Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konspekt lekcji z wychowania fizycznego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6427 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ten konspekt lekcji z wychowania fizycznego został opracowany dla tegorocznych maturzystek.

Prowadzący: nauczyciel wychowania fizycznego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4
w Siedlcach
mgr Ewelina Gutkowska
 
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
 
Temat lekcji: NAUKA KROKU I FIGUR WALCA ANGIELSKIEGO.
 
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas trwania : 45’
Klasa: III LO
Cele:
·          Motoryczność: koordynacja ruchowa przy muzyce, siła kończyn dolnych i górnych
·          Umiejętności: uczeń potrafi przyjąć postawę taneczną i wykonać podstawowe figury 
           i kroki Walca Angielskiego
·          Wiadomości: uczeń jest świadomy o możliwości wyrabiania elegancji i płynności ruchów w
           ćwiczeniach z muzyką
·          Postawy: motywacja do ćwiczeń przy muzyce
 
Metody real.zadań ruch, przekaz.wiedzy, wychowawcze: wysuwanie sugestii, instruowanie, m.zabawowo- klasyczna, m. naśladowcza- ścisła, pokaz, opis, działanie przykładem osobistym, m. zadaniowa- ścisła, nagradzanie.
 
 
I.                     Część wstępna: 20 minut
1.       zdyscyplinowanie i przygotowanie grupy do zajęć: zbiórka, raport, powitanie, sprawdzenie
          obecności i gotowości do zajęć.
2.       motywacja do zajęć: podanie tematu i zadań lekcji.
3.       ćwiczenia kształtujące RR, NN, T z gazetą
 
P.w. postawa zasadnicza, gazeta trzymana oburącz nad głową
1-     wspięcie
2-     przysiad
3-     wspięcie
4-     przysiad
 
                  P.w. rozkrok, gazeta trzymana oburącz nad głową
1-     skłon T w przód
2-     położenie gazety na podłodze
3-     wyprost
4-     -5 klaśnięcie wysoko nad głową
5-     skłon T w przód
6-     zabranie gazety
7-     wyprost
 
                  P.w rozkrok
·  w skłonie T przesuwanie gazety po „ ósemce” wokół stóp
 
                  P.w rozkrok, gazeta na podłodze
·  skłon T w przód, przesuwanie gazety jak najdalej w tył
 
                   P.w rozkrok, gazeta trzymana oburącz nad głową
·  skłon t w prawo, w lewo
 
                    P.w siad prosty
·  przekładanie gazety pod PN, pod LN
 
                    P.w j.w gazeta między stopami, dłonie przy biodrach na podłodze
·  zataczanie kół NN do przodu, do tyłu
 
                    P.w lezenie przodem, gazeta trzymana oburącz przed sobą, RR wyprostowane
·  wznos gazet jak najwyzej poprzez skłon T w tył
 
                     P.w jw.
·  wznos T i założenie gazety jak czapki na głowie
 
Uwagi: ćwiczące ustawione w kolumnie szachowej, każda z dziewcząt ma gazetę. N pokazuje przebieg ćwiczeń, ćwiczy razem z nimi nadając im tempo.
 
II.                   Część główna-20 minut
 
1.       pokaz i opis postawy tanecznej
2.       nauka obrotu w lewo- N demonstruje obrót w lewo
·  uczennice razem z N wykonują następujące kroki:
                        P.w ustawienie tyłem do kierunku linii tańca
                        Krok 1: PN w tył
                        Krok 2: LN w bok, twarzą do ściany
                        Krok 3: Dosunięcie PN do LN twarzą do linii tańca
                        Krok 4: LN w przód, twarzą ukośnie do środka sali
                        Krok 5: PN w bok, plecami do linii tańca
                        Krok 6: krzyżujemy LN przed PN
3.       wykonanie obrotu w lewo w całości bez muzyki
4.       j. w z muzyką
 
Uwagi: Uczennice tworzą kolumnę szachową twarzą do N. N pokazuje przebieg ćwiczeń, koryguje ruchy ćwiczących. N ćwicząc z uczennicami pierwszy wykonuje krok, a następnie uczennice powtarzają. Po opanowaniu wszystkich kroków uczennice próbują wykonać pełny obrót w całości.
 
III.                 Część końcowa- 5minut
1.       marsz korekcyjny przy muzyce
2.       czynności organozacyjno- porządkowe: zbiórka, omówienie przebiegu zajęć, wyróżnienie najlepiej ćwiczących 
3.       pożegnanie sportowe
 
Uwagi: Marsz korekcyjny: plecy proste, łopatki ściągnięte, wzrok skierowany na wprost, brzuch wciągnięty, RR wzdłuż T; zbiórka w półkolu.
 
Opracowała: mgr Ewelina Gutkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie