Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedmiotowy system oceniania z języka niemieckiego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1500 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Propozycja Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka niemieckiego dla uczniów gimnazjum, który został opracowany zgodnie w Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.

autor: Aneta Kilar - nauczycielka Gimnazjum nr 2 w Stargardzie Szczecińskim

OGÓLNE ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

I. Sprawdzaniu podlegają wiedza i umiejętności z zakresu:
a) sprawność rozumienia ze słuchu
b) sprawność czytania ze zrozumieniem
c) sprawność mówienia
d) sprawność pisania
e) gramatyka i słownictwo
Przedmiotem oceniania w całym roku szkolnym są wiadomości ucznia, jego
umiejętności, wkład pracy, aktywność.

II. Kryteria wymagań na daną ocenę:
1. Formy pisemne – progi procentowe poszczególnych ocen wg skali punktowej (zgodnie z WSO).

Lp.

Ocena
Procentowy udział punktów
1.
celująca
więcej niż 100%
2.
bardzo dobra
85 - 100%
3.
dobra
70 - 84%
4.
dostateczna
51 - 69%
5.
dopuszczająca
31 - 50%
6.
niedostateczna
0 - 30%

2. Formy ustne

ocena celująca:
- szybka i pewna reakcja, szczegółowe zrozumienie pytań
- wypowiedź wyczerpująca temat
- bogate słownictwo wykraczające poza ramy programowe
- aktywne użycie struktur gramatycznych
- płynna wypowiedź, bardzo dobra wymowa i intonacja

ocena bardzo dobra:
- całościowe rozumienie wypowiedzi nauczyciela i właściwe reagowanie na sytuacje przez niego stworzone
- wypowiedź wyczerpująca temat
- bogate słownictwo, trudniejsze konstrukcje leksykalne
- bardzo dobre opanowanie reguł gramatycznych
- wypowiedź płynna bez nienaturalnych przerw
- dobra wymowa i intonacja
- rozumienie tekstów przerobionych

ocena dobra:
- ogólne zrozumienie pytań
- zrozumiała wypowiedź
- podstawowe słownictwo i konstrukcje leksykalne, nieliczne błędy
- podstawowe struktury gramatyczne, nieliczne błędy niezakłócające komunikacji
- nieliczne przerwy w wypowiedzi
- nieliczne błędy fonetyczne
- rozumienie tekstów przerobionych
- dobre opanowanie zasad czytania (samodzielne poprawione nieliczne błędy)

ocena dostateczna:
- niepełne zrozumienie pytań
- wypowiedź powierzchowna, wielokrotne powtórzenia
- ograniczone słownictwo
- podstawowe struktury gramatyczne, przy czym ich zastosowanie wymaga pomocy i często korekty nauczyciela
- częste przerwy w wypowiedzi
- liczne błędy fonetyczne
- zadowalająca umiejętność czytania

ocena dopuszczająca:
- bardzo słabe rozumienie pytań i poleceń
- wypowiedź nieadekwatna do zadanego tematu, nie w pełni zrozumiała
- nietrafny dobór i zastosowanie słownictwa, liczne błędy zakłócające
komunikację
- proste, często błędne struktury gramatyczne
- wymowa niepoprawna
- umiejętność czytania wymaga kierowanej korekty

ocena niedostateczna:
- nierozumienie poleceń nauczyciela
- wypowiedź niezrozumiała, nie na temat
- ubogie słownictwo, nieumiejętność jego zastosowania
- liczne błędy w strukturach gramatycznych wykluczające komunikację
- brak płynności wypowiedzi
- nieopanowanie zasad czytania

III. Sposoby oceniania:
1. Cyfrowo: w skali od 1- 6 oceniane są odpowiedzi ustne, prace pisemne, prace praktyczne.
2. Plusem lub minusem: oceniana będzie aktywność na lekcji. Suma 5 znaków „+” daje ocenę 5 (bdb). Znak „-„ otrzymuje uczeń, który:
- nie potrafi dać poprawnej odpowiedzi z zakresu podstaw programowych potrzebnych do realizacji nowego tematu,
- nie ma zeszytu przedmiotowego, zeszytu ćwiczeń (bez wcześniejszego usprawiedliwienia)
Suma trzech znaków „-” daje ocenę 1 (ndst).

IV. Sposoby informowania o wymaganiach:
Nauczyciel zapoznaje uczniów z zasadami oceniania na pierwszych zajęciach języka niemieckiego w danym roku szkolnym.

V. Zasady poprawiania ocen:
1. Uczeń może poprawić ocenę niedostateczną uzyskaną ze sprawdzianu lub testu w terminie ustalonym z nauczycielem.
2. Ocena z poprawy jest oceną ostateczną, wpisaną obok oceny pierwotnej.

VI. Jeżeli uczeń z przyczyn losowych nie może napisać sprawdzianu lub testu w określonym terminie, wówczas ma obowiązek uczynić to w następnym tygodniu, w terminie ustalonym z nauczycielem.

VII. Uczeń ma prawo do 2 (w semestrze) zgłoszeń nieprzygotowania do lekcji, odnotowane one zostaną w dzienniku. Nieprzygotowanie do zajęć musi uczeń zgłosić nauczycielowi przed lekcją (nie dotyczy zapowiedzianych sprawdzianów ).

VIII. Nie ocenia się ucznia po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności w szkole. Uczeń ma obowiązek zgłosić ten fakt nauczycielowi.

IX. Uczeń zobowiązany jest mieć na lekcji zeszyt przedmiotowy, podręcznik, ćwiczenia.

X. W przypadku nieobecności na zajęciach uczeń jest zobowiązany do samodzielnego uzupełnienia zaległości.

XI. Oceny wystawione przez nauczyciela są jawne.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie