Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konkurs znajomości lektur dla klas III

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 13534 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W dobie komputerów i telewizji zarówno dzieci, jak i dorośli coraz rzadziej sięgają po książkę, a przecież książka ma ogromny wpływ na rozwój osobowości dziecka w młodszym wieku szkolnym. Dlatego tak duże znaczenie ma kształtowanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów. Temu właśnie celowi służyć ma konkurs znajomości lektur. Tekst ten jest gotowym i sprawdzonym scenariuszem imprezy międzyklasowej.

Cele:
·                Poszerzenie zainteresowań i motywacji czytelniczych uczniów.

·                Kształtowanie u dzieci aktywności i kreatywności.

·                Wdrażanie do praktycznego zastosowania posiadanej wiedzy i umiejętności.

·                Uatrakcyjnienie form pracy  z lekturą.

 
Regulamin konkursu:
1.             W konkursie biorą udział klasy trzecie reprezentowane przez czteroosobowe zespoły.

2.             Zespół wybiera kapitana, który po konsultacji z członkami zespołu udziela odpowiedzi lub wskazuje osobę odpowiadającą (wykonującą zadanie).

3.             Organizator powoła jury , które oceni zmagania konkursowe oraz przyzna  nagrody.

4.             Drużyna powinna wykazać się znajomością lektur według wykazu podanego  przez organizatora

5.             Za prawidłową odpowiedź lub wykonane zadanie drużyna uzyskuje określoną liczbę punktów.

6.             Jeżeli zespół nie potrafi udzielić odpowiedzi może skorzystać z lektury, której dotyczy pytanie, ale wtedy uzyskuje połowę przewidzianej punktacji.

 
Wykaz lektur
H. Januszewska „Kopciuszek”

C. Janczarski „Jak Wojtek został strażakiem”
A. Bahdaj „Pilot i ja”

M. Jaworczakowa „Jacek, Wacek i Pankracek”

J. Tuwim „Wiersze dla dzieci”

Ch. Perrault „Bajki”-„Czerwony Kapturek”, „Śpiąca królewna”, „Kot w butach”, „Kopciuszek”

A. C. Centkiewiczowie „Zaczarowana zagroda”

S. Michałkow „Nie płacz, koziołku”

J. Porazińska „Szewczyk Dratewka”

J. Grabowski „Puc, Bursztyn i goście”

A.A.Milne „Kubuś Puchatek”

M. Kownacka „Kajtkowe przygody”

R. Pisarski „O psie, który jeździł koleją”

A. Linndgren „Dzieci z Bullerbyn”

H.Ch. Andersen „Baśnie” - „Dziecię elfów”,

„Dziewczynka z zapałkami”, „Brzydkie kaczątko”
C. Centkiewicz „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”

 
I zestaw pytań   (dla komisji)
 
                                            pierwsza seria pytań
Podaj tytuł bajki.
Za każdą poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje 1 pkt.

 
  1. Jaka to dziewczynka ma roboty wiele,
            a na pięknym balu gubi pantofelek?
(„Kopciuszek”)

 
  1. Z jakiej bajki to wynika, żeby unikać chatki z piernika?
(„Jaś i Małgosia”)

 
  1. Wilk chciał ją zjeść nie wiedzieć czemu.
            Życie zawdzięcza leśniczemu.

(„Czerwony Kapturek”)

 
  1. Prowadzi życie skromne i ciche, ubranie na niej podarte, liche.
            Gdyby pantofelka nie zgubiła, księcia by nie zdobyła.

(„Kopciuszek”)

 
  1. Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka,
            którzy w lesie spotykają chatę zrobioną z pierniczka?

(„Jaś i Małgosia”)

 
                                            druga seria pytań
 
Podaj tytuł książki oraz jej autora.
1pkt. za podanie tytułu, 1 pkt. za podanie autora – łącznie 2 pkt.

 
  1. We wsi Kozie Wólki z pożaru Henia uratował.
            W nagrodę za to w mundurze strażackim paradował.

(Czesław Janczarski „Jak Wojtek został strażakiem”)

 
  1. Marzył, by latać samolotem, mały Waluś, co chciał być pilotem.
(Adam Bahdaj „Pilot i ja”)

 
  1. Był sobie ranny bocian, bardzo młody,
            znajdziesz go w książce ........................

(Maria Kownacka „Kajtkowe przygody”)

 
  1. Metka na imię miała, najchętniej w psiej budzie mieszkała.
            W jakiej książeczce się chowa i czy to piesek czy krowa?

(„Jan Grabowski „Czarna owieczka”)

 
  1. W jakiej książce niezdarnie się wspina
            Elegancik w postaci pingwina.

(Alina i Czesław Centkiewiczowie „Zaczarowana zagroda”)
                                            
trzecia seria pytań
 
Podaj tytuł książki oraz jej autora.
1pkt. za podanie tytułu, 1 pkt. za podanie autora – łącznie 2 pkt.
     1.    Cała podwórkowa zgraja nie przyznaje się do jaja.

            Ni to kura, ni to kaczka, nie chce go żadna paczka.

(Hans Christian Andersen „Brzydkie kaczątko“)

    

      2.   Od wsi do wsi wędrował, stare buty reperował.

            Każdemu znana to śpiewka. Każdy zgadnie, to .....................

(Janina Porazińska „Szewczyk Dratewka”)

     

      3.   Zimno wszędzie, skrzypią sanie, ktoś powinien dostać lanie,

            bo posłuchał pięknej pani i uczepił się jej sani.

(J. Ch. Andersen „Królowa śniegu“)

 
      4.  W jakiej to baśni: ziarenko jęczmienia mama posiała,

           z niego wyrosła dziewczynka mała.

(J. Ch. Andersen „Dziecię elfów“)
 
      5.   Z jakiej książki koziołka – beksę dzieci znają

            i mówiąc tytuł go pocieszają?

(Sergiusz Michałkow „ Nie płacz Koziołku”)
 
I zestaw pytań   (dla uczniów)
 
                                            pierwsza seria pytań
 
Podaj tytuł bajki.
Za każdą poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje 1 pkt.
 
     1.   Jaka to dziewczynka ma roboty wiele,

            a na pięknym balu gubi pantofelek?
 
      2.  Z jakiej bajki to wynika, żeby unikać chatki z piernika?

 
      3.  Wilk chciał ją zjeść nie wiedzieć czemu.

            Życie zawdzięcza leśniczemu.

 
  1. Prowadzi życie skromne i ciche, ubranie na niej podarte, liche.
            Gdyby pantofelka nie zgubiła, księcia by nie zdobyła.

 
      5.   Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka,

            którzy w lesie spotykają chatę zrobioną z pierniczka?

 
 
                                            druga seria pytań
 
Podaj tytuł książki oraz jej autora.

1pkt. za podanie tytułu, 1 pkt. za podanie autora – łącznie 2 pkt.

 
 1.  We wsi Kozie Wólki z pożaru Henia uratował.

            W nagrodę za to w mundurze strażackim paradował.

 
 2.  Marzył by latać samolotem mały Waluś, co chciał być pilotem.

 
 3.  Był sobie ranny bocian, bardzo młody,

            znajdziesz go w książce ........................

 
 4.  Metka na imię miała, najchętniej w psiej budzie mieszkała.

            W jakiej książeczce się chowa i czy to piesek czy krowa?

 
  1. W jakiej książce niezdarnie się wspina
            Elegancik w postaci pingwina.

 
 
                                            trzecia seria pytań
 
Podaj tytuł książki oraz jej autora.
1pkt. za podanie tytułu, 1 pkt. za podanie autora – łącznie 2 pkt.

 
     1.    Cała podwórkowa zgraja nie przyznaje się do jaja.

            Ni to kura, ni to kaczka, nie chce go żadna paczka.

 
    

      2.   Od wsi do wsi wędrował, stare buty reperował.

            Każdemu znana to śpiewka. Każdy zgadnie, to .....................

 
      3.   Zimno wszędzie, skrzypią sanie, ktoś powinien dostać lanie,

            bo posłuchał pięknej pani i uczepił się jej sani.

 
      4.  W jakiej to baśni: ziarenko jęczmienia mama posiała,

           z niego wyrosła dziewczynka mała.

 
      5.   Z jakiej książki koziołka – beksę dzieci znają

            i mówiąc tytuł go pocieszają?

 
II zestaw pytań   (dla komisji)
 
Pytania dotyczą książki pt. „Kubuś Puchatek”.
 
Za każdą poprawną odpowiedź – 1 pkt.

Jeżeli zapytana drużyna nie umie udzielić odpowiedzi na pytanie, może odpowiedzieć na nie drużyna, która zgłosi się jako pierwsza. Za odpowiedź otrzymuje ½ pkt. 

 
 
                                            pierwsza seria pytań
 
  1. Jakie nazwisko nosił Kubuś Puchatek? (Woreczko)
  2. Przy czyim domu stała tabliczka z napisem: Wstęp Bron? (Prosiaczka)
  3. Które ze zwierząt cieszyło się sławą najmądrzejszego w Stumilowym Lesie? (Sowa Przemądrzała)
  4. Tylko jeden z bohaterów książki umiał pisać. Podaj jego imię. (Krzyś)
  5. Gdzie mieszkała Sowa Przemądrzała? (W Stumilowym Lesie)
 
                                         druga seria pytań
 
  1. Kto napisał plan porwania Maleństwa? (Królik)
  2. Kto miał odwracać uwagę Kangurzycy, prowadząc z nią rozmowę? (Puchatek)
  3. Które zwierzątko wskoczyło do kieszeni Kangurzycy? ( Prosiaczek)
  4. Co powiedział Prosiaczek, gdy Kangurzyca wyjęła go ze swej kieszeni? (Akuku)
  5. Jak zachowywała się Kangurzyca, gdy spostrzegła w swojej kieszeni Prosiaczka? (Udawała, że nic się nie stało)
 
 
                                         trzecia seria pytań
 
  1. W jakiej sprawie Puchatek prosił o radę Sowę? ( Pytał, gdzie szukać ogona Kłapouchego)
  2. Gdzie Puchatek znalazł ogon Kłapouchego? (Sowa wykorzystywała go jako sznur do dzwonka)
  3. Jak Krzyś przymocował ogon Kłapouchemu? (Przybił go gwoździem)
  4. Dlaczego Kłapouchy był smutny w dniu urodzin? ( Nikt nie pamiętał o jego urodzinach)
  5. Kto wydał przyjęcie na cześć Kubusia? ( Krzyś)
 
 
II zestaw pytań   (dla uczniów)
 
Pytania dotyczą książki pt. „Kubuś Puchatek”.
 
Za każdą poprawną odpowiedź – 1 pkt.

Jeżeli zapytana drużyna nie umie udzielić odpowiedzi na pytanie, może odpowiedzieć na nie drużyna, która zgłosi się jako pierwsza. Za odpowiedź otrzymuje ½ pkt. 
 
 
                                            pierwsza seria pytań
 
  1. Jakie nazwisko nosił Kubuś Puchatek?
  2. Przy czyim domu stała tabliczka z napisem: Wstęp Bron?
  3. Które ze zwierząt cieszyło się sławą najmądrzejszego w Stumilowym Lesie?
  4. Tylko jeden z bohaterów książki umiał pisać. Podaj jego imię.
  5. Gdzie mieszkała Sowa Przemądrzała?
 
                                         druga seria pytań
 
  1. Kto napisał plan porwania Maleństwa?
  2. Kto miał odwracać uwagę Kangurzycy, prowadząc z nią rozmowę?
  3. Które zwierzątko wskoczyło do kieszeni Kangurzycy?
  4. Co powiedział Prosiaczek, gdy Kangurzyca wyjęła go ze swej kieszeni?
  5. Jak zachowywała się Kangurzyca, gdy spostrzegła w swojej kieszeni Prosiaczka?
                                         trzecia seria pytań
 
  1. W jakiej sprawie Puchatek prosił o radę Sowę?
  2. Gdzie Puchatek znalazł ogon Kłapouchego?
  3. Jak Krzyś przymocował ogon Kłapouchemu?
  4. Dlaczego Kłapouchy był smutny w dniu urodzin?
  5. Kto wydał przyjęcie na cześć Kubusia?
 
 
II zestaw pytań   (dla komisji)
 
 
Pytania dotyczą książki pt. „Kubuś Puchatek”.

 
Za każdą poprawną odpowiedź – 1 pkt.
 
 
                                            pierwsza seria pytań

 
      1.   Jakie nazwisko nosił Kubuś Puchatek? (Woreczko)

  1. Przy czyim domu stała tabliczka z napisem: Wstęp Bron? (Prosiaczka)
  2. Które ze zwierząt cieszyło się sławą najmądrzejszego w Stumilowym Lesie? (Sowa Przemądrzała)
  3. Tylko jeden z bohaterów książki umiał pisać. Podaj jego imię. (Krzyś)
  4. Gdzie mieszkała Sowa Przemądrzała? (W Stumilowym Lesie)
 
 
                                         druga seria pytań
 
      1.   Kto napisał plan porwania Maleństwa? (Królik)

      2.   Kto miał odwracać uwagę Kangurzycy, prowadząc z nią rozmowę? (Puchatek)

  1. Które zwierzątko wskoczyło do kieszeni Kangurzycy? ( Prosiaczek)
  2. Co powiedział Prosiaczek, gdy Kangurzyca wyjęła go ze swej kieszeni? (Akuku)
  3. Jak zachowywała się Kangurzyca, gdy spostrzegła w swojej kieszeni Prosiaczka? (Udawała, że nic się nie stało)
 
 
                                         trzecia seria pytań
 
     1.   W jakiej sprawie Puchatek prosił o radę Sowę? ( Pytał, gdzie szukać ogona 

            Kłapouchego)

  1. Gdzie Puchatek znalazł ogon Kłapouchego? (Sowa wykorzystywała go jako sznur do dzwonka)
  2. Jak Krzyś przymocował ogon Kłapouchemu? (Przybił go gwoździem)
  3. Dlaczego Kłapouchy był smutny w dniu urodzin? ( Nikt nie pamiętał o jego urodzinach)
  4. Kto wydał przyjęcie na cześć Kubusia? ( Krzyś)
 
III zestaw pytań   (dla komisji)
 
Pytania dotyczą książki pt. „Wiersze dla dzieci” Juliana Tuwima.

 
Spróbuj odgadnąć, do kogo skierowane są te wypowiedzi. U góry dopisz imię adresata, a na dole tytuł utworu.

Za podanie adresata ½ pkt., za podanie tytułu ½ pkt., łącznie 1 pkt. za pytanie.

                                 

 
  1. Droga .........................!
Cieszę się, że jesteś taka samodzielna, ale do szkoły naprawdę warto chodzić.

(Zosiu- „Zosia Samosia”)

 
  1. Posłuchaj ...................!
Nie bój się kąpieli i pij mleko – będziesz wielki!

(Bambo -„Bambo”)

 
  1. Drogi .........................!
Myślę, że wiem, jak rozwiązać twój problem. Musisz zaszyć dziurę w worku.

(Grzesiu- „Idzie Grześ)

 
  1. Panie ..................!
Może nie warto odrywać podłogi. Proszę sprawdzić, czy nie ma Pan okularów na nosie.

(Hilary- „Okulary”)

 
5.      Pamiętaj ...............!

Kłamstwo ma krótkie nogi, nie okłamuj już więcej swojej cioci.

(Grzesiu- „O Grzesiu kłamczuchu”)

 
6.  Pani .......................!

Proszę nie płakać. Mąż na pewno wróci. Może idzie piechotą?

(Słowikowa- „Spóźniony słowik”)

 
       7.  Moje ......................!

Rzeczywiście – trudny rachunek. Jeżeli się nie doliczycie, to wróćcie do domu. (Kaczuszki – „Trudny rachunek”)

 
8.      Panie .........................! Ma pan duże kłopoty z pamięcią. Proszę się zgłosić do lekarza.

       (Trąbalski – „Słoń Trąbalski”)

 
9.      Wiesz ....................., marzenia są piękne. Ale czy nie będzie cię bolał brzuch od tylu

       słodyczy?
       (Dyzio- „Dyzio Marzyciel”)
 
10.  Drogie ......................! Kłótnie i bójki utrudniają wam poprowadzenie audycji. Musicie się pogodzić.

 (Ptaki – „Ptasie radio”)


 III zestaw pytań   (dla uczniów)
 
Pytania dotyczą książki pt. „Wiersze dla dzieci” Juliana Tuwima.
 
Spróbuj odgadnąć, do kogo skierowane są te wypowiedzi. U góry dopisz imię adresata, a na dole tytuł utworu.

Za podanie adresata ½ pkt., za podanie tytułu ½ pkt., łącznie 1 pkt. za pytanie.

        
                       

1.  Droga ....................................!

Cieszę się, że jesteś taka samodzielna, ale do szkoły naprawdę warto chodzić.

...........................................................................................................................

 
2.  Posłuchaj ..............................!

Nie bój się kąpieli i pij mleko – będziesz wielki!

.............................................................................

 
3.  Drogi ....................................!

Myślę, że wiem, jak rozwiązać twój problem. Musisz zaszyć dziurę w worku.

............................................................................................................................

 
4.      Panie ...................................!

 Może nie warto odrywać podłogi. Proszę sprawdzić, czy nie ma Pan okularów na

 nosie.

...................................................................................................................................

 
5.      Pamiętaj ..............................!

 Kłamstwo ma krótkie nogi, nie okłamuj już więcej swojej cioci.

.......................................................................................................

 
        6.  Pani ....................................!

 Proszę nie płakać. Mąż na pewno wróci. Może idzie piechotą?

...................................................................................................

 
 7.  Moje ..................................!

 Rzeczywiście – trudny rachunek. Jeżeli się nie doliczycie, to wróćcie do domu.

...............................................................................................................................

 
8.      Panie ...............................!

      Ma pan duże kłopoty z pamięcią. Proszę się zgłosić do lekarza.

      ....................................................................................................

 
9.      Wiesz ..............................., marzenia są piękne. Ale czy nie będzie cię bolał brzuch od tylu słodyczy?

.....................................................................................................................................

 
10.  Drogie ...............................!

              Kłótnie i bójki utrudniają wam poprowadzenie audycji. Musicie się pogodzić.

              ............................................................................................................................

 
IV zestaw pytań   (dla komisji)
 
Wybierz właściwą wersję lektury.Drużyny otrzymują dwie tabliczki – jedną z literą A, drugą z literą B. Po wysłuchaniu dwóch wersji tej samej lektury muszą stwierdzić, która wersja jest prawdziwa, a która fałszywa. Na podany sygnał kapitanowie drużyn podnoszą tabliczkę z oznaczeniem wersji uznanej przez drużynę za prawdziwą.
Za podanie właściwej wersji – 2 pkt.
 
 
                                            pierwszy cytat
 
Wybierz właściwą wersję fragmentu książki napisanej przez Alana Aleksandra Milne
pt. „Kubuś Puchatek”.

 
Wersja „A” 
Pewnego razu bardzo dawno temu, mniej więcej w zeszły piątek, mieszkał sobie Kubuś Puchatek zupełnie sam w lesie, pod nazwiskiem pana Woreczko.
 
 
Wersja „B” 
Pewnego razu bardzo dawno temu, mniej więcej w zeszłym roku, mieszkał sobie Kubuś Puchatek zupełnie sam w lesie, pod nazwiskiem pana Słoneczko.

                                                                                                                 (Właściwa wersja „A”)

 
                                            drugi cytat

 
Wybierz właściwą wersję fragmentu książki napisanej przez Astrid Lindgren
pt. „Dzieci z Bullerbyn”.

 
Wersja „A”

 
Uważam, że dzień moich urodzin i wieczór wigilijny to dwa najprzyjemniejsze dni
w ciągu roku. Najmilej wspominam dzień, gdy skończyłam osiem lat. A było to tak:
            Obudziłam się wcześnie. Mieszkałam wtedy jeszcze we wspólnym pokoju
z Lassem i Bossem. Moje łóżko trzeszczy, więc leżałam w nim spokojnie, by ich nie zbudzić.

Wersja „B”

 
Uważam, że dzień moich urodzin i wieczór wigilijny to dwa najprzyjemniejsze dni
w ciągu roku. Najmilej wspominam dzień, gdy skończyłam siedem lat. A było to tak:
            Obudziłam się wcześnie. Mieszkałam wtedy jeszcze we wspólnym pokoju
z Lassem i Bossem. Moje łóżko trzeszczy, więc wierciłam się w nim i przewracałam wiele, wiele razy, żeby trzeszczało jak najgłośniej i żeby chłopcy się obudzili.

 
                                                                                         (Właściwa wersja „B”)
                                            trzeci cytat
 
Wybierz właściwą wersję fragmentu książki napisanej przez Jana Grabowskiego
pt. „Puc, Bursztyn i goście”.

 
Wersja „A”

 
Puc był psem dobrze wychowanym i umiał się znaleźć w towarzystwie. Nie z wielką wprawdzie chęcią, bo mu obca pani nie bardzo przypadła do serca, ale przez przyzwoitość skoczył do niej w pięknych podrygach i zaczął ją obszczekiwać, skakać do rąk, łasić się.

- Ależ to grzeczny pies! – chwaliła go dama. – Podaj łapę! Patrzcie, jaki on rozumny. – powiedziała, gdy Puc posłusznie wyciągnął łapę na powitanie.
 
 
Wersja „B”

 
Puc był psem dobrze wychowanym i umiał się znaleźć w towarzystwie. Nie z wielką wprawdzie chęcią, bo mu obca pani nie bardzo przypadła do serca, ale przez przyzwoitość skoczył do niej w pięknych podrygach i zaczął ją obszczekiwać, skakać do rąk, łasić się.

- Ależ to nieznośny kundel! – broniła się dama. – No, już dość tych czułości! Patrzcie, jakie on ma brudne łapy!

                                                                                           (Właściwa wersja „B”)

 
 
 
IV zestaw pytań   (dla uczniów)
 
Wybierz właściwą wersję lektury.Drużyny otrzymują dwie tabliczki – jedną z literą A, drugą z literą B. Po wysłuchaniu dwóch wersji tej samej lektury muszą stwierdzić, która wersja jest prawdziwa, a która fałszywa. Na podany sygnał kapitanowie drużyn podnoszą tabliczkę z oznaczeniem wersji uznanej przez drużynę za prawdziwą.
Za podanie właściwej wersji – 2 pkt.

 
                                            pierwszy cytat
 
Wybierz właściwą wersję fragmentu książki napisanej przez Alana Aleksandra Milne

pt. „Kubuś Puchatek”.

 
Wersja „A”

Pewnego razu bardzo dawno temu, mniej więcej w zeszły piątek, mieszkał sobie Kubuś Puchatek zupełnie sam w lesie, pod nazwiskiem pana Woreczko.
 
 
Wersja „B”

Pewnego razu bardzo dawno temu, mniej więcej w zeszłym roku, mieszkał sobie Kubuś Puchatek zupełnie sam w lesie, pod nazwiskiem pana Słoneczko.
 
                                            drugi cytat
 
Wybierz właściwą wersję fragmentu książki napisanej przez Astrid Lindgren

pt. „Dzieci z Bullerbyn”.

 
Wersja „A”
Uważam, że dzień moich urodzin i wieczór wigilijny to dwa najprzyjemniejsze dni
w ciągu roku. Najmilej wspominam dzień, gdy skończyłam osiem lat. A było to tak:
            Obudziłam się wcześnie. Mieszkałam wtedy jeszcze we wspólnym pokoju
z Lassem i Bossem. Moje łóżko trzeszczy, więc leżałam w nim spokojnie, by ich nie zbudzić.
 
 
Wersja „B”
Uważam, że dzień moich urodzin i wieczór wigilijny to dwa najprzyjemniejsze dni
w ciągu roku. Najmilej wspominam dzień, gdy skończyłam siedem lat. A było to tak:
            Obudziłam się wcześnie. Mieszkałam wtedy jeszcze we wspólnym pokoju
z Lassem i Bossem. Moje łóżko trzeszczy, więc wierciłam się w nim i przewracałam wiele, wiele razy, żeby trzeszczało jak najgłośniej i żeby chłopcy się obudzili.

 
                                            trzeci cytat
 
Wybierz właściwą wersję fragmentu książki napisanej przez Jana Grabowskiego

pt. „Puc, Bursztyn i goście”.

 
Wersja „A”

Puc był psem dobrze wychowanym i umiał się znaleźć w towarzystwie. Nie z wielką wprawdzie chęcią, bo mu obca pani nie bardzo przypadła do serca, ale przez przyzwoitość skoczył do niej w pięknych podrygach i zaczął ją obszczekiwać, skakać do rąk, łasić się.

- Ależ to grzeczny pies! – chwaliła go dama. – Podaj łapę! Patrzcie, jaki on rozumny. – powiedziała, gdy Puc posłusznie wyciągnął łapę na powitanie.

 
 
Wersja „B”

Puc był psem dobrze wychowanym i umiał się znaleźć w towarzystwie. Nie z wielką wprawdzie chęcią, bo mu obca pani nie bardzo przypadła do serca, ale przez przyzwoitość skoczył do niej w pięknych podrygach i zaczął ją obszczekiwać, skakać do rąk, łasić się.

- Ależ to nieznośny kundel! – broniła się dama. – No, już dość tych czułości! Patrzcie, jakie on ma brudne łapy!
 
Ankieta ewaluacyjna
dla nauczycieli

przeprowadzona po konkursie


  1. Czy Pani zdaniem Konkurs Znajomości Lektur rozwija umiejętność czytania ze zrozumieniem?
 
                                                  tak               nie

 
  1. Czy uważa Pani, że konkurs poszerzy zainteresowania i motywacje czytelnicze uczniów?
 
                                                  tak               nie

 
  1. Czy Pani zdaniem konkurs kształtuje u dzieci aktywność i kreatywność?
 
                                                  tak               nie

 
  1. Czy wnioski wyciągnięte z udziału w konkursie wpłyną na planowanie przez Panią pracy dydaktycznej w następnych latach?
 
                                                  tak               nie

 
  1. Czy widzi Pani konieczność poszerzenia lub zmiany tematyki konkursowej? Jeśli tak, to o jakie zagadnienia?
 
                                                  tak               nie

 
.................................................................................................................................

 
.................................................................................................................................

 
.................................................................................................................................

 
.................................................................................................................................
 
Do opracowania scenariusza wykorzystano następującą bibliografię:
Biblioteka w szkole nr 10/1991, 6/1995, 1/2000
Wszystko dla szkoły 11/2002
Poradnik bibliotekarza 5/1993
K. Wyrębek „Scenariusze wystaw lektur i turniejów znajomości lektur dla kl. I – III szkoły podstawowej”, Agencja „Sukurs”

 
Lidia Kałuża
Publiczny Zespół Szkolno - Gimnazjalny w Strzałkowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie