Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Brać czy dawać

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 791 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcji dotyczy swobodnych wypowiedzi na temat: Brać czy dawać na podstawie doświadczeń i cicho czytanego tekstu pt. „Pięknie żyć” w związku z mikołajkami. Samodzielne redagowanie zdań o tym, jak należy postępować, by być lubianym przez innych. Działalność charytatywna, nazwy i symbole organizacji charytatywnych.

Scenariusz opracowała: Jolanta Żukowska

BLOK TEMATYCZNY: Pięknie żyć
TEMAT DNIA: Brać czy dawać

Zapis w dzienniku:
Zabawy i gry z piłkami koszykowymi. Podania i chwyty oburącz. Dodawanie w zakresie 1000 – rozwiązywanie zadań rozmaitych. Działalność charytatywna, nazwy i symbole organizacji charytatywnych. Swobodne wypowiedzi na temat: Brać czy dawać na podstawie doświadczeń i cicho czytanego tekstu pt. „Pięknie żyć”. Samodzielne redagowanie zdań o tym, jak należy postępować, by być lubianym przez innych.

Umiejętności kluczowe:
Uczeń:
· czyta cicho ze zrozumieniem,
· efektywnie współpracuje w grupie.
Umiejętności szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi powiedzieć kilka zdań na temat przeczytanego tekstu,
- zna nazwę dowolnej organizacji charytatywnej,
- zna zasady pisowni nazw organizacji,
- układa kilka zdań na podany temat,
- umie wypowiadać się na podany temat,
- układa hasła zachęcające do brania udziału w akcjach charytatywnych,
- rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela,
- potrafi współpracować w grupie,
- rozwiązuje zadania z treścią,
- wyróżnia w liczbie jedności, dziesiątki, setki,
- dodaje liczby w zakresie 1000 sposobem pisemnym z przekraczaniem progu dziesiątkowego,
- porządkuje liczby według podanego klucza,
- stosuje kolejność wykonywania działań,
- zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych.


Metody:
rozmowa, praca z tekstem, działalność praktyczna, gry dydaktyczne
Formy pracy:
zbiorowa, grupowa, grupowa zróżnicowana, indywidualna.

Środki dydaktyczne:
- dodatkowe karty pracy,
- łamigłówki matematyczno – słowne,
- podręcznik, ćwiczenia, (J. Białobrzeska „Ja, Ty – My”)
- znaczki do podziału na grupy, kulki do punktacji,
- piłki,

Przebieg zajęć:
1. Powitanie.
2. Zabawy i gry z piłkami koszykowymi. Podania i chwyty oburącz.
· Zbiórka
· Zabawa orientacyjno – porządkowa
· Zabawy z piłkami: toczenie, podrzucanie, kozłowanie
· Rzuty do kosza
· Zabawa uspokajająca
· Zbiórka, omówienie zajęć ruchowych, pożegnanie
3. Zapoznanie z celami zajęć.
4. Rozwiązywanie rozmaitych zadań matematycznych i ułożenie hasła: CZEKAJĄC NA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA…
· Podział na grupy poprzez losowanie kolorowych bucików, ustalenie zasad pracy w grupach. (po każdym prawidłowo wykonanym zadaniu n – l nagradza grupę punktami, punkty można otrzymać również za zgodną i cichą pracę).
· Rachunek pamięciowy:
Þnauczyciel podaje liczbę i prosi o wskazanie, jaka jest cyfra setek, dziesiątek, jedności; uczniowie wskazują odpowiednią cyfrę podnosząc do góry właściwy lizak matematyczny,
Þuczniowie samodzielnie obliczają przykłady z zastosowaniem kolejności wykonywania działań, porządkują wyniki rosnąco i odczytują część hasła – wyraz „czekając”, wspólnie wybierają go spośród kilku i wklejają w kontury Mikołaja.
· Obliczenia sum sposobem pisemnym: każdy uczeń wykonuje dodawanie liczb, podkreśla wyraz z odpowiadającym mu wynikiem, wspólnie z kolegami z grupy wybiera kolejną część hasła i wkleja ją w kontury Mikołaja.
· Samodzielne rozwiązanie zadania: uczniowie rozwiązują zadanie proste, podkreślają wyraz z odpowiadającym mu wynikiem, wspólnie wybierają część hasła spośród kilku i wklejają w kontury Mikołaja (uczniowie pracujący szybciej dodatkowo otrzymują karty pracy z zadaniem złożonym).
· Wspólne układanie treści zadania i rozwiązania z przygotowanych części: uczniowie czytają paski z fragmentami zadania i jego rozwiązania, wybierają i wklejają zadanie, wybierają kolejny człon hasła i umieszczają go w kontury Mikołaja.
· Odczytanie powstałego hasła, próba dokończenia zdania „Czekając na Świętego Mikołaja…”; uczniowie piszą na kartce własne propozycje na dokończenia zdania.

Przerwa śniadaniowa
5. Ciche czytanie tekstu pt. „Pięknie żyć” (Podręcznik s. 144)
6. Swobodne wypowiedzi na temat: „Brać czy dawać” na podstawie czytanego tekstu i własnych doświadczeń.
7. Samodzielne redagowanie zdań o tym, jak należy postępować, by być lubianym przez innych (Ćwiczenie część 2, ćw. 2 s. 61).
8. Poznanie organizacji charytatywnych, ich nazw i symboli oraz zasad, którymi kierują się w swojej działalności (Podręcznik s.145).
9. Samodzielne lub na podstawie rozsypanki wyrazowej układanie haseł zachęcających do udziału w akcjach charytatywnych (praca indywidualna zróżnicowana).
10. Zadanie pracy domowej.
11. Ewaluacja zajęć, pożegnanie.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie