydaci na rodzinę zastępczą ( dorośli).
5. CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 3 godziny
6. ZASTOSOWANE METODY:
• Aktywizujące
• sytuacyjna;
• dyskusja kierowana.
7. Literatura – patrz Temat I.
Scenariusz zajęcia:
Zajęcie nietypowe- czynne uczestnictwo w życiu rodziny zastępczej, gry, zabawy, dialogi, dyskusje.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie