Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Turniej Wiedzy Zdrowotnej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3659 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz imprezy o tematyce zdrowotnej kierowany jest do uczniów klas I - III szkoły podstawowej. Można go zrealizować w kwietniu - miesiącu kultury zdrowotnej.

Cele:
  • Rozumienie potrzeby dbania o własne zdrowie, zachowania zasad higieny osobistej, higieny otoczenia i spożywania posiłków.
  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w nagłych wypadkach.
  • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego spędzania wolnego czasu i aktywnego wypoczynku.
  • Dostrzeganie wpływu spożywania warzyw i owoców na zdrowie ludzi.
Realizatorzy:
    3 – osobowe drużyny z klas I – III.
Turniej wiedzy zdrowotnej dla kl. I – III
„Recepta na zdrowie”.

Polecenia do wcześniejszego przygotowania dla każdej klasy:
  1. Wykonanie piosenki o tematyce zdrowotnej; ocenie podlega:
    • dobór piosenki
    • znajomość tekstu
    • wykonanie, wrażenia artystyczne
  2. Wykonanie albumu pt. „Recepta na zdrowie” - wystawa prac podczas turnieju; ocenie podlega:
    • czy są prace całej klasy(każde dziecko wykonuje jedną kartkę albumu),
    • podział na rozdziały:
      1.zdrowe odżywianie; 2.higiena osobista; 3.sport, gimnastyka, ruch
    • wykonanie, estetyka prac
      Polecenia dla drużyn 3 – osobowych:
  3. Rozpoznawanie owoców po smaku przy zasłoniętych oczach
    • każde dziecko z drużyny rozpoznaje jeden owoc (jabłko, gruszka, banan, mandarynka, kiwi, ananas)
  4. Rozpoznawanie warzyw po dotyku
    • każde dziecko z drużyny rozpoznaje jedno warzywo znajdujące się w woreczku, dziecko ma zasłonięte oczy
    • warzywa: marchewka, rzodkiewka, ogórek, cebula, burak, pomidor
  5. Warzywa i owoce – zagadki
    • klasa I – Napisz rozwiązania zagadek.
      Ma długi czerwony korzeń i zielony warkoczyk - .....................................
      Twarda, okrągła i zielona głowa, złożona z liści - .....................................
      Gdy ją rozbierali, to nad nią płakali - ...............................................
      Wyrasta z cebuli i jest zielony - ........................................
      Ma gruby brzuszek i ogonek mały, będzie z niego barszczyk doskonały - ..............................
    • klasa II – Wyszukaj i zaznacz w tekście ukryte warzywa i owoce.
      Ola ma dobry humor, Ela się smuci.
      Wiosna to wesoła pora roku.
      Jaki widny pokój!
      Przyszedł w gości Jan, a nas nie ma.
      Pasmo gór eksponuje się okazale.
    • klasa III – Rozszyfruj owoce i warzywa ukryte w imionach i nazwiskach.
      OLA MER
      ALA PERKA
      SONIA KWIRZB
      ROMA APACZAŃ
      ELA BUC
  6. Czy wiesz, jak dbać o zdrowie? – wskazywanie prawidłowej odpowiedzi
    • drużyny losują po 3 pytania i zakreślają prawidłowe odpowiedzi
    Załącznik 1
  7. Podkreśl produkty przyjazne dla zębów.
    jabłko
    czekolada
    cukierki
    marchewka
    słone paluszki
    mleko
    ciastka
    rzodkiewka
  8. kl. I i II Hanię boli ząb. Ewa jest przeziębiona, a Jacek źle widzi z ostatniej ławki.
    kl. III Hanię boli ząb. Ewę boli gardło, a Jacek źle widzi z ostatniej ławki.
    Napisz, do którego lekarza powinno udać się każde z dzieci.
    LARYNGOLOG PEDIATRA CHIRURG STOMATOLOG OKULISTA
    ..................... .................. .......................... .................... .......................
  9. Podaj numery telefonów:
    pogotowie ratunkowe - ........................................
    straż pożarna - ....................................
    policja - ..................................
  10. Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej.
    • kl. I: Kto myje zęby, ten nie ma próchnicy.
    • kl. II: Higiena osobista to dbałość o własną czystość i zdrowie.
    • kl. III: Używając często pasty i szczoteczki do zębów zapobiegasz próchnicy.
    Podliczenie punktów, wręczenie nagród zwycięzcom.
ZAŁĄCZNIK 1
  1. Janek przewrócił się na podwórku. Zdarł skórę na kolanie i zabrudził ranę piaskiem.
    Co powinien zrobić?
    1. usztywnić nogę na kilka dni
    2. natychmiast przykleić plaster z opatrunkiem
    3. przemyć ranę i posmarować jodyną
  2. W jaki sposób najlepiej uchronisz się przed chorobami zakaźnymi?
    1. przez jedzenie smacznych pokarmów
    2. przez szczepienia ochronne
    3. przez ciepłe ubieranie się
  3. Ala podczas zmywania naczyń przypomniała sobie, że w telewizji zaczyna się ciekawy film. Pobiegła do pokoju włączyć telewizor. O czym powinna pamiętać przed włożeniem wtyczki do gniazdka?
    1. o starannym wytarciu rąk
    2. o zaciemnieniu pokoju
    3. o wywietrzeniu pokoju
  4. Dzieci na wsi idą poboczem drogi do szkoły. Którą stroną drogi wolno im chodzić?
    1. tylko prawą stroną
    2. tylko lewą stroną
    3. można lewą i prawą stroną
  5. Który zestaw pokarmów jest najlepszy na śniadanie?
    1. mleko, ser, rzodkiewka, sałata, chleb razowy, masło, jabłko
    2. herbata, ciastko, chrupki, jasne pieczywo, masło, wędlina, cukierki
    3. zimny napój, słodka bułka, wędlina, masło, dżem, baton
  6. Chorobami brudnych rąk nazywamy:
    1. choroby spowodowane przez drobnoustroje znajdujące się na brudnych owocach
    2. choroby spowodowane przez drobnoustroje występujące na brudnych rękach
    3. drobnoustroje znajdujące się w powietrzu
  7. Najzdrowszym sportem jest:
    1. karate
    2. boks
    3. bieganie i pływanie
  8. Ćwiczenia gimnastyczne:
    1. wzmacniają mięśnie
    2. wykonujemy raz w tygodniu
    3. tylko ćwiczenia na świeżym powietrzu przynoszą korzyści
  9. Kiedy przebywamy na świeżym powietrzu?
    1. lepiej nie wychodzić z domu w pochmurny, deszczowy dzień
    2. wychodzimy z domu tylko z koleżanką lub z kolegą
    3. należy codziennie przebywać na świeżym powietrzu
  10. Poprawna pozycja przy odrabianiu lekcji jest wówczas, gdy:
    1. leżysz wygodnie
    2. siedzisz prosto przy biurku
    3. siedzisz zgarbiony
  11. Najlepiej jest uczyć się w pomieszczeniu, gdy jest ono:
    1. dobrze oświetlone, wywietrzone, panuje cisza
    2. wywietrzone i głośno gra muzyka
    3. dobrze oświetlone, dochodzi hałas z placu zabaw
  12. Czynny odpoczynek to:
    1. czytanie książek
    2. leżenie na kocu w cieniu drzewa
    3. bieg po ścieżce zdrowia
  13. Pierwsze śniadanie:
    1. można go nie jeść
    2. jest ważne, ponieważ dostarcza energii do działania
    3. jest ważne tylko w zimie
  14. Jak często powinniśmy myć ręce?
    1. przed jedzeniem i przed snem
    2. co pół godziny
    3. przed jedzeniem, odrabianiem lekcji, snem, po wyjściu z toalety
  15. Dlaczego należy stosować gimnastykę poranną?
    1. bo będziemy prawidłowo funkcjonować przez cały dzień
    2. bo ćwiczenia te pobudzają mięśnie, uaktywniają pracę płuc i poprawiają krążenie krwi
    3. bo jest to dobra zabawa
  16. W jakich produktach znajduje się najwięcej witamin?
    1. surowe owoce
    2. gotowane warzywa
    3. mleko, tran
  17. Dlaczego nie można długo przebywać na słońcu?
    1. bo zbyt mocno się opalimy
    2. długie pozostawanie na słońcu prowadzi do powstawania piegów
    3. grozi udarem cieplnym lub poparzeniem ciała
  18. Jak rozumiesz powiedzenie: „Noś właściwe ubranie”?
    1. trzeba dostosować się do panującej pogody i czasem zmienić je w ciągu dnia
    2. ubranie dostosowujemy do aktualnej mody
    3. ubieramy się wygodnie w to, co lubimy
opracowała: Hanna Słoń

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie