Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ratuj przyrodę, bo zginiesz razem z nią

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1847 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Realizacja projektu ma na celu ukazać uczniom klas I-VI piękno otaczającego ich świata i czynniki, które powodują degradację środowiska naturalnego. Ma nakłonić ucznia poprzez rożne formy działania do obrony planety Ziemi. Uczeń ma pokazać, w jaki sposób chroni przyrodę – planetę Ziemię.
Cel ogólny:
  • Wszechstronny rozwój postaw uczniów w zakresie przyrody i ekologii.
  • Uwrażliwienie uczniów, że piękno otaczającego ich świata zależy od nich samych.
Cele szczegółowe:
wiadomości:
  • poznawanie nowych zjawisk i utrwalanie zdobytej wiedzy z zakresu przyrody i ekologii.
umiejętności:
  • Wyraża pozytywny stosunek do przyrody go otaczającej.
  • Ma poczucie odpowiedzialności za postępowanie wobec naturalnego środowiska.
  • kształtowanie umiejętności planowania i organizowania pracy zespołowej oraz indywidualnej;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się, przedstawiania rezultatów swojej pracy;
  • korzystanie ze zbiorów biblioteki i technologii informacyjnych;
    umiejętność selekcjonowania informacji;
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania negatywnego wpływu działalności człowieka na przyrodę
Działania wychowawcze:
  • poczucie odpowiedzialności za losy naszej planety Ziemi, czuje się strażnikiem przyrody
  • wyrażanie potrzeby i chęci działania w środowisku lokalnym na rzecz ochrony przyrody
  • kształtowanie wspólnych przeżyć, integrowanie klasy (zespołu),
  • kształtowanie wrażliwości estetycznej, poczucia piękna, odpowiedzialności za wygląd otoczenia,
  • wyrabianie aktywności i twórczych postaw uczniów,
  • przekonanie uczniów o tym, ze można samemu podjąć wiele kroków zmierzających ku ochronie planety Ziemi,
  • dostrzega konieczność oszczędnego korzystania z zasobów przyrody,
  • propaguje wiedzę i postawy proekologiczne.


REALIZACJA PROJEKTU
  • w ramach zajęć edukacyjnych obowiązkowych i pozalekcyjnych,
  • w ramach konsultacji indywidualnych i zespołowych,
ROZPOCZĘCIE PROJEKTU: styczeń 2006 r.
ZAKOŃCZENIE PROJEKTU: 21 kwiecień 2006 rok;
Środki dydaktyczne:
utwory literackie, przewodniki turystyczne, wydruki z Internetu;
Formy pracy: grupowe, indywidualne, zbiorowe;
PROPONOWANE ZADANIA DO WYKONANIA:
  • opowiadania twórcze,
  • prace plastyczne (plakaty wykonane różnymi technikami plastycznymi )
  • akcja plakatowa (wywieszenie na tablicach ogłoszeniowych w swojej miejscowości opracowanych plakatów propagujących hasło „Chrońmy przyrodę”)
  • prace plastyczno – techniczne (makiety, wykorzystanie surowców wtórnych),
  • albumy (zdjęcia)
  • wywiad z pracownikami śmietniska (sprawozdanie),
  • wywiad z najstarszymi mieszkańcami na temat: „Jakie walory przyrodnicze zaginęły, a które są zagrożone?”,
  • pogadanka z komendantem Ochotniczej Straży Pożarnej nt. wypalania traw,
  • hasła w obronie planety Ziemi, hasła przemawiające o pięknie przyrody,
  • scenki rodzajowe pt. „Sąd nad stertą śmieci”,
  • piosenki z akompaniamentem (wykorzystanie własnoręcznie wykonanych instrumentów muzycznych wykonanych np. : z surowców wtórnych)
  • recytacje utworów wierszowanych,
  • skecze, scenki dramowe,
  • formy ochrony przyrody w Polsce i w naszej gminie (literatura fachowa, czasopisma, przewodniki, stare dokumenty),
  • gazetki o treści ekologicznej,
  • przeprowadzenie akcji: zbiórka surowców wtórnych,
  • opieka nad klombem szkolnym,
  • relacje z obserwacji (przeprowadzenie wywiadu),
  • wystawa, mini galeria klasowa, albumy, gazetki;
  • listy o tematyce ekologicznej,
  • hasła ukazujące piękno przyrody i w obronie przyrody,
  • przeprowadzenie ankiety w domach „ Jak pozbywamy się odpadów w naszych domach?” (zilustrowanie , przedstawienie w formie graficznej).
Dodatkowe informacje:
Każda klasa obowiązkowo wykonuje plakat pt. „Chrońmy przyrodę”. Ponadto wymyśla hasło w obronie Ziemi.
Uczniowie klas uczestniczą w akcji „Zbiórka surowców wtórnych”.
W realizację projektu powinni być zaangażowani nie tylko wychowawcy, również dużą rolę powinni odgrywać tu we współpracy z wychowawcą i nauczyciele uczący w klasach I - VI.

Prezentacja klas I- VI nie powinna przekraczać 10 minut.



Opracowała Ewa Jas

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie