Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcia dzieci z rodzicami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1929 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Proponuję scenariusz zajęcia "Rodzice kontra dzieci" w formie zabaw diagnozujących. Rodzice nie tylko mogą czerpać radość ze wspólnej zabawy ze swoim dzieckiem, ale również zobaczyć i ocenić jego osiągnięcia z wszystkich obszarów aktywności dziecka.


Scenariusz spotkania warsztatowego Dzieci sześcioletnich z rodzicami

Miejsce: Miejskie Przedszkole nr 57
Im. Krasnala Hałabały w Katowicach

Grupy sześciolatków: Jarzębinki z rodzicami, Jaskółki z rodzicami

Prowadzące: U. Freidlender, mgr A. Kubiczek

Scenariusz opracowała: mgr A. Kubiczek

Temat: „Hałabało baw się z nami bo będziemy wnet uczniami” - spotkanie warsztatowe w formie zajęcia diagnozującego.

Cele ogólne:
  • przedstawienie rodzicom różnych propozycji zabaw rozwijających u sześciolatków dojrzałość szkolną,
  • umożliwienie rodzicom obserwacji swojego dziecka podczas zajęć o charakterze holistycznym.
Cele operacyjne
Dziecko:
  • wita się z pacynką krasnala Hałabały,
  • zna i przestrzega reguły gry dydaktycznej,
  • potrafi pogodzić się z przegraną,
  • zna gatunki drzew i kwiatów,
  • odczytuje wyrazy i litery,
  • układa z rozsypanki literowej wyrazy,
  • dzieli na sylaby,
  • dokonuje syntezy słów,
  • potrafi liczyć,
  • poprawnie posługuje się kostką,
  • umie wykonać działania „+”, „- ,
  • z figur geometrycznych tworzy obraz,
  • tańczy walczyka,
  • z rodzicami uczestniczy w tańcach integracyjnych,
  • prawidłowo i dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
Metody:
  • czynna (zadań stawianych do wykonania),
  • słowna (rozmowa, instruktaż),
  • oglądowa (samodzielnych doświadczeń).
  • Pedagogika zabawy,
  • I. Majchrzak, Program E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
Formy organizacyjne:
  • praca z całą grupą,
  • praca w zespole,
  • praca indywidualna.
Formy aktywności:
  • gra dydaktyczna,
  • wyklejanie obrazu zimy lub wiosny z figur geometrycznych,
  • śpiewanie i tańczenie,
  • ćwiczenia gimnastyczne.
Pomoce:
plakat informacyjny o zajęciu, dwa hasła nad drzwiami wejściowymi do sal, tablica buziek, buźki wesołe i smutne z papieru samoprzylepnego, dyplom wzorowego przedszkolaka, obręcze do rozstawienia gry na dywanie, napisy: start i meta, duża kostka, dwa duże pionki, zadania i polecenia (Załącznik 1), klocki – punkty, dwa duże arkusze, figury geometryczne z kolorowego papieru, klej, rozsypanka literowa, magnetofon, płyty CD (Tańce integracyjne).

Proponowany przebieg
  1. W sali Jarzębinek przywitanie przybyłych gości, pacynką krasnala Hałabały.
  2. Zaproszenie dzieci i rodziców do wspólnych zabaw przygotowanych przez Nauczycielki z Hałabałą.
  3. Gra dydaktyczna pt. Dzieci kontra Rodzice:
    • podział na dwa zespoły: 1 zespół dzieci i 2 zespół rodziców,
    • omówienie reguł gry dydaktycznej,
    • zbieranie przez dzieci punktów-diamentów za prawidłowe wykonanie zadania,
    • podsumowanie wyników gry, wyłonienie zwycięzców.
  4. Zabawa ruchowa przy piosence Jedzie pociąg z daleka, przejazd wszystkich do sali grupy Jaskółek.
  5. Taniec integracyjny pt. Jak przyjemnie maszerować.
  6. Wyklejanie z figur geometrycznych wybranej przez siebie pory roku (zimy lub wiosny) – praca w dwóch zespołach.
  7. Taniec dzieci z rodzicami Walczyk dla mamy.
  8. Omówienie wykonanych prac, zorganizowanie wystawki.
  9. Podziękowanie rodzicom i dzieciom za udział w zabawie:
    • wręczenie przez panią Dyrektor każdemu dziecku Dyplomu wzorowego przedszkolaka
    • ocenienie spotkania przez naklejanie buziek smutnych i wesołych.
  10. Pożegnanie się Iskierką.
Załącznik 1

Zadania należy rozciąć i powkładać w okienka gry dydaktycznej.

Zadania z * dla zdolnych

Jakie to litery?
A, K, L, B

Jakie to litery?
C, U, O, M

Jakie to litery?
T, Z, E, D

Jakie to litery?
P, S, O, N

Jakie to litery?
R, W, B, E

Jakie to litery?
D, P, U, C

Co tu pisze?
mama, osa, ul

Co tu pisze?
tata, oko, lala

Co tu pisze?
Ola, kot, dom

Nauczycielka głoskuje, zgadnij jakie to słowo?
aparat, okno, but

Nauczycielka głoskuje, zgadnij jakie to słowo?
pies, dywan, lustro

Podziel na sylaby:
klocki, kosz, tulipan

Podziel na sylaby
lampa, dom, aparat

Cofnij się 2
POLA

Przesuń się w grze o 3 POLA do przodu

Ile to jest?
2 + 3 =

Ile to jest?
4 + 3 =
Ile to jest?
5 – 2 =

Ile to jest?
7 – 2 =

Jakie to liczby?
5 11 24 162

Jakie to liczby?
4 16 35 * 140 *

Jakie to liczby?
8 23 57 * 120 *

jakie to liczby?
9 22 61 * 100 *
5 przysiadów
6 pajacyków
7 podskoków na prawej nodze

Wymień 3 nazwy drzew?

wymień 3 nazwy kwiatów?

Opracowała: mgr Agnieszka Kubiczek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie