Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test z Technologii tekstyliów i skór dla klasy II Liceum-kreowanie ubiorów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1333 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test został przygotowany dla klasy drugiej Liceum Profilowane- kreowanie ubiorów z przedmiotu Technologia tekstyliów i skór. Obejmuje dział wytwarzanie wyrobów odzieżowych. Opracowując test korzystałam z następującej literatury: M. Bujalski, St. Jurek, M. Porycki- "Krawiectwo" oraz z tłumaczenia P. Samek "Krawiectwo- techologia". Zachęcam wszystkich nauczycieli z tej branży do wykorzystania przygotowanego testu. Dziękuję.

TECHNOLOGIA TEKSTYLIÓW I SKÓR - LICEUM PROFILOWANE
Profil- kreowanie ubiorów



Test sprawdzający wiadomości - TECHNOLOGIA TEKSTYLIÓW I SKÓR
KL.II LP

DZIAŁ- Wytwarzanie wyrobów odzieżowych


1. Odzież szyta na miarę to:

a) dopasowana do figury określonego klienta
b) wytwarzana przy użyciu najnowszych maszyn i urządzeń
c) wytwarzana przez dłuższy okres czasu
d) dopasowana do wymiarów przeciętnych

2. Odzież szyta konfekcyjnie to:

a) odzież tańsza
b) wytwarzana w dużych zakładach odzieżowych
c) odzież masowa według wymiarów z tabeli
d) odzież luzna

3. Do maszyn specjalnych wykańczalniczych zaliczamy:

a) owerloki, dziurkarki, podszywarki
b) guzikarki, ryglówki, dziurkarki, owerlok
c) hafciarki, fastrygówki
d) dziurkarki, owerloki, fastrygówki


4. Maszyna podstawowa jest zbudowana:

a) głowicy, stopki, pedała
b) wału głównego, chwytacza, igły
c) podstawy, stołu, wału głównego
d) głowicy , podstawy, stołu

5. Igła jest zbudowana z :

a) uchwytu, podcięcia, ostrza
b) uchwytu, trzonu, ostrza, ucha
c) rowka długiego, krótkiego, ostrza, uchwytu
d) ucha, trzonu, stożka


6. Dopisz brakującą fazę powstawania ściegu

I. przebicie igły przez tkaninę
II. .....................................................................................................................
III. chwytacz wchodzi w pętlę nitki górnej, przerzuca przez bębenek
IV. podciągnięcie nitki górnej, zaciśnięcie pętli, wprowadzenie obu nitek w tkaninę


7. Mechanizmy maszyny stębnówki to:

- ..............................................................
- ...............................................................
- wału głównego
- ..............................................................
- chwytacza
- .............................................................
- ..............................................................
- stopki


8. Maszyna wieloczynnościowa to maszyna, która prócz ściegu prostego wykonuje ........................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
........................................................................................................................................


9. Oprzyrządowanie stosujemy w celu:

a) wykonania czynności ręcznych
b) wykonania specjalnych operacji
c) szycia na maszynie
d) usprawnienia pracy


10. Do oprzyrządowania zaliczamy:

a) linijki, stopki, prowadniki, lamowniki, zwijacze
b) prowadniki, igły, transporter, ekierki
c) zwijacze, kątowniki, prostownice, szpilki
d) stopki, lamowniki, płytki ściegowe, igły


11. Wymień rodzaje poznanych ściegów maszynowych:


a) stębnowy dwunitkowy, zygzak, dwugłowy trzynitkowy
b) łańcuszkowy, kryty, pokrywający
c) stębnowy dwunitkowy, łańcuszkowy, obrzucający trzynitkowy, łańcuszkowy kryty
d) zygzak, pokrywający, obrzucający

12. Cechy charakterystyczne ściegu obrzucającego to:


a) kolorowy, trwały, pięcionitkowy
b) odmienność, ochrona, łączenie
c) łączy, obrzuca, upiększa
d) rozciągliwy, trwały, łączy i wykańcza


opracowała: mgr Bogumiła Podkanowicz
nauczyciel przedmiotów zawodowych
w Zespole Szkół Nr 1im. Władysława Orkana
w Nowym Targu.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie